Основи кримінального права

Мета: ознайомити учнів з поняттям «кримінальне право», «злочин», його складом та стадіями скоєння; виховувати розуміння небезпеки кримінальних правопорушень та непримиренність до них.

Основні поняття: кримінальне право, злочин, стадії скоєння злочину.

Обладнання: витяги з К римінального кодексу України, схема «Склад злочину», «Стадії злочину», «Види співучасті».

Хід уроку

І. Організаційний момент уроку

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Запитання

1. Які правовідносини регулюються кримінальним правом?

2. Як називаються правопорушення, які порушують кримінальне законодавство?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Склад злочину Розповідь вчителя

Розповідь вчителя з використанням схеми «Склад злочину» (с. 145 підручника).

Стадії злочину. Співучасть

Робота в малих групах

1. Ознайомитися з певною статтею Кримінального кодексу (статті вказані в індивідуальному завданні кожної групи).

2. Виконати індивідуальне завдання, вказане у завданні кожної групи.

1-а група

1. Ознайомитися зі ст. 11 Кримінального кодексу України (с. 147 підручника).

2. Визначити, що спільного та відмінного у визначеннях злочину та правопорушення.

3. Результати порівняння викласти у формі таблиці. 4. Визначити відмінності злочину від інших видів правопорушень. (Злочин може встановлюватися виключно Кримінальним кодексом України; злочин характеризується високим рівнем шкоди, яка завдається потерпілому, тобто містить у собі суспільну небезпеку.)

2-а група

1. Ознайомитися зі ст. 14–16 Кримінального кодексу України (с. 147– 148 підручника).

2. Порівняти готування до злочину та замах на злочин.

3. Результати роботи пропонується викласти в таблиці (див. Орієнтовний вигляд таблиці нижче, 1–3 рядки).

4. Навести приклади незакінчених злочинів.

3-я група

1. Ознайомитися зі ст. 14–16, 68 Кримінального кодексу України (с. 148 підручника).

2. Порівняти відповідальність за готування до злочину та замах на злочин.

3. Результати роботи пропонується викласти у таблиці (див. табл.).

4-а група

1. Ознайомитися з п. 3 на с. 147 підручника.

2. Визначити передбачені законом види співучасті.

3. Навести приклад злочину, в якому беруть участь співучасники.

Після завершення ознайомлення з визначеним матеріалом представники груп ознайомлюють всіх учнів з цим матеріалом.

Стадії скоєння злочинуВизначте, чи мав місце злочин та його склад; стадію скоєння злочину; види співучасті.

1. Група підлітків, зламавши замок, вночі увійшла до сільського магазину і винесла з нього товарів на 5 000 гривень2. Офіцер, повертаючись з бойового чергування в цивільному одязі, але зі зброєю, став свідком нападу кількох юнаків на літню пару і, припиняючи напад, здійснив кілька пострілів у повітря. Коли ж нападники спробували вирвати у нього зброю, він поранив двох з них.

3. Під час полювання мисливець, почувши в кущах важкі кроки та очікуючи саме з цього напрямку появи звіра, здійснив постріл з рушниці.

Але замість звіра до місця розташування мисливців наближався їх товариш, який запізнився. Чоловік отримав важке поранення, від якого пізніше помер.

4. Молода жінка, не знайшовши іншого способу заробити собі на життя, викрала дитину, вимагаючи від батьків викуп. Завдяки діям спецпідрозділів органів внутрішніх справ її було затримано, дитину повернули батькам.

5. Група молодиків вночі намагалася відкрити автомобіль з метою його викрадення, але злодії були помічені і затримані нарядом патрульно-постової служби, коли вони ще не встигли сісти в машину.

V. Домашнє завдання

Опрацювати § 20 підручника.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: