Емоції та почуття

І. Вступне слово вчителя:

 

    Стрімке оновлення життя нікого не залишає байдужим. За будь – яких часів і обставин людське серце з радістю вбирає в себе красу навколишнього світу, адже природа віками стверджує свою найголовнішу мудрість: ніщо у світі не переважить ціни життя. А « Якщо ви хочете, щоб життя усміхнулось вам, подаруйте йому спочатку свій чудовий настрій. » ( Б. Спіноза )

                      Взаємоусмішка

 

    Сьогодні ми будемо пізнавати, досліджувати, мислити.

                         План уроку:

                - подумай

                - запам’ятай

                - прислів’я ( народ скаже, як зав’яже)

                - загадка

   При навчанні читанню вивчають спочатку букви, при навчанні грі на музичному інструменті вчать ноти. А ми будемо сьогодні вчитися мистецтву спілкування. Для цього треба володіти емоційною азбукою. Сьогодні на урок ми запросили психолога – це людина, яка володіє емоційною азбукою, вона розповість нам про емоції та почуття.

 

ІІ. Виступ психолога:

 

 Емоції – це своєрідні прояви особистісного ставлення людини до навколишньої дійсності, до інших людей і до самого себе.

Емоції бувають: позитивні і негативні.

Позитивні – це такі реакції людини, які вона прагне продовжити( радість, інтерес, подив …).

 

Негативні – реакції протилежного значення, коли з’являється бажання уникнути причин, що викликають їх ( гнів, горе, страх, сором, презирство…).

 

ІІІ. Дидактична гра «Оплески»

 

(оплесками визначаємо позитивні емоції людини)

Байдужий           збуджений                роздратований

Вдячний              наляканий               розлючений

Веселий               наполегливий         ображений

Впевнений          скромний                 щасливий

 

 

ІV. Зустріч із «Серцем»    

 

-         Який орган людини найбільше сприймає, відчуває наші емоції?

-         Покладіть руку на серце. Наше серце добре сприймає тільки позитивні емоції.

 

Запрошуємо серця.

1)     Серце1

-         Дуже раде зустрітися з вами.

 

Питаєте, хто я таке?

 

Давайте знайомитися. Я – серце. Але так мене будуть називати, коли я стану дорослим. А поки звіть мене просто Серденько.

 

Від того, яка емоція виникає у вас, залежить, як і ви, і я, Серденько, себе поводимо і почуваємо. Тож про ваші переживання я добре знаю. А ви їх, на жаль, не завжди ще розумієте, знаєте про них мало, а розказати іноді і зовсім не можете.

2)     Серце 2.

Ви можете запитати мене: а навіщо про них знати? О! Розуміти себе і інших, свої емоції та емоції інших людей – це, на мою думку, найголовніше, чому повинні навчитися кожний хлопчик і кожна дівчинка. Це перше. А друге – це навчитися володіти собою, своїми почуттями. Третє – навчитися поводити себе в тій чи іншій ситуації так, щоб нікого не образити, щоб усім було добре, приємно, радісно, не боляче.

3)     Серце3.

 

Ці уміння дуже цінні. Вони допомагають зрозуміти, наприклад, чому твоя мама сьогодні не з тобою пограти; бо на роботі у неї якісь неприємності, через які переживає, у неї погантй настрій і їй зовсім не хочеться грати.

 

Якщо ти це зрозумієш і будеш знати, що мамі потрібні такі ситуації, ти не будеш приставати до неї, а навпаки, заспокоїш, підбадьориш: буде гаразд. І мама посміхнеться. І, може захоче з тобою пограти.

 

4)     Серце 4.

 

-         Ці уміння допоможуть вам стати успішними і щасливими в майбутньому дорослому житті. А ви ж усі, напевне, мрієте бути щасливими?

 

    Я знаю, кожний з вас хоче, щоб у вас усе було добре. Але це неможливо, коли не знаєш точно, що для цього потрібно, як досягти. Тож давайте вчитися. Я запрошую вас у гості до ваших емоцій.

 

V. У гостях до Усмішки.

 

- Давайте познайомимось. Я усмішка. Я з’являюсь на обличчі кожної людини, коли у неї гарний настрій, коли вона відчуває задоволення або радіє чомусь. А ви знаєте, що таке задоволення?

 

Це – радість від приємних відчуттів та переживань. Коли хтось має піднесений настрій відчуває радість, щастя, то про мене говорять тоді: серце співає. А що таке радість?

          

                   Декламування вірша

 

Радість – це пісня, радість – це сонечко.

Радість – коли усміхається донечка.

Радість – із квітів килим строкатий.

Радість – мамині руки і тата.

Радість – веселки шарфик барвистий.

Радість – із зірок сріблясте намисто.

Радість – дарунки, радість – це свято.

Радість – це сніг, перший ніжний, лапатий.

Радість – оцінка, радість – це друзі.

Радість – метелик в зеленому лузі.

Радість – робота, радість – це успіх,

А після всього – втомлений усміх.

Радість – це мир і в сім’ї, і в країні,

Так було завжди, так воно й нині.

Радість – це усмішка й тепле слово,

Що з твоїх вуст злетіти готове.

Радість – добро, без якого на світі

Не можуть жити й дорослі і діти,

Бачити радість навкруг і радіти,

Вміти її по краплинах збирати

І одне одному їх дарувати.

 

VІ. Інтерв’ю « Що таке радість?»

 

Розповіді дітей про радісні моменти свого життя.

« Квітки – радощів ».

Діти пишуть на квітах радощі всіх дітей на планеті Земля.

 

VІІ. Фізкультхвилинка.

 

-         Як показати, що тобі приємно, у тебе гарний настрій. Як можна показати свої радощі?

-         Підняти і показати великий палець;

-         Погладити себе по голові;

-         Засміятися;

-         Крикнути « Ура! »

-         Підстрибнути;

-         Затанцювати;

-         Заспівати.

 

VІІІ. Поділитися  компліментом.

 

-         Я теж хочу поділитися з вами своєю радістю і гарним настроєм. Я хочу сказати вам комплімент – це люб’язні, приємні слова, похвала. Це прийшло до нас із французької мови, де воно означає « вітання».

 

А тепер від вас я теж хочу почути комплімент ( говорячи, не забувайте звертатися до людини по імені).

 

Добрі слова дорожчі за багатство

       ( читання з дошки )

             Загадка ( загадує усмішка)

-         Про якого мого близького родича говорять: радісний, веселий, Щасливий, дзвінкий, приємний, щирий, голосний, тихий, добрий?  

                                                                              ( Сміх).

 

По доброму сміятися – корисно для здоров’я.

 

-         Якщо в серці людини живе не добро, а зло, то й сміх у неї недобрий, злий, сміх – глузування.

 

1)Оце приземлився! Ха – ха!

 

2) Слабак: ха – ха!

 

3) Ох і товстун.

 

4)    Дивіться, як він намалював: ха – ха!

 

5)    Ха – ха! Сашко знову  двійку отримав!

 

Не смійся з другого, щоб не було такого з тобою

 

- А що буває, коли усмішка зникає?

 

-         Не хочеться ні співати, ні сміятися, ні говорити, навіть нічого робити, тільки сидіти у куточку, думати про своє, жаліти себе – словом сумувати або журитися.

 

    Сумує людина від поганого настрою, від того, що немає радості. А причин цьому буває багато: погане самопочуття, проблеми в стосунках з оточуючими, невдачі в справах, якісь інші неприємності, відчуття, що тебе не люблять, навіть погана погода.

 

ІХ. Що говорять діти про сум і як треба справлятися зі своїм сумом?

 

1)     Коли немає з ким погуляти, пограти, порозмовляти, поділитися, коли нікого немає вдома.( можна послухати веселу музику, подивитися мультфільм).

2)     Коли в тебе немає друзів, коли самотній ( можна подзвонити по телефону бабусі, дідусеві або ще комусь близькому і поділитися своїми почуттями).

3)     Коли тобі одному скучно ( займися своєю улюбленою справою, тим, що завжди приносить тобі задоволення).

4)     Якщо ти сумуєш через те, що зробив щось погане, когось образив                            ( визнай свою провину і вибачись ).

5)     Коли виходили у двір, а всі подруги, друзі роз’їхались на канікули                                      ( зроби що-небудь по господарству. Допомога іншому приносить радість).

6)     Коли у людини в житті щось трапилось, і вона хоче, щоб її втішили, не залишали.

( запроси в гості друга)

   Запам’ятай! Смуток завжди колись зміниться радістю, як буває і в природі – після дощу виглядає сонечко.

 

Із будь – якої ситуації завжди є вихід

 

Х. Інсценування твору В. Сухомлинського «Серце тобі нічого не підказало ».

 

-         Мабуть хлопчик забув, що удвох і плакати легше.

Людині, у якої  сталася біда, потрібні співчуття та підтримка. Як можна пожаліти?

-         Покласти руку на плече горюючого, постояти поряд;

-         Притиснути, обійняти;

-         Сказати щось ласкаве;

-         Подарувати щось, або чимось пригостити.

 

Кому легко на серці, тому весь світ сміється.

 

ХІ. Подарунок – « Ласкавушка »

 

-         Ви, мабуть, уже чули про ласкавушки? Так  називають добрі почуття, які виникають у відповідь на добрі доторки. Коли тебе гладять, говорять приємне, дивляться ласкаво або посміхаються – це значить до тебе по – доброму торкаються, дарують ласка вушку.

 

Отримати ласкавушки – це отримати задоволення, радість. Ти хочеш, щоб тобі дарували радість?

 

Даруй сам іншим ласка – вушки. І тобі теж радісно ставатиме від того на серці. А ті, кому ти зробив приємне, обов’язково і тобі подарують радість.

 

Як ти до людей – так і люди до тебе.

 

Розділена тобою чиясь радість стає і твоєю радістю.

 

ХІІ. Калаж – радість буває різною.

Складаємо проект « Моя радість у майбутньому ».

 

ХІІІ. Підсумок. Побажання вчителя.

 

                  Подарунок – побажання.

                       Хай на світі живе краса.

                       Хай на світі живе любов.

                       Хай на світі живе доброта

                       І палають серця знов і знов.

 

Автор: Костенко Катерина Миколаївна


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: