Мета: повторити, узагальнити та систематизувати знання за вивченими темами; визначити рівень оволодіння знаннями, уміннями та навичками; розвивати вміння працювати з картами атласа, виконувати тестові завдання різних рівнів складності; виховувати уважність, організованість, відповідальність, зосередженість. Обладнання: атласи, роздавальні матеріали із завданнями. Тип уроку: урок повторення, узагальнення, систематизації, контролю й корекції знань учнів. Хід уроку І. Організаційний момент ІІ. Мотивація навчальної діяльності ІІІ. Основна частина (проводиться на розсуд учителя) Приклади завдань для перевірки знань учнів 1. Серед названих країн найбільші запаси кам’яного вугілля зосереджені в: а) Іраку, Ірані, Кувейті; б) Алжирі, Лівії, Єгипті; в) Китаї, США, Росії, Австралії; г) Венесуелі, Аргентині, Перу. 2. Провідними експортерами нафти є: а) Канада, Австралія, Бразілія; б) Японія, Південна Корея, Філіппіни; в) Німеччина, Швеція, Франція; г) Саудівська Аравія, Ірак, Іран. 3. Найбільше у світі природного газу імпортує: а) Японія; б) Україна; в) Росія; г) Німеччина. 4. Найвищим відсотком виробленої енергії на АЕС вирізняються: а) США та Канада; б) Норвеґія та Бразілія; в) Італія та Іспанія; г) Франція та Бельґія. 5. Першість за виплавленням сталі у світі належить: а) Канаді та США; б) Німеччині та Франції; в) Росії та Україні; г) Китаю та Японії. 6. Найбільше зерна пшениці на світовий ринок вивозять: а) Польща, Білорусь, Росія; б) США, Канада, Китай; в) Японія, Південна Корея, Індонезія; г) Чілі, Колумбія, Перу. 7. Серед названих країн найбільші запаси лісових ресурсів зосереджені в: а) Німеччині, Франції; б) Бразілії, Фінляндії; в) Лівії, Алжирі; г) Аргентині, Колумбії. 8. Провідне місце серед виробників та експортерів шокових тканин у світі посідають: а) Бразілія, Венесуела, Перу; б) Японія, Індія, Китай; в) Білорусь, Польща, Словаччина; г) Канада, США, Мексика. 9. Найбільшим експортером природного газу є: а) Україна; б) США; в) Росія; г) Китай. 10. Найвищим відсотком виробленої енергії на ГЕС вирізняються: а) США та Канада; б) Норвеґія та Бразілія; в) Італія та Іспанія; г) Франція та Бельґія. 11. Суднобудування є галуззю міжнародної спеціалізації: а) Росії; б) Іспанії; в) Південної Кореї; г) Ізраїлю. 12. Лідерами за збиранням рису є: а) Аргентина, Мексика, Бразілія; б) Франція, Італія, Іспанія; в) Туніс, Алжир, Єгипет; г) Китай, Індія, Індонезія. 13. Визначте правильність наведеного твердження: «У розвинених країнах Європи та Америки, як правило, домінує високопродуктивне тваринництво, а в країнах, що розвиваються, Африки та Азії — рослинництво». а) Так; б) ні. 14. Прочитайте текст і визначте галузь промисловості: «Це провідна галузь промисловості за загальною вартістю продукції, що виробляється, і за кількістю зайнятого у виробництві населення». Відповідь: ___________________________________________ 15. Визначте правильність наведеного твердження: «Країна, яка має різноманітні природні умови, завжди економічно розвинена». а) Так; б) ні. 16. Прочитайте текст і визначте загальну назву перелічених сільськогосподарських культур: «Їх вирощують з метою отримання сировини для виробництва різноманітних продовольчих та промислових товарів. Найбільше значення мають цукрові, олійні, волокнисті та тонізуючі культури». Відповідь: ___________________________________________ 17. Установіть відповідність між продукцією галузей промисловості та країнами з найбільшими обсягами її виробництва: а) папір; б) телевізори; в) вовна; г) лляні тканини. 1) Іран, Ірак, Катар, Кувейт; 2) Китай, Південна Корея, США, Малайзія; 3) Австралія, Уруґвай, Аргентина; 4) США, Китай, Японія, Канада; 5) Росія, Білорусь, Чехія, Литва. 18. Установіть послідовність країн за прибутками від туризму, починаючи з найбільшого: а) США; б) Мексика; в) Непал; г) Японія. 19. Установіть відповідність між країнами та їх експортною продукцією: а) Японія; б) Канада; в) Індія; г) Бразілія. 1) Залізні та марганцеві руди, кава, какао, цукор, бавовник, рис, кукурудза. 2) Нафта, какао-боби, натуральний каучук, ядро пальмового горіху. 3) Залізні та марганцеві руди, чай, цукор, пшениця, рис, арахіс, прянощі. 4) Залізні руди, кольорові метали, кам’яне вугілля, пиломатеріали, газетний папір, пшениця, машини і обладнання. 5) Автомобілі, морські судна, електроніка і робототехніка, сталь, тканини. 20. Установіть послідовність країн за тоннажем торгівельного морського флоту, починаючи з найбільшого: а) Греція; б) Росія; в) Польща; г) Панама. 21. Обчисліть ресурсозабезпеченість США залізними рудами, обравши в таблиці необхідні дані:
22. Обчисліть ресурсозабезпеченість Німеччини вугіллям, обравши в таблиці необхідні данні:
23. Відомо, що вчені розробили чимало глобальних прогнозів щодо розвитку людства на найближчу та віддалену перспективу. В них простежуються два принципово різних підходи, які можна назвати песимістичним і оптимістичним. Складіть свій власний прогноз розвитку людства у ХХІ ст. за: а) песимістичним сценарієм; б) оптимістичним сценарієм. ІV. Підсумок уроку V. Домашнє завдання
| |||||||||||||||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |