«Рукавичка» Українська народна казка

Мета: вчити виділяти в тексті дійових осіб, спостерігати за структурою і сюжетом казки; 
розвивати навички читання тексту в особах, правильно інтонувати речення; 
формувати уміння усно переказувати казку, зіставляючи зміст прочитаного тексту й ілюстрації; 
розвивати навички сценічної та мультиплікаційної гри; 
виховувати увагу до мови казок. 
Методична мета: стимулювати учнів до самостійної діяльності, яка 
забезпечує його самоосвіту, саморозвиток, самовираження 
в ході оволодіння знаннями. 
Тип уроку: урок-мандрівка в казковий світ 
Обладнання: малюнки тварин, ілюстрації до казки, маски тварин, рукавичка, ноутбук. 
Хід уроку 
I.Організація класу 
1.Емоційний настрій на урок 
Продзвенів дзвінок 
Починається урок 
Учитель посміхається 
Школярики стараються. 
Працюватимем старанно, 
Щоб побачити в кінці, 
Що у нашім другім класі 
Діти просто молодці. 
II. Повідомлення теми і мети уроку 
III. Мотивація навчальної діяльності учнів 
1. Вступне слово вчителя 
- А як вам сьогодні відпочивалося вночі? Які сни наснилися? Можливо хтось приходив до вас у гості?(відповіді дітей). 
- А до мене сьогодні вночі приходила казка. Ось предмет, який вона залишила для вас. Подивіться. Що це таке? (рукавичка) А навіщо вона потрібна? А як називається казка в якій цей предмет зустрічається? А чому саме рукавичка? 
Тож сьогодні ми з вами познайомимось з цією казкою та з її головними героями. 
Подумайте і скажіть чого б ви хотіли навчитися на уроці. 
«Мікрофон включено» ( говорять і передають один одному) 
IV. Опрацювання казки 

1. Слухання казки ( читання казки вчителем, використовуючи комп’ютерну презентацію). 
- Діти, вам сподобалась ця казка? 
- Чим вона вам сподобалась? Що зацікавило? 
- Яких героїв казки ви запам’ятали? 
- Де взялася в лісі рукавичка? 
Фізхвилинка (подорож до лісу) 
- Діти, сьогодні ми з вами помандруємо до казкового зимового лісу. Пропоную вам умовно одягти чобітки, кожушки, шапочки та рукавички. Тихенько ми відправляємося в ліс. Обережно переступайте через сніжні кучугури. Погляньте навкруги яка тиша. Дерева і кущі стоять ніби замріяні. А ось за кущиком сховався малесенький зайчик. Він великий боягуз. Десь чути як пролетіли горобчики. На снігу багато різних слідів. Адже ліс це домівка, в якій живуть наші менші друзі. А ми з вами гості, тому потрібно поводити себе тихо і виховано. 

2. Словникова робота 
шкряботушка 
скрекотушка 
побігайчик 
сестричка 
братик 
іклан 
набрід 
3. Повторне читання казки по частинах 
4. Логічний розбір казки ( Працюють «Центри») 

Центр «Читайлик» 

Знаємо! Це цікаво! 
- Прочитайте за порядком назви тваринок, що оселилися в рукавичці. 
- Кого звірі вже не хотіли впускати? 
- Прочитайте, хто третім попросився в рукавичку? 

Центр «Логікомудрія» 

Зуміємо! 
- Прочитайте анаграми і розплутайте порівняння: 
дужий, як силиця 
вірний, як цаєць 
швидкий,як імдевдь 
кучерявий, як басока 
хитрий, як ранба 
голодний, як квов 
- Які з цих тварин не є героями казки «Рукавичка»? 
Центр творчості 

Фантазуємо! Творимо! 
Скласти діафільм, словесно намалювати кілька кадрів до казки (робота в парах) 
- Пригадайте, як закінчилася казка. Куди ж тваринки пішли зимувати? (З тих пір ведмідь зимує в барлозі, лисиця в норі…) 

Мовний центр 

Спробуємо! 
- Хто з героїв казки заховався за слова? 
– о – = о= (ведмідь) 
– о – о = о (лисиця) 
– о = о = (заєць) 
Математичний центр 

Зможемо! 
- Скільки всього звірів було в рукавичці? 
Назвіть їх. 
- Хто прийшов перед вовком? (лисичка) 
- Хто прийшов п’ятим? (вовчик) 
- Хто прийшов першим, а хто останнім? 
- Назвіть всіх тварин у порядку збільшення: від найменшої за розміром до найбільшої. 
- Молодці! Ви змогли! Ваш клас дружний, а дружба гори верне! 

5. Спостереження за мовою казки 
- Прочитайте початок казки. А як по-іншому починаються казки? Переробіть початок. 
6. Озвучування мультфільму учнями. 
- А зараз пропоную переглянути і озвучити мультфільм «Рукавичка», бо раптово зник звук. 
7. Інсценізація казки 

V. Підсумок уроку 

- Яку казку ми прочитали? 
- Чого вона нас вчить? 
- Що сподобалось? Що сумного? 

VI. Домашнє завдання: 
- читання в особах, 
- намалювати ілюстрації до казок. 

Ось і уроку кінець, 
Хто працював, той молодець. 
Що сподобалось вам, поділіться вдома, 
Що сумним було, пожалійтеся вдома 
Всі дружні й активні були увесь час. 
Хороші оцінки сьогодні у вас.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: