Безпека вдома

Мета. Продовжити формувати правила безпечної поведінки дітей вдома за 
відсутності дорослих. Навчати аналізувати ситуації, що можуть 
стати загрозою безпечного життя в домашніх умовах; об’єктивно 
реагувати на пропозиції незнайомців, розсудливо діяти в складних 
ситуаціях. Виховувати обережність, винахідливість, вміння 
виходити з небезпечних ситуацій. 
Обладнання. Ілюстрації, робочий зошит, підручник. 

Хід уроку 
І. Організаційний момент. 
ІІ. Актуалізація опорних знань. 

Бесіда. 
– Чи знаєте ви, що таке безпека? (Це умови, в яких людина почувається добре, немає ніяких загроз для її здоров’я та життя.) 
– Яке слово антонім до слова безпека? 
– Як би ви пояснили значення цього слова? Що таке небезпека? ( Це те, що може зашкодити здоров’ю та життю людини.) 
– Назвіть місця, де небезпека може чатувати на людину. 
– У народі кажуть: «Мій дім – моя фортеця»! Як би ви розтлумачили цей вислів? 
– А чи може небезпека бути у власному домі? Де вона прихована? 

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. 

ІV. Вивчення нового матеріалу. 

1. Вступне слово вчителя. 
– Часто буває, що ви залишаєтесь вдома самі через те, що батьки затримуються на роботі, чи вирішують інші справи. Зоставшись наодинці, а й навіть з братом чи сестрою, ви стаєте повними господарями свого помешкання. Бувають випадки, що з дітьми виникають непередбачені, часом небезпечні ситуації, і не тільки з предметами, а й з небезпечними людьми. 
– Які люди можуть бути небезпечними для дітей, що залишаються вдома самі? 
– Яку небезпеку для здоров’я і життя можуть завдати злодії, шахраї, злочинці? 
– Що радять батьки, коли ви самі залишаєтесь вдома? 

2. Робота з підручником. Бесіда за малюнком і запитаннями. (с. 79). 
3. Опрацювання статті «Безпека вдома». 

V. Закріплення вивченого матеріалу. 
1. Бесіда за змістом статті. 
– Як поводитися, коли хтось дзвонить чи стукає у двері? 
– Що робити, коли незнайомець вдається до вмовлянь? 
– Що робити у випадку, коли у вічко бачите незнайомого хлопчика чи дівчинку? 
– Чи правильно чинять дівчатка, зображені на малюнках (с.80)? 
– Якими мають бути дії хлопчика на малюнку (с.81)? Чому так думаєте? 
– Як діяти, якщо незнайомець намагається відчинити двері? Прочитайте, як про це сказано в підручнику. 
– Як діяти, якщо вдома немає телефону? 
– Як діяти, якщо зловмисників не чути деякий час? 
– Як діяти, коли за твоєї відсутності незнайомці відчинили двері вашого помешкання? 
Фізкультхвилинка. 

2. Обговорення ситуацій. 
Вчитель читає розповідь про Оленку та Андрійка. Обговорення. Аналіз поведінки дійових осіб. 
3. Розігрування подібних ситуацій. (За задумом учнів) 

4. Самостійна робота в зошиті. Завдання 2 

5. Перевірка самостійної роботи. 

6. Робота в групах. 
Складання колективної розповіді «Я не підведу своїх батьків, коли залишусь вдома наодинці». 

VI. Підсумок уроку. 
Колективна робота в зошиті . Завдання 3 (на дошці – ілюстрації) 
Крадії не потраплять у помешкання, якщо... 
а) не відчиняти дверей незнайомим людям; 
б) не залишати без нагляду відчинені двері, вікна, балкон; 
г) не залишати ключ в "надійному місці”; 
д) не хвалитися цінностями, які є вдома. 

VІІ. Домашнє завдання 
1. Проаналізувати небезпечні випадки, які траплялися з дітьми чи їх друзями. 
2. Виконати завдання 5-6 у зошиті.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: