Таблиця множення числа 9

МЕТА УРОКУ. Формування ключових компетентностей: вміння вчитися-працювати в колективі та самостійно; громадянської – відстоювати свою точку зору та позицію відповідно до загальноприйнятих суспільних норм поведінки; предметних компетентностей: повторити прийом складання таблиць множення; опрацюва¬ти вправи і задачі на застосування таблиці множення числа 9; вдосконалювати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, виховувати доброту, бажання допомагати іншим. 

ТИП УРОКУ. Комбінований 
ХІД УРОКУ 

І. ЕТАП ОРІЄНТАЦІЇ 
1.Інтерактивна вправа «Мікрофон» 
Учитель: 
- Зараз у нас урок математики. Подумайте і скажіть, яким він має бути?(цікавим, навчальним, продуктивним, корисним і т.д.) 
- А щоб урок був таким, якими маєте бути ви? ( уважними, зібраними, активними, наполегливими, кмітливими) 
- Що ви очікуєте від цього уроку? ( нових знань, гарних оцінок) 
- Ваш успіх на уроці залежить від вашої активності, уважності, кмітливості. 
- Пригадайте, над якою темою ми зараз працюємо?( Табличне множення і ділення) 
- Для чого нам потрібно знати таблицю множення? 
ІІ. ЕТАП ВИЗНАЧЕННЯ МЕТИ 
1. Визначення спільно з учнями цілей наступної діяльності на уроці. 
- Чи всю таблицю множення і ділення ви вже знаєте?(ні). Отже якою буде тема нашого уроку (Таблиця множення числа 9). Чого ми повинні навчитися на уроці? ( Розв’язувати приклади та задачі, використовуючи таблицю множення числа 9) 
ІІІ. ЕТАП ПРОЕКТУВАННЯ 
- Щоб наша робота на уроці була злагодженою, пропоную такий план роботи. 
1. Інтерактивна вправа «Карусель»- 2б. 
2. Самостійна робота – 1б. або 2б. або 3б. 
3. Обчисли «ланцюжок» 
4. Складання таблиці множення числа 9- 1б. 
5. Самостійна робота – 2б. 
6. Робота над задачами. 2б. + 3б. 
7. Вправа «Продовж речення» 
8. Домашнє завдання. 
- За кожне правильно виконане завдання ви отримаєте бали, які в сумі і будуть вашою оцінкою за урок. 
ІV. ЕТАП ОРГАНІЗАЦІЇ ВИКОНАННЯ ПЛАНУ ДІЯЛЬНОСТІ 
- Тож розпочати наш урок я хочу з невеликої розминки, яка допоможе повторити матеріал, який ми вивчили. 
1. Інтерактивна вправа «Карусель» - повторення вивчених випадків множення та ділення 
(Учні стають в два кола: у внутрішньому колі, розташовані спиною до центру, а в зовнішньому – обличчям. Таким чином, кожен стоїть навпроти іншого. Задають один одному приклади на табличне множення та ділення, обмінюються картками, на яких записані приклади. Внутрішнє коло нерухоме, а зовнішнє – рухливе: за сигналом вчителя всі його учасники пересуваються на на одного учасника вправо і виявляються перед новим партнером.) 

Учитель: 
- Скільки карток ви отримали? Чи були у вас помилки? Який висновок ви зробили для себе?( необхідно повторити таблицю множення і ділення, щоб не помилятися ) 
- Чи зможете ви так вправно справитися і з обчисленням прикладів ми зараз переконаємося під час самостійної роботи. 
2. Самостійна робота ( диференційована) 
Учитель: 
- Виберіть собі завдання, яке вам під силу 
І рівень 
Обчисли 
69+42:7 49:7х8 
6х7+16 5х8-17 
ІІ рівень 
Обчисли 
(35+7):6х8 8х7-28+17 
8х(16-9)+21 45+17-24:8 
ІІІ рівень 
Поставте, де потрібно, дужки. 
42+14:2:7=7 28+8:4х3=27 
94-12-3х6=30 9-58+5:7=0 
Взаємоперевірка по рівнях 
3. Постановка проблеми. 
- Я бачу, що ви дуже добре справилися із завданнями, тому і наступне завдання ви з легкістю виконаєте. 
Обчисли «ланцюжок» 

х9 -50 х9 +9 :5 х9 -9 :8 
- Чому виникли проблеми? ( Бо не знаємо таблицю множення числа 9) 
- Тож яке наше головне завдання на сьогоднішньому році?( вивчити таблицю множення числа 9 та навчитися нею користуватися при розв’язуванні прикладів та задач) 

4. Самостійне складання таблиці множення числа 9 
- Які знання вам знадобляться для того, щоб самостійно скласти таблицю множення числа 9 ? ( Знання таблиць множення чисел 2,3,4,5,6,7,8 та переставна властивість дії множення) 
(Учні самостійно складають таблицю множення, вчитель надає допомогу учням, які її потребують.) 
- Діти, а як нам обчислити останній приклад таблиці множення – 9х9? Адже переставною властивістю ми не можемо скористатися? ( Можна замінити приклад на множення прикладом на додавання, а можна додати до відповіді попереднього приклада 9.) 
- Перевірте свою таблицю. Допоможе вам в цьому підручник стор.59 
- А тепер ви справитеся з ланцюжком прикладів? ( учні повертаються до проблемного завдання і виконують його) 
5.Самостійна робота 
- Користуючись таблицею розв’яжіть приклади 
№ 389 ( по варіантах) – взаємоперевірка. 
6.Робота над задачами. 
1. Усно 
1. Вася підтягується 12 разів, і Ігор-в 2 рази менше. Скільки разів підтягнувся Ігор? 
2. На виставку собак привезли 24 пуделя, а балонок на 4 менше. Скільки балонок було на виставці? 
3. Світлана йде до школи 15 хвилин і Олена- на 5 хвилин довше. Скільки хвилин йде до школи Олена? 
4. Толя накопав 6 відер картоплі , а тато в 3 рази більше. Скільки відер картоплі накопав тато? 
5. Посадили 2 ряди полуниці по а кущів у кожному. Скільки кущів полуниці посадили? 
6. Ольга читає за годину "b" сторінок. Скільки сторінок вона прочитає за "а" годин? 
2.Робота в групах 
Склади вираз до кожного запитання задачі. 
До дитячого садка привезли 9 ящиків помідорів, по 7 кг у кожному, і 8 ящиків огірків, по 6 кг у кожному. 
Скільки кілограмів огірків привезли до дитячого садка? 
Скільки кілограмів помідорів привезли до дитячого садка? 
Скільки всього овочів привезли до дитячого садка? 
На скільки менше привезли огірків ніж помідорів? 
3. Самостійне розв’язання задачі 
- Виберіть собі задачу . 
І рівень- задача 390с.59 ( 9х4)+7=43(к.) 
ІІ рівень- задача 391 с. 59 (9х8)+(6х3)=100 (кг) 
( При необхідності вчитель дає учням підказки у вигляді короткої умови до задачі) 
Самоперевірка розв’язаних задач з дошкою. 
V. РЕФЛЕКСІЯ 
- Діти наш урок завершується, я сподіваюся, що для вас час не пройшов марно. 
Вправа «Продовж речення» 
- На уроці я навчився….. 
зрозумів….. 
пригадав….. 
Домашнє завдання. 
- Діти, як ви думаєте, яке сьогодні у вас буде домашнє завдання? ( вивчити таблицю множення числа 9) 
- А наступне завдання оберіть за власним бажанням 
Приклади 394 с. 60 або задача 395 с. 60 або задача 393 с.59


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: