Чарівні перетворення

Мета:

а)   дидактична — доповнювати  знання дітей про змістовні можливості музики, вчити визначати  настрій музичного твору за допомогою   виразних характеристик, виражати словесно і в рухах зміст і характер музики, ознайомити з творчістю  П.І.Чайковського, закріплювати знання про довгі та короткі тривалості музичних звуків, напрямки  мелодії;

б) розвиваюча — продовжувати розкривати можливості музики у відтворенні різних образів, розвивати  музичні здібності (почуття  ритму, музично-слухові уявлення, музична пам'ять), вокально-хорові навики (дихання), навики художнього виконання музичного твору (фразування, динаміка),  психічні  процеси (мислення, пам'ять, увага, уява, мовлення);

в) виховна — виховувати особистісне ставлення до музики.

Обладнання: музичний  інструмент – фортепіано, комп’ютер, DVD-програвач, магнітна  дошка, музична  фонотека, мультимедійна  версія  уроку, підручник, робочий зошит, малюнки  з  зображенням сніжинок, сніговиків, музичних інструментів.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Музичний матеріал: аудіо запис музичного твору П.Чайковського «Танець маленьких лебедів» із балету «Лебедине озеро» (фрагмент), перегляд відео-фрагмента «Танець маленьких лебедів», Н.Рубальська «Пісня сніговиків» – ознайомлення та розучування.

 

ТЗН: комп’ютер, відеопроектор.

 

Словниковий мінімум термінів і понять: інструментальна музика, вокальна музика, довгі та короткі звуки.

 

Технології: ігрові, інтегративні.

 

Методи і прийоми для застосування вчителем на уроці: бесіда, розповідь, організація сприймання творів мистецтва, порівняльний аналіз творів мистецтва, організація пізнавальної, ігрової, та практичної діяльності учнів, стимулювання творчої активності учнів.

 

                                                       Хід уроку:

 

1.     Вхід під звучання українського народного танцю «Метелиця».

 Музичне вітання.

 

          2.Повторення вивченого матеріалу.

 

  • Які твори ми слухали на минулому уроці?
  • Скажіть, а в однаковому темпі вони звучали?
  • Що таке темп?

 

3. Повідомлення нової теми.

Вчитель. Діти, сьогодні ми з вами потрапимо в чарівну зимову казку. Тема нашого уроку – «Чарівні перетворення», отже уявіть що ми знаходимося  в зимовому  казковому лісі. Цікаво, кого ви там зустрінете? (відповіді учнів)

    Давайте спробуємо відгадати загадку:

Наче срібні зірочки,

Білосніжні квіточки,

Із зимової хмаринки

               До землі летять … сніжинки!

                                              

                                                Срібна  зірка  біла-біла

На  долоню  мені  сіла,

А  як  сіла, то  розтала

Голуба  водиця  стала.

                                                   (Сніжинка)

Так, відгадали загадку. А ви хочете щоб до нас завітали сніжинки?

(вчитель прикріплює на дошку сніжинки різних розмірів)

     

  4.Ритмічна робота.

Вчитель. Діти, ви мабуть звернули увагу, що сніжинки різні за розміром. Так? Вони  маленькі і великі. А як називають у  музиці звуки маленькі та великі? (відповіді дітей)

Так, довгі та короткі. Давайте спробуємо їх прохлопати. Хто самий сміливий?

    На характер музики впливає  не тільки ритм і темп, а й інструмент, який виконує твір. (Виконання завдання в підручнику на стор.48)

    Давайте спробуємо пофантазувати і придумати мелодію для сніжинок. Якою вона буде – весела чи сумна, повільна чи швидка,з високих чи з низьких звуків складена?

(відповіді учнів)

Вчитель. Так, а на якому інструменті ми будемо її виконувати?

(Вчитель роздає картки з  різними музичними інструментами, а діти повинні обрати відповідний інструмент)

    Чарівні перетворення в музиці залежать від багатьох елементів. Але найбільше вони залежать від емоційного  ставлення виконавця до твору. Завдяки казкам люди втілювали свої фантазії про чарівні предмети, що допомагають здійснювати мрії, про дивовижні перетворення реальних і нереальних істот. Музика, живопис і мультиплікація також можуть здійснити незвичайні перетворення. Якщо до музики додати нашу уяву, то вийдуть… чарівні перетворення!

 

5. Слухання музики

Вчитель. Сьогодні ви познайомитесь з чудовим твором видатного російського  композитора  Петра Чайковського. Як завжди ми слухаємо музику і в своїй уяві малюємо картину. Отже, заплющуємо очі і слухаємо!  

 

Слухання «Танець маленьких лебедів» П.Чайковського

Аналіз прослуханого твору.

ü    Що ви побачили?

ü    Яку картину намалювали?

ü    Який темп твору?

ü    Яка мелодія твору? Який настрій вона створює?

ü    Який характер твору?

ü    Як би ви назвали цей твір?

 

Вчитель. Петро Чайковський назвав цей твір «Танок маленьких лебедів»  з балету «Лебедине озеро».  Хто може танцювати цей танок? Давайте поглянемо на екран, де для вас станцюють маленькі дітки цей танок.

Перегляд відео-фрагменту «Танок маленьких лебедів»

           

         6. Музична фізкультхвилинка.

Вчитель. Діти, давайте трішки відпочинемо. Ви ж не забули, що ми в казковому лісі? Зараз устанемо і пригадаємо, які ще явища відбуваються в природі, як лютує і сердиться зима? Якими рухами ми можемо ще зобразити?

Дме вітер (дмухати, нахилившись уперед).

Завірюха (кругові рухи руками).

Хаотично летить сніг (розтискати пальці на різній висоті).

Дерева гнуться од вітру (нахили, кругові руки тулуба).

Щипає мороз за щічки (пальцями пощипати себе за щічки).

Мерзнуть звірі, пташки (імітація холоду).

 

7. Вокально-хорова робота.

Дихальні вправи

Поспівка «Їжачок».

Вчитель. Так як у нас сьогодні чарівний урок, то і гості у нас чарівні. Згадайте про кого ми вчили пісеньку на минулому уроці? Так про сніговиків. І до нас прийшов сніговичок щоб нагадати як правильно співати пісню. (Перегляд відео пісні з ритмічним малюнком)

    Ми знаємо ще одне перетворення! Щоправда, воно не дуже приємне… Згадайте весну. Чудова пора року, все цвіте і пахне, сонечко тішить нас своїм теплом. Погано лише тому, хто зроблений зі снігу, адже сонце – це вірна смерть для сніговика.
    На щастя, «Пісні сніговиків» танення не загрожує. Отже, давайте встанемо і виконаємо з рухами «Пісню сніговиків».

Вчитель. Перед початком пісні іноді звучить вступ на музичному інструменті. Він готує співака до виконання. Слухай вступ і уважно стеж за диригентськими рухами вчителя, щоб почати спів вірно.

 

Виконання  «Пісня сніговиків» сл. і муз. Н. Рубальської

 

             8.Підсумки уроку, перехід до другого уроку
 

Вчитель. Вітаю  всіх з успішним завершенням перетворень! Можливо, ви здивуєтесь, чому зовні все залишилося без змін. Головне, щоб зміни відбулися всередині вас! І щоб перетворення ті обов’язково були чарівними!


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: