Закріплення додавання і віднімання числа 3

Мета: ознайомити учнів з таблицями додавання і віднімання числа 3; вчити креслити відрізок заданої довжини; вправляти у розв’язування задач на знаходження остачі; виховувати старанність.

Обладнання: таблиці додавання і віднімання числа 3; мультимедійна презентація; індивідуальні картки.

Хід уроку

1.    Організаційний момент.

Рівно стали , порівнялись. День у нас сьогодні незвичайний. А чому? До нас в гості завітали. То ж привітайте, діти, гостей.

– Щиро ми гостей вітаємо. Добра та здоров’я бажаємо. Але нам час заняття розпочинати. Прошу, діти, всіх сідати.

2.    Актуальне повторення теми, мети.

-З казкою ми зустрічались не раз

І знову вона завітала до нас.

В казки є завжди перешкоди та знаю,

Що їх для кмітливих дітей не буває.

-                     А ви, діти, хотіли б потрапити до казки? Щоб потрапити до казки, потрібно тричі проказати чарівне  заклинання. Всі ви добре знаєте, що найчарівнішими словами в усьому світі є «Будь ласка». Тому запам’ятайте і давайте повторимо їх тричі.

 ( Діти закривають очі. Звучить музика.)

-Будь ласка, Будь ласка, будь ласка

Ми хочемо стати героями казки.

-                     Сьогодні у Білосніжки День народження. Самотньо її у лісі святкувати це свято. Ось вирішили вона запросити нас на свій День народження. Але гноми так просто не пропустять на свято. Вони прислали листа з різними математичними завданнями. Мовляв, розв’яжемо їх, потрапимо у гості до Білосніжки. Діти, ви згодні розв’язувати математичні завдання і потрапити на день народження до Білосніжки? Добре.

( скринька, у якій лежить лист із завданнями)

1.                Перше завдання від гномика Веселунчика.

2.                 Усний рахунок.

-         Ось до класу на урок залетіло шість сорок

Дві пізніше прибуло. Скільки всіх птахів було? ( 8).

-         У саду до годівниці прилетіло три синиці

Потім ще чотири птиці

Скільки птиць на годівниці? ( 7)

( Виховний момент) На екрані фото птахів біля годівниці.

-                     Як потрібно допомагати птахам взимку? Чому?

-                     Як ви допомагаєте птахам?

3.                Завдання від гномика Мовчунчика. Гра мовчанка

    Діти називають правильну відповідь.

4.Завдання від Лінивчика, який таблиці не вчить і робить помилки.

4+ 1= 5                                                             2+2=4

6-1=4                                                                8-3=4

5+3=9                                                               7-2=5

9-2=6                                                                8+2=9

5.Завдання від Всезнайки. Гра «Мікрофон».

- Як називаються числа при додаванні?

Як називаються числа при відніманні?

З яких частин складається задача?

Що означає збільшити число на кілька одиниць?

Що означає зменшити число на кілька одиниць?

Що потрібно, щоб знайти невідомий доданок?

Що потрібно, щоб знайти невідомий від’ємник?

Що потрібно, щоб знайти невідоме зменшуване?

6. Каліграфічна хвилинка.  Гра «Конкурс подарунків».

Білосніжка дуже любить писати. Ви можете попрацювати разом з нею.

Написання цифри 3.

Назвіть сусідів числа 3. Які число позначають цифрою 3 ( Воно наступне після числа 2. Число 2 передує числу 3).

7. Математичний диктант. Гномик Всезнайко цікавиться чи  ми вміємо писати математичний диктант.

4 збільшити на 3

5 зменшити на 2

9+ 1

8 – 3

Перший доданок 6, другий – 3. Запишіть суму.

На тарілці лежало 7 пиріжків. Під час обіду гномики віс пиріжки зїли.

Запишіть, скільки пиріжків залишилося.

Фізкультхвилинка (Гномик  Рухливчик показує дітям рухи )

В казці весело й цікаво Гномів семеро жило

Вранці – рано за порядком шикувались на зарядку

Тупотіли всі ногами і хитали всі руками.

Нахилились вліво – вправо Та цього іще замало.

І стрибали, і кружляли. Присідали й піднімались

Головами всі хитали й працювати починали.

ІІ. Ознайомлення з новим матеріалом. Робота за підручником. ( ст..66.)

Сьогодні ми з вами закріпимо додавання і віднімання числа 3. Будемо вчитися складати задачі за малюнком і розв’язувати їх. Навчимося будувати відрізок. Будемо порівнювати вираз і число.

Завдання 1.  На день народження ходять з квітами. Отже,назбираємо букет квітів для Білосніжки. Обчислимо приклади, зробивши взаємоперевірку. ( діти обчислюють приклади на пелюстках ромашки за варіантами і роблять взаємоперевірку).

Завдання 2.

У Пустунчика спідкала невдача у нього вибігли зайчики з клітки. Допоможемо йому позбирати їх. Для цього складемо задачі за малюнком і розв’яжемо їх.

-         Задача № 1. На галявині бігало 3 зайці, а під кущем сиділо 2. Скільки всього зайців?

-         Задача № 2. Великих зайців було 5 , а малих на 2 менше. Скільки було малих зайців?

-         Задача № 3. У лісі було 5 зайців. Троє гралося на галявині, а ще кілька сиділо під кущем. Скільки зайців сиділо  під кущем?

Завдання 3. На екрані річка через яку немає місточка, бо Вередунчик забрав його, щоб нашкодити нам.

На нашому шляху трапилася перешкода. Нам потрібно перейти річку, а кладочки немає. Накреслимо відрізок і так як наш урок казковий, то він перетвориться на місточок і ми зможемо перейти річку і продовжити свій шлях.

Побудуємо у зошиті відрізок завдовжки 5 см. За допомогою лінійки. Відрізок – це частина прямої, яка з обох боків обмежена точками.

1.    Знайдіть місце на сторінці зошита.

2.    Позначте точкою один кінець відрізка.

3.    Прикладіть до цього кінця лінійку позначеного 0.

4.    Відміряйте 5 см і познач точкою другий кінець відрізка.

5.    З’єднай олівцем уздовж лінійки 2 точки ( кінці відрізка).

Завдання 4.

Порівняйте вираз і число. Гра «Хто швидше». Хто перший виконає завдання,  той і привітає привітає Білосніжку  з  Днем народження.

На екрані приклади

9- 3 *5        4+ 3*7

6+ 3* 7       3- 3 *1

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1.Задача на кмітливість . Скільки гномів можуть взути 6 черевиків?

2. Повторення таблиць додавання і віднімання числа 3 . Напам’ять «ланцюжком».

Це і буде подарунком нашій Білосніжці.

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

-         Вам сподобався наш урок?

-         Яке завдання  було складним , а яке – легшим?

Ми виконали всі завдання гномів і нарешті зможемо привітати Білосніжку з Днем народження. А хочете побачити чим закінчується наша казка? Тоді закрийте очі і тричі повторіть заклинання.

«Будь ласка. Будь ласка, будь ласка, Ми хочемо побачити кінець казки»

На екрані Білосніжка, торт,кульки, салют, фото дітей.

От і закінчилась наша казка. Були ви всі « Молодці»

За те, що ви всі міркували, слухали й відповідали

Білосніжка дарує нам кошик,

а в ньому яблука лежать, наче сонечка блищать.

Пригощайтесь залюбки. Мої любі малюки. ( Роздаємо яблука)


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: