Люби і знай свій рідний край

Мета: розширити знання дітей про рідний край; розвивати зв’язне мовлення; вдосконалювати навички виразного читання; виховувати любов до рідного краю.

Обладнання: виставка книг, ілюстрації, фотоальбоми.

Тип уроку: урок позакласного читання.

Хід уроку

I. Організація класу

II. Мотивація навчальної діяльності

— Діти, прочитайте тему сьогоднішнього уроку. («Люби і знай свій рідний край») Як ви вважаєте, про що ми поведемо розмову сьогодні?

III. Вступне слово вчителя

— Щасливі ми, що живемо на такій чудовій, багатій, мальовничій землі — у нашій славній Україні. Тут жили наші прадіди, діди, тут живуть наші батьки. Любов до нашої України починається з любові до маленької батьківщини, де розташовані рідні домівки, міста і села, де кожна стежинка — це стежинка дитинства.

IV. Бесіда за темою

— Із чого і де починається для кожного батьківщина?

1 -й учень

Зацвітає калина, зеленіє ліщина,

Степом котиться диво-луна.

Це — моя Україна,

Це — моя Батьківщина,

Що, як тато і мама, одна!

2 -й учень

Як не любить той край,

Де вперше ти побачив

Солодкий дивний світ,

Що ми звемо життям?

3 -й учень

Люблю я край наш дорогий,

Що зветься Україна,

Вітчизні хочу я своїй

Зрости достойним сином.

4 -й учень

Є в світі зваби немалі,

Цікава стежка кожна,

Але до рідної землі

Збайдужитись не можна!

5 -й учень. Рідний край! Ласкава оселя... Тут ми вперше ступили на святу землю, вимовили перше слово «мама»...

V. Колективний розгляд книжок, поданих на виставці

— Назвіть книжки, які ви бачите.

— Хто взяв участь в оформленні виставки?

— Поясніть, за якими ознаками ви обирали книжки до уроку.

— Які книжки лежать у вас на партах? Назвіть їх.

VI. Аналіз прочитаних книг із використанням учнівських ілюстрацій

— Діти, розгляньте виставку малюнків.

— Хто є автором цього малюнка?

— До якої книжки він підготовлений?

— Про що ми дізналися з книжки?

— До якої книжки намальована ця ілюстрація?

— Прочитайте у книжці ті рядки, за якими створений малюнок.

VІІ. Ознайомлення з новим твором В. Сухомлинського «Верба — мов дівчина золотокоса»

1. Читання тексту вчителем.

— Яку пору року описує автор?

2. читання твору учнями мовчки.

— Підготуйте відповідь на питання: чому пташка буде щаслива?

3. Читання твору за методикою «Естафета».

4. Вибіркове читання.

— Знайдіть рядки, де зазначено, чому сумує верба.

— Що трапилось з пташиною?

— Чому перестала сумувати верба?

— Чому пташка буде щаслива?

— Із чим автор порівнює вербу? Чому?

— Знайдіть і прочитайте в тексті прикметники.

5. Бесіда за змістом.

— Де росла верба?

— А де жила пташина?

— Що зробив вітер?

— Куди полетіла пташина?

— Що стане весною?

6. Гра «Дочитайте до кінця».

Біля самого стовбура... І пташка буде...

Весною вона прилетить... Бо Батьківщина...

7. Визначення головної думки твору.

— Знайдіть і прочитайте те місце в тексті, де автор висловив головну думку. (Бо Батьківщина — це найдорожче для нас. Дорожчого за Вітчизну нема нічого.) Як ви розумієте ці слова?

VIII. Підсумок уроку

— Ви добре підготувалися до уроку, розповіли й продемонстрували багато цікавого матеріалу про рідний край. Я переконана, що ви будете палко любити свою землю, свій народ.

IX. Домашнє завдання

Підготуватись до уроку за темою: «Цікавий світ навколо тебе».


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: