Обчислення значень виразів. Розв’язування задач

Мета: удосконалювати навички швидкої лічби в межах 10, закріпити уміння та навички складати та  розв’язувати приклади, задачі, розвивати обчислювальні вміння, логічне мислення, творчі здібності, виховувати цілеспрямованість, наполегливість.

Обладнання: цифри 0-9, у дітей набор цифр від 0 до 10, на дошці малюнки 10 вагонів, конверт-лист від Пані Задачі із задачами, лычильны палички, комп’ютерна презентація

 

ХІД УРОКУ:

І. Вступне слово вчителя.

    Доброго ранку! Доброго дня!

    Хай плещуть долоньки!

    Хай тупають ніжки!

    Працюють голівки!

    Доброго ранку! Доброго дня!

    Бажаю вам здоров’я і добра!

- Діти, сьогодні до нас на урок математики завітали гості. Вони хочуть побачити, які працьовиті і старанні учні у першому класі. Привітаймо їх.

Діти: Добрий день нам!

          Добрий день Вам!

          Добрий день ВСІМ!

Вчитель: Ми закінчили вивчати тему “Числа першого десятка”.       

                  Покажемо, що ми вміємо робити?

Наш девіз: Міркуємо швидко!

                   Відповідаємо – правильно!

                   Лічимо – точно!

                   Пишемо гарно!

  • Отже, рушаймо у подорож.

ІІ. Усна лічба.

  • Сідаймо у потяг. Лічимо вагони.
  1. Порядкова лічба до 10 в прямому і зворотному порядку.
  2. Гра Мовчанка.

Діти показують відповіді на картках-цифрах.

Завдання:

  • Який вагон знаходиться після третього?
  • Який вагон стоїть перед шостим?
  • Покажіть сусідів четвертого вагона.
  • На ІІІ вагоні відкриваю завдання: 3 + 2,
  • На V вагоні: 4 = 2 + _,
  • На ІІ вагоні: 6 – 0,
  • На VІ вагоні: 10 – це 6 і _.
  • Молодці!
  • Ми зійшли з поїзда. Дорога виводить нас до казкової хатинки. Хто тут живе? Хочете дізнатись?
  • Дізнаєтесь, якщо скажете, на які цифри схожі оточуючі вас предмети.
  • Спробуємо?
  • У небі літає пташка ( 3 ).
  • У ставку плаває лебідь ( 2 ).
  • Пахне сіном. Біля дверей лежить серп ( 5 ).
  • Вставляємо ключ у замок і відчиняємо двері ( 6 ).
  • Смачно пахне бубликами, але не звичайними, а зліпленими по 2 ( 8 ).
  • Біля печі стоїть кочерга ( 7 ).
  • А на печі сидить кіт, у якого хвіст звисає справа наліво (9 ).
  • Які цифри ви запам’ятали?
  • Яка з них найменша?
  1. Каліграфічна хвилинка.

          2   2

  • Здогадались, хто живе в цій хатинці? Так, 10 веселих цифр.

ІІІ. Парад цифр.

Виходять учні з цифрами від 1 до 9.

Цифра 1. Я – один чи одиниця,

                І тонка, й струнка, мов спиця.

Цифра 2. А я – цифра два,

                 У мене кругла голова.

Цифра 3. Я – трійка, третій із значків,

                 Складаюся із двох гачків.

Цифра 4. Я – чотири, жартівливо

                 Вигинаю лікоть вліво.

Цифра 5. А я – цифра п’ять.

                Люблю дуже танцювать.

                Руку вправо простягнула,

                Ніжку бубликом зігнула.

Цифра 6. Я – цифра шість, немов замок:

                Знизу круг, вгорі гачок.

Цифра 7. Я – цифра сім, як кочерга,

                В мене, бач, одна нога.

Цифра 8. Я – цифра вісім: два кільця,

                 Без початку і кінця.

Цифра 9. Цифра дев’ять я  чи дев’ятка -

                 Наче в цирку акробатка,

                 Сторчака як перевернуся,

                 Зразу шісткою обернуся.

ІV. Розвиток математичних знань.

1. Математичний диктант.

- Цифри підготували для нас різні завдання. Виконаємо їх?

Запиши наступне число до 9.

8. Яке число попереднє?

Яке число стоїть між 8 та 10?

 Склад числа 10: це 3 і __,

Горобець і 3 синиці

Он летять до годівниці.

Скільки пташок, підкажіть,

Будуть вдячні за обід?

   Киця Мурка на всі ніжки

Взула шовкові панчішки.

Та одна десь загубилась.

Скільки в киці залишилось?

                             Відповіді: 10, 7, 9, 7, 4, 3.

Перевірка:

2. Повторення складу чисел 9, 10.

У дітей таблиці з пропущеними віконечками.

 

Ф І З К У Л Ь Т Х В И Л И Н  К А        

 

3. Ми забули ще про одну цифру – нуль. Послухайте казку про нуль.  

    Вчитель. Ось круглий нуль, або нічого, послухай казочку про нього.

Веселий Нуль прошепотів сусідці – Одиниці:

- З тобою поруч я б хотів постояти, Сестрице!

Та Одиниця каже:

- Ні! Ти Нуль, число нікчемне,

Не стій зі мною, бо мені це зовсім неприємно!

А Нуль на це:

- Я знаю сам, що в світі значу мало,

  Та якби поруч стати нам, десяткою б ти стала.

  Поглянь на себе: ти ж у нас мала і худорлява,

  Та станеш більшою ти враз, коли я стану справа.

  Я – круглий , наче буква О, цифра 0, або ніщо.

  Як стою я сам-самісінький, то й не значу нічогісінько.

  Та як одиницю поруч поставити ліворуч,

  То із двох значків у нас цифра 10 стане враз!

Вчитель: Нуль підготував нам свої завдання:

а) табличка на дошці (усно)

5 – 5           9 – 0

0 + 4           8 + 0

6 – 6           0 + 3

б) На дошці запис прикладів

4 – 4           0 + 5

3 – 3           7 – 0

Діти самостійно списують приклади, обчислюють їх ( 2 хвилини).

4. Зв’язок дій додавання та віднімання. Гра Доміно.

Запис: 3 + 4 = 7            6 + 2 = 8

            7 – 3 = 4            8 – 2 = 6

            7 – 4 = 3            8 – 6 =2

Фізкультхвилинка

 

5. Розвязання і складання задач.

Вчитель. Ой, діти, що я знайшла. Це лист від пані Задачі

(показую великий конверт, читаю).

    Приїхати не можу. Захворіла. Розвяжіть, будь ласка, мої  задачки. Допоможіть одужати.              

                                              Ваша пані Задача.

- Допоможемо Задачі?

а) На тарілці лежало 8 пиріжків. За обідом усі пиріжки з’їли. Скільки залишилось?

          Аналіз, 8 – 8 = 0

б) Діти, в конверті є ще  задачка. Послухайте її уважно, бо вона від хитрої Лисички.

Вчили доню рахувать:

Скільки буде 5 і 5.

Посміхнулась хитро донька

І сказала: дві долоньки.

- А ви як скажете?

      Запис: 5 + 5 = 10

в) А цю задачку зможете розв’язати?

У матусі є кіт Мурчик, донька Маша та цуценятко Тобік.

Скільки дітей у матусі?

      Відповідь: 1.

Вчитель: Час їхати додому. Сідаймо у потяг.

6. Яких вагонів не вистачає?

       Нам потрібно сісти в такі вагони, які передують шостому.

7. Робота з геометричним матеріалом.

- Вам сподобалась подорож до хатинки, де живуть цифри?

- Давайте складемо таку саму хатинку з лычильних паличок, які є у вас на партах.

V. Підсумок уроку.

      Пропоную серед великих геометричних фігур на дошці знайти прямокутник, п’ятикутник, трикутник. Перегортаю фігури у певній послідовності. Читаємо хором:

МО – ЛОД – ЦІ!


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: