Письмове додавання й віднімання двоцифрових чисел

Мета: проаналізувати алгоритм письмового додавання й віднімання двоцифрових чисел; опрацювати рівняння на знаходження невідомого зменшуваного та задачі на знаходження третього доданка.

Обладнання: картки з прикладами, предметні малюнки.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань учнів

1. Перевірка домашнього завдання.

2. Усна лічба.

Гра «Забий гол»

Поєднати м’яч з відповіддю і приклад.

 

3. Усне опитування.

— Як називаються числа при додаванні?

— Як знайти невідомий доданок?

— Як називаються числа при відніманні?

— Що дістанемо, коли до різниці додамо від’ємник?

— Що дістанемо, якщо до від’ємника додамо різницю?

— Складіть задачу за малюнком (№ 83).

III. Вивчення нового матеріалу

1. Вступна бесіда.

— Вміння знаходити невідоме зменшуване потрібне не тільки для того, щоб перевірити дію віднімання, а ще й для того, щоб розв’язувати рівняння. Погляньте на рівняння х – 30 = 50. Як знайти невідоме змен­шуване? Запишемо розв’язок цього рівняння.

х = 50 + 30

х = 80

— Перевіримо, чи правильно ми розв’язали рівняння.

80 – 30 = 50

50 = 50

2. Розв’язування рівнянь № 84 з перевіркою.

3. Виконання вправи № 82 (перше завдання — з коментуванням, друге завдання — самостійно).

4. Фізкультхвилинка.

IV. Розвиток математичних умінь

1. Робота над задачею № 85.

Статуя — скульптура (зображення людини чи тварини). Статуї часто виготовляють зі сплаву металів. У задачі розповідається, з якого сплаву складається статуя — з олова, цинку, міді.

Колективний аналіз умови задачі.

Самостійне розв’язування задачі учнями.

2. Робота з предметними малюнками.

 

— Якою є місткість відра і двох каструль? Якою є місткість каструлі і діжки? На скільки літрів більше містить відро, ніж 3 каструлі?На скільки менша місткість глечика, ніж місткість каструлі?

V. Підсумок уроку

— Доповніть речення:

• «Щоб знайти невідоме зменшуване, потрібно...»

• «Щоб перевірити, чи правильно розв’язане рівняння, слід...»

VI. Домашнє завдання

№ 57.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: