Мета: ознайомити із використанням зв’язку між діями додавання й віднімання для перевірки дії додавання; формувати вміння розв’язувати задачі на знаходження невідомого доданка і зменшуваного; розвивати логічне мислення. Обладнання: картки для індивідуальної роботи, таблиця з умовами задач, предметні малюнки. Хід уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція та закріплення знань 1. Перевірка домашнього завдання (прочитати розв’язання задачі № 32). 2. Усні обчислення.
Урок 4. Зв’язок дій додавання й віднімання. Задачі на знаходження невідомого доданка і зменшуваного Мета: ознайомити із використанням зв’язку між діями додавання й віднімання для перевірки дії додавання; формувати вміння розв’язувати задачі на знаходження невідомого доданка і зменшуваного; розвивати логічне мислення. Обладнання: картки для індивідуальної роботи, таблиця з умовами задач, предметні малюнки. Хід уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція та закріплення знань 1. Перевірка домашнього завдання (прочитати розв’язання задачі № 32). 2. Усні обчислення. Пояснити, як можна відняти 18 – 9. • Порівняти вираз і число: 7 + 7 15, 15 – 6 9. • Назвати всі трикутники, користуючись буквами. 4. Індивідуальна робота за карткою. 1) Задача. У діжці було 58 л води. З неї відлили води у дві 6-літрові банки. Скільки літрів води залишилось у діжці? 2) Записати назви всіх трикутників. 5. Фізкультхвилинка. III. Вивчення нового матеріалу 1. Усне опрацювання завдання № 34 (С. 8). — З кожного прикладу на додавання можна утворити 2 приклади на віднімання.
2. Пояснення нового матеріалу. — Розв’яжіть приклад на додавання: 46 + 52. Як можна перевірити, чи правильно ми обчислили суму? Якщо відповідь 98 правильна, то ми повинні отримати, коли віднімемо другий доданок, число 46. Перевіримо. (Учні складають приклад, переконуються у правильності розв’язання прикладу на додавання.) 3. Аналіз прикладів № 36. Читання висновку учнями. 4. Робота за малюнком. — Скільки літрів води вміщують три таких діжки? Дві діжки й відро?Діжка і два відра? — На скільки літрів води більше вміщують дві діжки, ніж одне відро? 5. Розв’язування задачі № 36. (вчитель пропонує розв’язати задачу самостійно, за необхідності — за короткою умовою.) 64 + 12 = 76 (кг) 6. Самостійна робота (№ 37). Виписати 6 прикладів з відповіддю 15. IV. Підсумок уроку — З яким правилом щодо зв’язку між дією додавання і віднімання ви ознайомились на уроці? Сформулюйте його. — Наведіть приклади використання цього правила. V. Домашнє завдання С. 9, № 39, 40. Пояснити, як можна відняти 18 – 9. • Порівняти вираз і число: 7 + 7 15, 15 – 6 9. • Назвати всі трикутники, користуючись буквами. 4. Індивідуальна робота за карткою. 1) Задача. У діжці було 58 л води. З неї відлили води у дві 6-літрові банки. Скільки літрів води залишилось у діжці? 2) Записати назви всіх трикутників. 5. Фізкультхвилинка. III. Вивчення нового матеріалу 1. Усне опрацювання завдання № 34 (С. 8). — З кожного прикладу на додавання можна утворити 2 приклади на віднімання.
2. Пояснення нового матеріалу. — Розв’яжіть приклад на додавання: 46 + 52. Як можна перевірити, чи правильно ми обчислили суму? Якщо відповідь 98 правильна, то ми повинні отримати, коли віднімемо другий доданок, число 46. Перевіримо. (Учні складають приклад, переконуються у правильності розв’язання прикладу на додавання.) 3. Аналіз прикладів № 36. Читання висновку учнями. 4. Робота за малюнком. — Скільки літрів води вміщують три таких діжки? Дві діжки й відро?Діжка і два відра? — На скільки літрів води більше вміщують дві діжки, ніж одне відро? 5. Розв’язування задачі № 36. (вчитель пропонує розв’язати задачу самостійно, за необхідності — за короткою умовою.) 64 + 12 = 76 (кг) 6. Самостійна робота (№ 37). Виписати 6 прикладів з відповіддю 15. IV. Підсумок уроку — З яким правилом щодо зв’язку між дією додавання і віднімання ви ознайомились на уроці? Сформулюйте його. — Наведіть приклади використання цього правила. V. Домашнє завдання С. 9, № 39, 40.
| |||||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |