Розуміння себе

Мета: довести учням ідею неповторності й унікальності кожної особистості; розвивати здібності аналізувати себе та свої вчинки; виховувати любов до себе та оточуючих, почуття справедливості та гуманності, естетичні смаки та уподобання.

Очікувані результати:

Учні:

1.     дізнаються про 5 складників особистості сфер життєдіяльності людини;

2.     наведуть докази особливості та унікальності кожної людини;

3.     напишуть вірш про себе, який допоможе визначити їх унікальні якості.

Основні ідеї:

1.     Я − особливий, бо я  − унікальний.

2.     Я − особливий, бо я «дивовижно створений».

3.     Люди не є досконалими.

4.     Я маю особливу цінність, бо мене безмежно люблять.

5.     Те, що ми особливо цінуємо, потребує дбайливого ставлення.

 

Ключові поняття:

Унікальний – єдиний у своєму роді.

Здоров`я − стан абсолютного розумового, фізичного та соіцального благополуччя, а не тільки відсутність хвороби.

 

Обладнання: дошка та крейда, особливо дорогий предмет для вас, папір, ручки.

 

Бесіда з учнями

1.     Що робити, якщо я нікому не потрібний і мене ніхто не любить?

2.     Мені не подобається моя зовнішність. Важко повірити, що я теж «дивно створений».

 

Епіграф (записаний на дошці): «Те, що є навколо нас, ніщо в порівнянні з тим, що всередині нас». Ральф Уалдо Емерсон (америк.письменник, філософ 19 ст.)

 

5 аспектів людської особистості

 

(намалювати на дошці велике коло)

         Подивіться на дошку, зараз ми розділимо намальоване тут коло на 5 частин, кожна з яких символізує 1 з аспектів нашої особистості. Давайте заповнимо ці сектори разом.

Фізичний аспект – це наше тіло: шкіра і все, що під нею, а також наші фізичні характеристики і дії (сила, витривалість, гнучкість).

Емоційний аспект – наші почуття. Які ви знаєте почуття? (гнів, любов, ревнощі, сум). Емоційно здорова людина здатна віддавати і отримувати любов, радіє життю, вміє перемагати і контролювати свої негативні емоції.

Соціальний – це наша взаємодія з іншими людьми. Здатність співчувати, поважати, відстоювати свою точку зору.

Розумовий – наше мислення, здатність розуміти, розмірковувати і вирішувати проблеми, творчість і кмітливість.

Духовний – уявлення про віру, наші переконання та моральні цінності, сенс життя. Діти, а який у вас зараз сенс життя?

Отож, здорова людина – це особистість, яка здатна приймати правильні рішення стосовно кожного з 5 складників свого життя.

 

Кожен з нас – особливий і унікальний

 

         Усі ми відрізняємось один від одного, маємо свої унікальні риси. Саме ці риси роблять нас такими, якими ми є.

Подумайте, який предмет для вас є  найулюбленішим? Мабуть, у кожного з вас вони різні. Вони – це відбиток нашої індивідуальності.

Давайте я розповім вам про свою улюблену річ, а потім ви мені коротенько розповісте про ваші.

Моя улюблена річ - ... цей предмет для мене особливо дорогий, оскільки ....

Дякую, що ви змогли поділитися з нами частинкою своєї особистості.

 

Подивіться на свої руки. Неможливо уявити собі інструмент, який був би більш універсальним. Подумайте про складний механізм перетворення їжі в енергію. Прислухайтесь до биття свого серця. Воно скорочується з частотою 70 ударів за хвидину. Ваше серце до 15 років вашого життя робить 550 мільйонів ударів без жодної перерви!

Кожен з нас є дійсно складним, дивовижним, чудовим у своїй неповторності, хіба не так?

Запам`ятайте: я є особливий, тому що «дивовижно створений»!

Давайте подумаємо разом, що є робить нас унікальними і відповімо на кілька питань:

-         Чим визначається наша цінність: поведінкою чи вчинками?

-         Успіхами в навчанні?

-         Чи можна одних людей вважати більш цінними тільки тому, що вони досягають більших успіхів або допускають менше помилок?

Звісно ні. Ми знаємо, що ніхто не є досконалим, кожен з нас може помилятися. Це природно для сутності людини.

На жаль, це не тільки природно, але й буває дуже боляче. Усі ми можемо згадати випадок, коли:

-         вдавалися до брехні

-         недобре поводилися з оточуючими

-         не шанували своїх батьків

-         робили вчинки, за які було соромно

Але кожен з нас значущий завдяки своїй сутності та якостям. І кожного з нас глибоко люблять незалежно від того, усвідомлюємо ми це чи ні. Нас люблять члени нашої родини, друзі.

А тепер, коли ви всі усвідомили свою особливу цінність, я хочу запропонувати вам написати вірш про себе, про свою унікальність. Ваші вірші будуть різними, оскільки ви не схожі один на одного. Я починаю диктувати рядок, підказую, що вам писати, а ви продовжуєте писати на листочках:

 

Я (2 характерні для вас риси)

Я хотів би знати (те, що вас цікавить)

Я чую (уявний звук)

Я бачу (уявний об’єкт)

Я хочу (реальне бажання)

Я (повтор першого рядка)

Я уявляю собі (те, що ви уявляєте)

Я відчуваю (що ви відчуваєте стосовно своїх уявних дій)

Я знаю (істина, у якій ви впевнені)

Я мрію (те, про що ви мрієте)

Я намагаюся (те, що ви намагаєтесь зробити)

Я сподіваюся (те, на що ви сподіваєтесь)

Я (повтор першого рядка)

 

Бесіда:

-         Як ви дбаєте про особливі, найдорожчі для вас речі?

-         Як би ви хотіли, щоб інші люди ставилися до дорогих вам речей?

-         У вас є людина, яка вважає вас особливим і любить вас?

-         Звідки ви знаєте, що ви для неї є дійсно особливим?

-         Як ця людина ставиться о вас?

 

Висновки: отож, запам’ятайте: необхідно ставитися дбайливо до того, що для нас є дорогим і особливим. Треба любити своїх батьків, рідних, друзів, адже вони – це ваше оточення, спілкуючись з ними ви ростете в моральному і духовному сенсі. Треба любити науку, адже лише розумні та досвічені люди досягають вершин у житті, кар’єрі. З начитаною людиною завжди є про що поспілкуватися. Треба любити своє хоббі, свою улюблену справу, адже завдякі їй ми розвитваємося у творчому плані, стаємо багатшими душею. Правда ж?

Діти, сьогодні ми з’ясували, наскільки особлива та унікальна природа людини. Тепер ми готові досліджувати взаємостосунки людей та їх роль у нашому житті. А на закінчення я нагадаю вам відомий аформизм: завжди стався до людей так, як би ти хотів, щоб вони ставилися до тебе! Не забудете цього? Добре! Дякую вам за увагу та активність!

 

Список використаної літератури:

1. Андреева А. М. Социальная психология. − М., 1980. − С. 4-6.

2. Белоус Б. Б. Темперамент и деятельность. — Пятигорск, 1990. − С. 56-57.

3. Бобнева М.И. Нормы общения и внутренний мир личности // Проблемы общения в психологии. – М., 1981. − С .9.

4. Корнелиус Х., Фэйр Ш. Выиграть может каждый. Как разрешить конфликты. − М., 1992. − С 74-75.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: