Підсумковий урок з теми „Комп’ютерна графіка”

Мета уроку: 
– закріпити знання, уміння, навички учнів щодо роботи в середовищі графічного редактора; 
– розвивати художні здібності дітей; 
– виховувати почуття прекрасного, уміння творчо мислити, працювати в колективі. 

Тип уроку: узагальнення знань. 
Обладнання: 
 графічний редактор Paint, 
 мережений принтер, 
 локальна комп’ютерна мережа, 
 фотографії, репродукції, малюнки із зображенням лісу. 

Хід уроку 
І. Організаційний момент 
ІІ. Повідомлення теми, мети уроку 
Вчитель. Сьогодні ми пригадаємо, які прийоми роботи з комп’ютерною графікою можна використовувати під час створення різноманітних композицій, і спробуємо зобразити осінній ліс. 
ІІІ. Актуалізація і мотивація навчальної діяльності 

На дошці й на робочих столах ПК учнів розміщені репродукції лісу. 
Учням ставлять запитання: 
- Діти, згадаймо, яка зараз пора року? 
- Назвіть осінні місяці. 
- Відгадайте загадку: 

Пусты поля, 
Мокнет земля, 
Дождь поливает. 
Когда это бывает? 
(осенью) 
Дни стали короче, 
Длинней стали ночи, 
Кто скажет, кто знает, 
Когда это бывает? 
(осенью) 


Що незвичайного сьогодні в комп’ютерному класі? 
На вулиці золота осінь і на екранах моніторів теж (показ файлів з фотографіями про осінь). 
Кличуть нас ліси, поля, сади 
Дозбирати осінні плоди. 
Із дерев спадає листя жовте. 
То землею ходить місяць ... (жовтень). 

- Вірно, це другий місяць осені - жовтень. А чому він так називається? 
(Назва його пов’язана з кольором, що переважає в цей час у природі - усі відтінки жовтого і червоного кольорів на деревах, кущах, травах, ягодах, плодах.) 
Небо в цей час буває різного кольору - від голубого до сіро-білого. 
Тварин у лісі побачити складніше. Вони рухливі, не сидять на одному місці, ховаються під рослинами. Вони в цей час готуються до зими - запасають собі їжу на зиму: збирають гриби, горіхи, насіння дерев, ягоди. Сушать їх і ховають у дуплах дерев, у своїх нірках. 

- Ось сьогодні ми з вами і створимо колективну картину, яку назвемо «Золота осінь в лісі». 
Звертаю увагу дітей: 
- Як зробити, щоб картина була більш схожою на осінь? 
Що треба намалювати? /листя, птахів, кущі, тваринок, хмарки на небі, гриби, ягоди, плоди, траву/ 
- Ви сьогодні також художники і створите окремі деталі до цієї загальної картини. 
Хтось намалює яскраві листочки до різних дерев і кущів, ягоди, плоди, птахів, хмаринки на небі, дехто намалює різні види грибів, навіть цілими родинами, кущики трави та інше. 
(Звертаю увагу дітей на ілюстрації на дошці, на окремі предмети та їх забарвлення, колір. 
Згадати про техніку розведення і змішування фарб на палітрі.) 
Давайте спробуємо спільними зусиллями створити свій чарівний ліс. 
1. Визначаємо з учнями, що нам для цього знадобиться і хто чим буде займатися. 
2. Кожен учень за своїм ПК створюватиме певну деталь майбутнього чарівного лісу: 
 загадкові дерева, 
 чарівні кущі, 
 незвичайна трава, 
 фантастичні тварини, 
 сонце, небо, хмари. 
3. Для збирання всіх елементів в одне ціле знадобиться спільна скарбничка – папка на сервері, куди діти складатимуть свої творіння. 
4. Перед початком роботи переглянемо ще раз інструкції з правил техніки безпеки. 
КРОСВОРД 
Дайте відповіді на такі запитання: 
1) Якими руками не можна працювати на комп’ютері? 
2) Чи можна торкатися монітора? 
3) Чи можна торкатися дротів з’єднання? 
4) Як завантажити графічний редактор Paint? 
5. Перед початком роботи проводимо з учнями експрес-розминку для повторення способів передачі інформації на комп’ютери через локальну комп’ютерну мережу. 
На дошці у безладді розташовані плакати з описом кроків щодо передавання файлів до скарбнички й копіювання потрібного малюнка зі скарбнички. Учням потрібно скласти правильний алгоритм необхідних дій: 

Покласти в скарбничку 
Файл 
Сохранить как… 
Папка 
Сетевое окружение 
COMP1 
С:\ 
Копилка 
Дать имя 
Сохранить 

Дістати із скарбнички 
Файл 
Открыть 
Папка 
Сетевое окружение 
COMP1 
С:\ 
Копилка 
Выбрать файл 
Открыть 


6. Того, хто відповів першим, призначають головним конструктором. Його мета – допомога іншим. Наприкінці уроку він збирає загальний малюнок. З окремих елементів. 
7. Після цього розпочинаємо малювання елементів і розміщення їх у скарбничці. 

Загадки: 
1. Стоять у полі сестрички, платтячка білі, шапки зелено-жовті /берези/ 
2. І взимку, і літом одне вбрання у нас, 
А можна нас побачить, як рік почавсь у нас /сосна, ялина/ 
3. М`який, але не пух, зелений, але не трава /мох/ 
4. У вінку зеленолистім, у червоному намисті 
Видивляється у воду на свою хорошу вроду /калина/ 
11. Хоч не шию я ніколи , 13. Хвіст пухнастенький, 
А голок завжди доволі. /їжак/ шубка золотиста. 
12. Я вухатий ваш дружок, У лісі живе. 
В мене сірий кожушок, У селі курчат краде /лисиця/ 
Куций хвостик, довгі вуха, 14. Я веселенький звірок: 
Я усіх - усіх боюся /заєць/ стриб з ялинки на дубок /білка/ 
15. Влітку наїдається, взимку висипається /ведмідь/ 
16. По полю та лісу гасає, овечок хапає та всіх лякає /вовк/ 
17. Без сокири і без рук, а дім будують /птахи/. 
18.Чорна, як вар, кричить «карр» /ворона/ 
19.Відгадайте, діти хто 
Має носик долото? 
Ним комах з кори виймає, 
Про здоров`я лісу дбає /дятел/ 
20. Біла лапка, чорна лапка по дереву скаче /сорока/. 

1. Нагадаю дітям про поетів, які оспівували красу рідної природи, а саме осінь. Це українські поети: Т. Шевченко, І. Франко, Леся Українка, П. Тичина, Д. Павличко, В. Сосюра, К. Перелісна. 
Російські поети - О. Пушкін, М. Некрасов, А. Плещеєв. 
Пропоную дітям прочитати свої улюблені вірші про осінь. 
Діти читають вірші. 
Жовтень 
Жовтень пензлика дістав – 
Листя все пофарбував. 
Жовтий-жовтий клен стоїть, 
Явір, як в огні, горить. 
Різнобарвним килимком 
Ідуть білка з їжаком: 
В нього яблучка в торбинці 
Й три грибочка ще на спинці, 
А у білочки горішки 
Із ліщини, та три шишки. 
Наносили вже багато— 
Ціла купа в них, малята, 
Щоб в комору заховать – 
Будуть взимку ласувать. 

2. - Діти давайте пригадаємо прислів`я про осінь 
Не розіб`єш горіха, то не з`їси зернятка. 
Семеро страв, та все гриби. 
Осінь іде - за собою дощ веде. 
Синиця пищить - зиму віщить. 
Сова хоч би літала під небеса, то соколом не стане. 
Восени багач, а навесні - прохач. 
Де пташки, там гинуть комашки. 
Як листя жовтіє, то поле сутніє. 
Як вересніє, то дощик сіє. 
Весна багата на квітки, а осінь на сніпки. 
Де один грибок, там цілий вінок. 
Вітер віє і не знає, що погоду він міняє. 
В осінній час сім погод у нас і сіє, віє, крутить, мутить, припікає, поливає. 

8. В процесі створення елементів головний конструктор вибирає їх із скарбнички і складає загальну композицію. Роздруковує її. 
9. Наприкінці уроку підбиваємо підсумки, вибираємо найкращі елементи, виставляємо оцінки. 
10. У висновку обговорюємо з учнями, чого прагнемо далі: 
 Як не отримати одноманітний ліс, що спричиняє смуток. 
 Від вирощування лісу до будівництва спільного міста. 

Ще раз пропоную дітям помилуватися виглядом цієї великої картини, яку створили колективно усі учні. 
Дякую дітям за колективну працю. Заняття закінчено


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: