Мета: повторити та систематизувати знання про країни Європи; вдосконалювати вміння характеризувати та порівнювати галузевий склад промисловості головних країн Західної Європи; розвивати вміння працювати з картами атласа, підручником, таблицями, діаграмами, уміння систематизувати навчальний матеріал та статистичні дані; уміння виконувати завдання в контурних картах; виховувати акуратність, уважність та зосередженість, аналітичні здібності. Обладнання: атласи, контурні карти Європи, підручники, таблиці, діаграми. Тип уроку: комплексного застосування знань, умінь, навичок учнів. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок Прийом «Географічний диктант» (робота в парах за варіантами, виконується без використання карт) Цифрами на контурній карті позначити країни (столиці) Європи. І варіант 1 — Фінляндія, 2 — Греція, 3 — Копенгаґен, 4 — Ісландія, 5 –Андорра, 6 — Швейцарія, 7 — Мінськ, 8 — Чехія, 9 — Словенія, 10 — Рига, 11 — Люксембурґ, 12 — Румунія. ІІ варіант 1 — Норвеґія, 2 — Портуґалія, 3 — Амстердам, 4 — Ірландія, 5 — Монако, 6 — Австрія, 7 — Кишинів, 8 — Словаччина, 9 — Хорватія, 10 — Таллінн, 11 — Мальта, 12 — Угорщина. Після проведення диктанту учні обмінюються картами та проводять взаємоперевірку, потім роботи здають учителю. ІІІ. Застосування знань, умінь та навичок Виконується за варіантами (І варіант — порівняльна характеристика ФРН та Франції, ІІ варіант — порівняльна характеристика Великої Британії та Італії). Завдання 1 (3 бала). За даними таблиць побудувати для кожної порівнюваної країни кругові діаграми. Структура зайнятості населення у головних галузях господарства (у %)
Частка головних галузей господарства у ВВП країн (у %)
Завдання 2 (3 бала). Порівняйте кількість зайнятих у промисловості та частку галузей промисловості у ВВП даних країн. Завдання 3 (3 бала). Випишіть у таблицю галузі промисловості порівнюваних країн, які є галузями міжнародної спеціалізації.
Завдання 4 (3 бала). Зробіть висновок, назвіть ознаки схожості та відмінності промисловості порівнюваних країн. Поясніть, які причини, на вашу думку, обумовили виявлені розбіжності. ІV. Домашнє завдання 1. Підручник: повторити §§ __. 2. Написати твір за темою «Двотижневі канікули в країнах Західної Європи» з визначенням маршруту; міст, туристичних об’єктів, що були відвідані (за бажанням).
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |