Барви осені

Мета: вчити учнів бачити й розуміти прекрасне в природі, в житті, в музиці, поезії; розвивати вміння ділитися своїми враженнями про прочитане, працювати над художніми творами, робити аналіз прочитаного; розширювати світогляд дітей; виховувати почуття любові до рідної природи, прагнення оберігати її.

Обладнання: книжкова виставка на тему «Осінь», запис твору П. І. Чайковського «Пори року», репродукція картини І. Левітана «Золота осінь»,малюнки, кошик із фруктами, овочами, гірлянди з осіннього листя.

Тип уроку: урок позакласного читання.

Хід уроку

І. Організаційний момент

II. Повідомлення теми уроку

Робота над загадками

• Голі поля, мокне земля,

Дощ поливає.

Коли це буває? (Восени)

• У садках, гаях блукає,

Жовті шати одягає,

Золотисту стелить постіль —

Жде сестрицю білу в гості. (Осінь)

III. Актуалізація опорних знань учнів

1. Бесіда.

— Коли осінь настає за календарем?

— Назвіть трьох синів осені. Чому в них такі імена?

— Яку роботу виконує кожен із синів осені?

— Якою буває осінь?

— А звідки в осені стільки золота?

2. Читання легенди про осінь вчителем.

3. Слово вчителя.

— Люди здавна милувалися красою осені і намагалися передати свої почуття словом, за допомогою мелодії, у творах живопису. Отже, збагнути, осмислити, відчути осінню красу нам допоможуть на уроці поети,письменники, композитори, художники, а також власні спостереження. А урок ми проведемо у вигляді подорожі станціями.

IV. Робота над темою уроку

1. Музична станція. Слухання запису твору П. І. Чайковського «Пори року. Жовтень».

— Які картини викликала музика у вашій уяві?

2. Ілюстративна станція.

Розгляд репродукції картини І. Левітана «Золота осінь», аналіз змісту картини.

— Ісаака Левітана — автора картини «Золота осінь» — називали поетом природи, що знаходив у непомітному пейзажі дивну красу.

3. Поетична станція.

— Які поетичні твори про осінь ви підготували? (Учні декламують вірші про осінь.)

4. Станція переказів.

Учні переказують зміст прочитаних творів про осінь, вибірково зачитуютьокремі частини з творів.

5. Колективна робота над оповіданням «Дарунки лісу» А. Волкова.

1) Читання оповідання заздалегідь підготовленим учнем.

2) Словникова робота.

Пояснити значення слів: приваблюєкомора.

— Про які дарунки лісу йдеться в оповіданні?

3) Робота в групах.

Прочитати оповідання самостійно. Підготувати відповіді на запитання.

I група

— Які лікарські рослини згадуються в тексті?

II група

— Якими ласощами пригощає ліс білочок, борсуків, бурундуків, ведмедів, дорослих і дітей?

III група

— Які їстівні гриби поклав у кошик лісовичок, слухаючи й читаючиоповідання разом з вами?

IV група

— Від чого застерігає нас автор? Чому?

6. Станція «Джерела народної мудрості».

1) Відгадування загадок про осінь.

Спочатку загадки пропонує вчитель, потім учні самостійно загадують своїзагадки.

2) Робота над прислів’ями.

— Які прислів’я про осінь ви знаєте?

3) Робота з прикметами.

Учні зачитують прикмети осінніх місяців.

4) Розучування скоромовки.

В темних сінях в день осінній

Пахне сіном і насінням.

V. Підсумок уроку

— Намалюйте словесний портрет Осені.

— Що вам запам’яталося на уроці? Що найбільше сподобалося?


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: