Мета: повторити, систематизувати й узагальнити вивчений матеріал; виявити рівень знань, умінь та навичок учнів з метою контролю і корекції; розвивати пам’ять, аналітичне, образне мислення, уміння зіставляти літературні явища з реаліями життя, висловлювати власні міркування та обґрунтовувати їх; виховувати гуманістичний світогляд, кращі моральні якості. Оснащення: тестові завдання (2 варіанти). Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь та навичок. Хід уроку I. Організаційний момент II. Оголошення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності IІІ. Контроль і корекція знань, умінь та навичок 1. Інструктаж до виконання тестових завдань 2. Виконання контрольної роботи (виконуються всі завдання) Варіант І Початковий і середній рівні (кожна правильна відповідь — 1 бал) 1. З’ясуйте, чий це портрет у романі Ф. Достоєвського «Злочин і кара»: «…він був напрочуд гарний із себе, з прекрасними темними очима, темно-русявий, стрункий, на зріст вище середнього». а) Раскольнікова; б) Лужина; в) Порфирія Петровича; 2. Який страшний сон наснився Раскольнікову? а) Про те, що мертва лихварка прийшла по його душу; б) про те, як били бідну конячину; в) про те, що його злочин розкрили. 3. На які два розряди ділив усіх людей головний герой роману? 4. Продовжте речення: «Жанр твору Ф. Достоєвського «Злочин і кара» — …» Достатній рівень (кожна правильна відповідь — 2 бали) 1. Схарактеризуйте образ Соні Мармеладової з роману «Злочин і кара» Ф. Достоєвського, порівняйте його з образом головного героя. 2. Визначте риси новаторства у творчості Ф. Достоєвського. Високий рівень (максимально — 4 бали) Виконайте одне із завдань. 1. Висловіть свої судження про теорію сильної особистості, «надлюдини» та її розвінчання в романі Ф. Достоєвського «Злочин і кара». 2. Розкрийте символіку назви роману Ф. Достоєвського «Злочин і кара», зазначте співвідношення у творі «злочину» і «кари». (Усього — 12 балів) Варіант ІІ Початковий і середній рівні (кожна правильна відповідь — 1 бал) 1. З’ясуйте, чий це портрет у романі Ф. Достоєвського «Злочин і кара»: «Це був надзвичайно веселий і компанійський хлопець, добрий до простоти. Проте за цією простотою ховались і глибина, і гідність… Був він розумний, хоч і справді часом дуже простуватий! …Іноді він буянив і мав славу силача. …жодні невдачі його ніколи не бентежили, і ніякі погані обставини, здавалось, не могли пригнітити його»: а) Раскольнікова; б) Разуміхіна; в) Лужина. 2. Хто з героїв роману Ф. Достоєвського «Злочин і кара» зрозумів психологію Раскольнікова й причини його злочину, «вирахував його»: а) Порфирій Петрович; б) Разуміхін; в) Соня Мармеладова. 3. Хто є «двійником» головного героя роману Ф. Достоєвського «Злочин і кара»? 4. Продовжте речення: «Темою роману Ф. Достоєвського «Злочин і кара» є…» Достатній рівень (кожна правильна відповідь — 2 бали) 1. Розкрийте образ Родіона Раскольнікова та його еволюцію в романі Ф. Достоєвського «Злочин і кара». 2. Назвіть риси реалізму у творчості Ф. Достоєвського. Високий рівень (максимально — 4 бали) Виконайте одне із завдань. 1. Висловіть свої судження про філософський та етичний аспекти роману Ф. Достоєвського «Злочин і кара». 2. Доведіть або спростуйте думку, яку письменник Ф. Достоєвський утверджує у своїх творах: «Кожна людина несе особисту відповідальність за зло, що панує у світі». (Усього — 12 балів) IV. Підбиття підсумків уроку
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |