Зв’язок дій додавання й віднімання. Задачі на знаходження невідомого доданка і зменшуваного

Мета: ознайомити із використанням зв’язку між діями додавання й від­німання для перевірки дії додавання; формувати вміння розв’язувати за­дачі на знаходження невідомого доданка і зменшуваного; розвивати ло­гічне мислення.

Обладнання: картки для індивідуальної роботи, таблиця з умовами за­дач, предметні малюнки.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Контроль, корекція та закріплення знань

1. Перевірка домашнього завдання (прочитати розв’язання задачі № 32).

2. Усні обчислення.

 

Урок 4. Зв’язок дій додавання й віднімання. Задачі на знаходження невідомого доданка і зменшуваного

Мета: ознайомити із використанням зв’язку між діями додавання й від­німання для перевірки дії додавання; формувати вміння розв’язувати за­дачі на знаходження невідомого доданка і зменшуваного; розвивати ло­гічне мислення.

Обладнання: картки для індивідуальної роботи, таблиця з умовами за­дач, предметні малюнки.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Контроль, корекція та закріплення знань

1. Перевірка домашнього завдання (прочитати розв’язання задачі № 32).

2. Усні обчислення.

Пояснити, як можна відняти 18 – 9.

• Порівняти вираз і число: 7 + 7 15, 15 – 6 9.

• Назвати всі трикутники, користуючись буквами.

4. Індивідуальна робота за карткою.

1) Задача.

У діжці було 58 л води. З неї відлили води у дві 6-літрові банки. Скільки літрів води залишилось у діжці?

2) Записати назви всіх трикутників.

5. Фізкультхвилинка.

III. Вивчення нового матеріалу

1. Усне опрацювання завдання № 34 (С. 8).

— З кожного прикладу на додавання можна утворити 2 приклади на віднімання.

7 + 4 =

8 + 21 =

12 + 8 =

2. Пояснення нового матеріалу.

— Розв’яжіть приклад на додавання: 46 + 52. Як можна перевіри­ти, чи правильно ми обчислили суму? Якщо відповідь 98 правильна, то ми повинні отримати, коли віднімемо другий доданок, число 46. Пе­ревіримо. (Учні складають приклад, переконуються у правильності розв’язання прикладу на додавання.)

3. Аналіз прикладів № 36. Читання висновку учнями.

4. Робота за малюнком.

— Скільки літрів води вміщують три таких діжки? Дві діжки й відро?Діжка і два відра?

— На скільки літрів води більше вміщують дві діжки, ніж одне відро?

5. Розв’язування задачі № 36.

(вчитель пропонує розв’язати задачу самостійно, за необхідності — за короткою умовою.)

64 + 12 = 76 (кг)

6. Самостійна робота (№ 37).

Виписати 6 прикладів з відповіддю 15.

IV. Підсумок уроку

— З яким правилом щодо зв’язку між дією додавання і віднімання ви ознайомились на уроці? Сформулюйте його.

— Наведіть приклади використання цього правила.

V. Домашнє завдання

С. 9, № 39, 40.

Пояснити, як можна відняти 18 – 9.

• Порівняти вираз і число: 7 + 7 15, 15 – 6 9.

• Назвати всі трикутники, користуючись буквами.

4. Індивідуальна робота за карткою.

1) Задача.

У діжці було 58 л води. З неї відлили води у дві 6-літрові банки. Скільки літрів води залишилось у діжці?

2) Записати назви всіх трикутників.

5. Фізкультхвилинка.

III. Вивчення нового матеріалу

1. Усне опрацювання завдання № 34 (С. 8).

— З кожного прикладу на додавання можна утворити 2 приклади на віднімання.

7 + 4 =

8 + 21 =

12 + 8 =

2. Пояснення нового матеріалу.

— Розв’яжіть приклад на додавання: 46 + 52. Як можна перевіри­ти, чи правильно ми обчислили суму? Якщо відповідь 98 правильна, то ми повинні отримати, коли віднімемо другий доданок, число 46. Пе­ревіримо. (Учні складають приклад, переконуються у правильності розв’язання прикладу на додавання.)

3. Аналіз прикладів № 36. Читання висновку учнями.

4. Робота за малюнком.

— Скільки літрів води вміщують три таких діжки? Дві діжки й відро?Діжка і два відра?

— На скільки літрів води більше вміщують дві діжки, ніж одне відро?

5. Розв’язування задачі № 36.

(вчитель пропонує розв’язати задачу самостійно, за необхідності — за короткою умовою.)

64 + 12 = 76 (кг)

6. Самостійна робота (№ 37).

Виписати 6 прикладів з відповіддю 15.

IV. Підсумок уроку

— З яким правилом щодо зв’язку між дією додавання і віднімання ви ознайомились на уроці? Сформулюйте його.

— Наведіть приклади використання цього правила.

V. Домашнє завдання

С. 9, № 39, 40.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: