Казка як засіб підвищення ефективності навчання в курсі «Основи здоров'я»

ЗМІСТ

  1. Вступ
  2. Основна частина

2.1. Розробка урока по темі « Безпека у побуті»

2.2. Розробка урока по темі «Відпочинок на природі»

2.3.Розробка уроку по темі « Сам удома. Як поводитись із

незнайомцями.»

2.4. Виховний захід: « Казка « Колосок» на новий лад»

(Надзвичайна ситуація. Піротехніка)

  1. Виховний захід: « Умій сказати НІ!. Пригоди Колобка»

( Шкідливі звички)

3. Використана література.

 

Протягом тривалого часу в нашій країні була поширена класно - урочна система навчання, яка дозволяла вчителеві одночасно навчати багатьох учнів. Головним компонентом цієї системи є урок. Це частина навчального процесу, яка є викінченою в смисловому, часовому й організаційному плані. Від ефективності уроків залежить ефективність навчального процесу.

Найчастіше уроки будувалися на основі закономірностей навчально - виховного процесу і характеризувалися поєднанням та реалізацією всіх дидактичних принципів і правил, забезпечуючи умови для продуктивної пізнавальної діяльності учнів із урахуванням їхніх інтересів та потреб.

Такі уроки прийнято вважати стандартними. Стандартні уроки відіграли значну позитивну роль у навчанні школярів. Але для підвищення інтересу дітей до класних занять, пробудження інтересу школярів до навчальної праці доцільно використовувати нестандартні уроки.

Нестандартний урок - це імпровізоване навчальне заняття, що не має традиційної структури. Такі уроки не вкладаються ( повністю або частково) в рамки виробленого і сформованого дидактикою. Учитель не дотримується чітких етапів навчального процесу, традиційних методів, видів роботи.

Особливість нестандартних уроків полягає в такому структуруванні змісту і форми, яке б викликало зацікавлення в учнів, сприяло їхньому оптимальному розвитку й вихованню.

Для нестандартних уроків характерною є інформаційно - пізнавальна система навчання - оволодіння головними знаннями , пошук нових даних , розкриття внутрішньої сутності явищ через диспут, змагання. На цьому уроці вчитель може організувати діяльність класу так, щоб учні в міру можливості працювали самостійно, а він керував цією діяльністю, забезпечуючи її необхідними дидактичними матеріалами.

Порівняно із звичайними , нормативним заняттям нестандартний урок максимально стимулює пізнавальну самостійність, творчу активність та ініціативу школярів. Навчання на ньому спрямоване на підвищення якості їхніх знань, формування працьовитості, цілеспрямованості, потрібних у житті навичок і вмінь.

Крім цього, такі уроки більше подобаються учням, ніж буденні навчальні заняття. Насамперед тому, що навчальний процес тут має багато спільного з ігровою діяльністю дітей. Майже всі прийоми , способи дії нестандартних уроків відзначаються ігровим спрямуванням.

В методичній літературі їх часто називають « урок - гра», «урок - казка», тощо.

Метою курсу « Основи здоров’я» є формування в учнів життєвих навичок соціальної компетентності - базису для адаптивної та позитивної поведінки, які дозволяють людині жити за нормами і правилами, прийнятими в суспільстві, ефективно вирішувати проблеми повсякденного життя, приймати рішення, управління емоціями, стресами та конфліктними ситуаціями, розпізнання та формування цінностей, збереження особистого життя та здоров’я.

Щоб досягти дану мету , доцільно використовувати нестандартні уроки по даному предмету та різні інтерактивні форми навчання.

Для учнів 1 класу пропоную декілька нестандартних уроків, а саме

« Урок - казка».

Саме з казки починається знайомство дитини зі « світом» колективної мудрості, саме казка виховує в дитини моральні переконання, розуміння добра і зла, естетичні поняття, прищеплює любов вона вчить добра, чесності, справедливості, поваги до старших.

Отже, казці, безперечно, належить одне з важливих місць у вихованні та навчанні молодших школярів.

 

ТЕМА: Безпека у побуті

 

МЕТА: обговорити з учнями небезпечні ситуації, які можуть трапитись в побуті; учити дітей обирати безпечні предмети й місця для розваг та уникати небезпечних ситуацій за відсутність дорослих; учити правил користування побутовою технікою; вогненебезпечними та гострими предметами, формувати навички безпечного поводження в побуті з газовими та електричними приладами, виховувати в учнів обережність, пильне ставлення до свого життя і здоров’я, почуття відповідальності за свої дії та вчинки, пильність, обережність.


ОБЛАДНОННЯ: малюнки казкових героїв, небезпечних предметів.

 

ЗМІСТ УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

 

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

 

  1. Вступне слово вчителя:

– Ви знаєте, що будинок - як складна машина, і треба навчитися керувати цією машиною, щоб не виникла небезпека.

  1. Робота з загадками.

– Що небезпечного може бути вдома?

Щоб виявити всі можливі небезпеки , пропоную загадки - підказки.

Що дім освітлює щоднини,

Без полум’я вечерю зварить,

Працює в електромашинах,

А необачних сильно вдарить.

( електрострум)

Маленька, гостренька, а всім потрібна.

( голка)

Лежать у порядку дерев’яні малятка,

Білі, здорові, всі чорноголові.

( сірники)

  1. Мозковий штурм.

У ході роботи учні колективно складають схему.

 

Небезпека в побуті

 

сірники, газ, електроприлади, ліки, гострі , колючі, ріжучі предмети.

 

- Щоб запобігти цим небезпекам, ми вивчимо основні правила безпечної поведінки вдома, з’ясуємо, як безпечно поводитись в побуті, тобто в повсякденному житті.

 

ІІІ. НОВИЙ МАТЕРІАЛ

 

1. Розповідь вчителя.

- Діти! Всі ви знаєте казку « Троє поросят»

- Де вони жили?

- Чим вона закінчилася? (Відповіді дітей)

- Вірно, вона закінчилася тим, що поросята врятувалися від злого Вовка у міцному будинку. Вони весело захрюкали:

- Нарешті ми позбавилися всіх небезпек.

Рятуючись від Вовка поросята вирішили попити чаю. Ніф - Ніф побіг по чайник , але раптом почувся несамовитий вереск:

- Ой, ой, ой! Я опікся! Чайник дуже гарячий!

Мимо проходив Їжачок. Почувши несамовитий вереск завітав до поросят. Перелякані поросята розповіли йому, що сталося . Їжачок допоміг Ніф – Ніф , нащастя опік був невеликий.

_ Ми думали , небезпека позаду, дома нам ніщо нестрашне, - говорив Нуф – нуф.

- Ви, звичайно, здивуєтесь, - заперечив розумний Їжачок, - але небезпека може очікувати вас і дома. Якщо залишити будь де кнопку, голку, шпильку, ніж, ножиці тощо. , то вони можуть стати причиною травми.

Всі гострі предмети, а також ті, якими можна вколотися і порізатися, неодмінно треба класти на свої місця. Порядок в квартирі потрібний не лише для краси, а й для безпеки.

Матимете ще одну небезпеку, якщо необережно будите поводитись з гарячими предметами, ви вже це знаєте.

- Як ви гадаєте , які ще гарячі предмети можуть бути небезпечними? Назвіть їх.

- Заспокоюючись, поросята і Їжачок нарешті попили чаю і хотіли подивитись по телевізорі улюблені мультфільми. Але не могли вирішити, кому вмикати телевізор. Почали сваритися , висмикувати один в одного шнур від телевізора.

Знов Їжачок прийшов їм на допомогу:

- Електричні прилади теж можуть бути небезпечними, якщо неправильно ними користуватися, вони можуть вдарити струмов або стати причиною пожежі.

- Які електроприлади ви знаєте діти? Підкажемо поросяткам.

( гра « Хто більше» називають електроприлади)

- А хто знає як ними користуватися?

- А ось послухайте які правила знає Їжачок:

Виході з дому вимикай всі електроприлади;

Ніколи не тягни руками електричний шнур;

Щоб вимкнути прилад - акуратно вийми з розетки штемпель;

Ні в якому разі не підходь до оголених проводів і не торкайся їх;

Ніколи нічого не пхай до розетки;

( запропонувати намалювати ці правила).

Дивилися поросятка свої улюблені мультфільми разом із Їжачком. Підійшов вечір. Вони вирішили розпалити піч. Нуф – нуф узяв сірники і підпалив піч, але сірник кинув до сміття не впевневшись, що він погас, прийшов до всіх дивитися мультфільми далі.

Весело сміялися поросятка, вони були задоволені. Та раптом Їжачок , у нього дуже добрий нюх, підвівся і пішов до печі. Він помітив, що сміття уже тліло і диміло. Швидко Їжачок погасив пожежу. Позвав поросяток розповів що сталося, посварив Нуф – Нуф , що так не обережно ставиться з вогнем.

Читання вірша Грицька Бойка « Сірничок»

- Ось бачите , що може трапитись, якщо необережно поводитись з вогнем.

 

ІУ. ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ

 

1. Робота в групах

_ Їжачок , запропонував об’єднатися на три групки. Для кожної групки завдання скласти правила безпечного користування .

І група ------ електроприлади

ІІ група ----- гарячі предмети

ІІІ група ------ гострі предмети

( груп може бути різна кількість)

Для сильніших учнів намалювати небезпечні предмети , які є вдома,

та до малюнків підібрати загадки.

Висновок: скласти поради щодо безпечної поведінки вдома.

( Усі гострі, колючі, ріжучі предмети клади на свої місця.

Коли йдеш з дому, не залишай увімкнені електроприлади.

Ніколи не залишай увімкнену газову плиту та не грайся сірниками.

У жодному разі самостійно не приймай ліків, бо можеш отруїтися.)

 

У. ПІДСУМОК УРОКУ

 

1.Виставка малюнків .

 

ТЕМА: Відпочинок на природі

 

МЕТА: розширити уявлення дітей про природу як живий організм, учити бачити красу навколишнього світу, формувати відповідальне ставлення до навколишнього середовища, виховувати почуття любові, вдячності по відношенню до природи.

 

ОБЛАДНАННЯ: малюнки героїв, грибів.

 

ЗМІСТ УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ

  • Сьогодні разом з казковими героями ми підемо на прогулянку до лісу, навчимося там правильно поводитись.

 

ІІІ. НОВИЙ МАТЕРІАЛ

 

1. Розповідь вчитель:

- Пам’ятаєте трьох поросят, що оселилися у лісі?

- Так це Ніф – Ніф, Наф – Наф, Нуф – Нуф. Перемігши вовка вони оселилися у лісі. Звичайно вони ходили на прогулянки в ліс.

Неподалік від них жив Їжачок., який часто пригощав їх пиріжками з грибами та лісовими ягодами.

Частування їжачка дуже подобалося їм, що вони самі вирішили назбирати грибів та лісових ягід і приготувати смачні пироги.

- Шановний, Їжачок , приходьте до нас у гості ми вас пригостимо своїми пирогами.

- Дякую, аз чим пироги?

- З грибами та лісовими ягодами.

- А ви добре розбираєтесь в грибах?

Проте поросята і слухати не захотіли, вискочили і побігли додому готуватися йти до лісу по гриби:

- Подумаєш наука! - сказали поросята.

Ніф- Ніф приготував великий яскравий поліетиленовий пакет , щоб складати гриби. Цей пакет він колись знайшов на галявині, де колись відпочивала весела компанія.

- Якщо нічого не знайду, сховаю пакет у кишеню, й не треба буде ні з чим носитися. - подумав Ніф – Ніф.

Наф – Наф вирішив взяти металеве відерце.

- У пакеті гриби помнуться, поламаються. А мої будуть ціленькі. - міркував Наф – Наф.

Нуф- Нуф не мав вибору: як узяти старий кошик із лози про який вони давно забули.

Наступного ранку , тільки - но зійшло сонце, поросята пішли по гриби.

- побіжу я вперед, - вирішив Ніф - Ніф, - а то брати визбирають усі гриби.

Побіг що духу, тріщало гілля, врізнобіч кидалися з – під ніг маленькі звірята, розліталися птахи.

Маленькі гриби він не збирав, а шукав найбільші.

- Дурненьких Ніф – Ніф , - кепкував з брата Наф - Наф - хіба отак бігаючи, щось побачиш?

Наф – Наф ішов неквапливо, роздивляючись навсібіч, не лінуючись - перевертав рильцем кожну купинку опалого листя.

І дійсно йому пощастило, він знайшов перший гриб, згадав що Їжачок попереджав , що не всі гриби можна їсти, що зустрічаються серед них і отруйні небезпечні гриби. Але що саме говорив Їжачок не міг пригадати.

- А, збиратиму усі підряд! Вдома розберуся !- дуже швидко назбирав усіх підряд грибів: з червоними, білими, коричневими та різними шляпками. був дуже задоволений.

Нуф – Нуф був найрозсудливішим з братів - поросят. Він не поспішав і навіть прихопив із собою книжку, у якій були намальовані їстівні й отруйні гриби. Свій перший гриб він знайшов під маленькою ялинкою.

Вирвавши його, почав роздивлятися:

- Дивний гриб, зі злому на шапочці якесь руде молочко біжить. Тьфу, яке гірке! – і викинув його.

( Можна дати опис різних грибів, щоб упізнати)

Далі під осиною знайшов дуже схожі гриби між собою : всі з червоними шапочками, але деякі мали ще й яскраві білі крапочки на шапках.

- Ага, впізнав я тебе, Червоний мухомор! - і ретельно затоптав його.

Наф - Наф, Нуф - Нуф назбирали грибів, а Ніф – Ніф вирішив зробити вигляд, що просто гуляв.

Коли поросята повернулися додому їх чекав незадоволений Їжачок.

Він все знав про їхню прогулянку від лісових мешканців.

 

ІУ ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота в групах

- Давайте допоможемо поросяткам розібратися, що вони зробили не так.

Об’єднаємося в групи «Ніф – Ніф» , «Наф – Наф», «Нуф – Нуф»

 

Завдання для груп:

«Ніф – Ніф»

1Чи насправді поліетиленовий пакет - найзручніша посуда для збирання грибів?

2 Чи правильно Ніф поводився у лісі?

3 Чи дійсно найбільші гриби найкращі.?

4до яких наслідків може привести вживання перерослими грибами?

« Наф – Наф»

1Чи дійсно відро - найкращий посуд для збирання грибів? Які недоліки?

2 Чи правильно збирав Наф – Наф гриби, зокрема те, що перевертав рильцем листя?

3 Чи правильно, що збирав усі підряд гриби?

4Як правильно збирати гриби. Складіть правила.

«Нуф – Нуф»

1 чи підходить кошик для збирання грибів? Чому?

2 Чи можна куштувати гриби?

3 Який гриб знайшов Нуф під сосною?

4 Які їстівні гриби ви знаєте ? які зустрічаються в нашій місцевості?

 

Вкінці зробити висновок: скласти правила поводження у лісі, коли пішли по гриби.

 

У. ПІДСУМОК УРОКУ

 

1. Гра « Мікрофон»

- Назвіть правила поводження у лісі?

 

ТЕМА: Сам удома . Як поводитись з незнайомцем

 

МЕТА: розглянути небезпечні ситуації, що можуть виникнути при спілкуванні із незнайомою людиною, і визначити можливі дії у таких ситуаціях; формувати навички безпечного поводження

 

ОБЛАДНАННЯ: Маски казкових героїв

 

ЗМІСТ УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

 

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

1 Мозковий штурм

У ході роботи учні колективно встановлюють:

- Кого з людей ми називаємо « Своїми»?

( мама, бабуся, родичі, знайомі…)

Отже, всі ці люди свої, знайомі вам! А ми поговоримо сьогодні на уроці про чужих вам людей, про незнайомих, про те як з ними поводитись коли ви їх зустріли.

 

ІІІ. НОВИЙ МАТЕРІАЛ

 

1. Вступне слово вчителя.

- У кожної людини, у дорослих та маленьких дітей є своя родина. Всі члени однієї родини називають себе родичами. До них належить: батько і мати, ваш братик або сестричка, бабусі і дідусі, тітки, дядьки. Всі вони - ваші рідні, тобто « СВОЇ». Часто бувають у вашому домі і добре вам знайомі. Окрім них знайомими вам можуть бути близькі сусіди, добрі знайомі ваших батьків. Усі інші люди , яких ви ніколи не бачили, вам незнайомі. Таких людей називають незнайомцями. Ви їх не знаєте, а тому краще поводитись з ними розумно та обережно.

2. Бесіда

- Хто належить до членів вашої родини?

- Як їх звати?

- Де вони живуть?

- Де їх зустрічаєте?

- Як звати людину, якої ви не знаєте ?

- Як краще поводитись з незнайомими дорослими?

( Варіанти відповіді дітей)

3. Робота з українською казкою « Колобок»

- Ви всі добре знаєте що сталося з Колобком. А як ви гадаєте, чому так трапилося?

- Хто виявився хитрішим за нього?

- А якби на місці Колобка були б ви, то що зробили б ви?

Висновок.

- Отже, людина, якої ви не знаєте - незнайомець. І якщо на вулиці до вас підійшла і почала чіплятися така людина - мерщій біжіть додому. А коли незнайома людина взяла вас за руку або зробила боляче, гучно кричіть: « Рятуйте, бандити!»

 

ІУ ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ

 

1 Сюжетно - рольова гра « Колобок повертається»

(Обирають акторів, всі казкові герої повинні спробувати ошукати Колобка.) діти повинні підказувати : голосно кричати « ТАК» чи « НІ».

- Уявіть собі, що Колобок повернувся до нас.

Ось біжить Колобок, а на зустріч йому незнайомець у картузі та в масці Вовка.

Вовк:

- Колобок, Колобок, а поглянь, що у мене є - цукерка!

Пішли зі мною до річки, пограємося. Домовилися?

Колобок:

- Друзі, що мені робити, йти чи ні?

Діти:

- Ні! Ні!

Колобок:

- Ні, Вовчику, ніколи мені, а пісеньку я тобі все ж заспіваю:

Я не з борошна печений,

Та один раз вже навчений,-

Я від друзів утік,

То й від тебе втечу!

Учитель:

- Покотився колобок далі. Аж іде другий незнайомець у масці Ведмедя та в окулярах.

Ведмідь:

- Колобок, Колобок, а дивись у мене є - автомобіль. Сідай, милий, поїдемо, покатаємося. Домовилися?

Колобок:

Що мені робити, покататись дуже хочеться?

Діти:

- Ні!

Колобок:

- Ні не поїду з тобою, Ведмідь, а ось пісеньку заспіваю.

Вчитель:

- Та й покотився Колобок далі. І зустрічає тіточку в хустині.

Лисичка:

- Колобок, Колобок, а дивись, що у мене є - лялька! Мене твоя матуся погуляти з тобою просила, куди - небуть піти. Пішли разом у кіно.

Колобок:

Діти, мені вірити їй чи ні?

- Ні!

Колобок:

Не вірю я тобі, Лисичко, а пісеньку заспіваю.

Лисичка:

- Така гарна пісенька, тільки навіщо тобі, Колобок, одному тікати? Давай разом утечемо. І від тата, і від мами, і від друзів…

Колобок:

- Друзі , що мені робити тікати чи ні?

Діти :

- Ні! Повертайся додому, там тебе чекають твої рідні.

Колобок:

- Покотюся я краще додому.

Вчитель:

- Повернувся він додому живий - здоровий. Дякую, вам, діти, що ви допомогли йому зрозуміти просте правило: якщо до вас на вулиці чіпляється незнайома доросла людина - скоріше біжіть додому або кличте на допомогу.

 

У. ПІДСУМОК УРОКУ

 

- Що потрібно робити, коли до вас чіпляються незнайомі люди?

 

В И Х О В Н И Й З А Х І Д

 

« Казка «Колосок» на новий лад»

 

ТЕМА: Поведінка дітей у надзвичайних ситуаціях. Піротехніка.

 

МЕТА: навчити дітей як потрібно діяти у надзвичайних ситуаціях, а саме з піротехнікою; скласти правила безпечного поводження з піротехнікою;розвивати навички безпечного поводження з різними піротехнічними засобами; виховувати пильність, обережність.

 

( Можна показати інсценізовано казку, а можна у ляльковому театрі)

 

Ведуча. Жили собі двоє мишенят Круть і Верть та півник Голосисте Горлечко. Мишенята тільки й знали , що танцювали та співали. А півник рано встане, усіх піснею розбудить та й до роботи береться.

( півник підмітає і знаходить петарду)

Півник. Круть! Верть! Я петарду знайшов.

Круть. Оце б її підпалити! Весело буде!

Верть. Спершу необхідно завчасно вибрати місце для феєрверррка. В ідеальному випадку це має великий відкритий майданчик - двір, сквер або галявина, вільна від дерев та будівель. Поблизу вибраного місця не повинно бути пожежонебезпечних предметів, що можуть зайнятися від випадкових іскор та зіпсувати нам свято.

П. Добре я знайду!

( півник вибирає місце, мишенята співають)

ПІСНЯ МИШЕНЯТ

Ми малята - мишенята,

Любим танці та стрибки.

Ми не любим працювати,

А гуляєм залюбки.

 

Вмієм весело співати,

Феєрверки запускать.

Знаєм правила безпеки,

Але нам на них начхать

П. Круть , Верть! Ідіть подивіться яке я місце знайшов.

К. Ми повинні зазделегіть продумати, де будуть знаходитись глядачі, адже вони мають гарно бачити феєрверк і одночасно перебувати на безпечній відстані.

В. Вибір піротехніки залежить від розміру майданчика. Наше місце відповідає усім переліченим вимогам, сміливо можна запускати петарду і буде феєрверк!

П. Круть, Верть, а ви знаєте , як діє наша знахідка?

К. Подивись , Півнику, яка вона маленька та зовсім безпечна!

В. Але наш двір малий, тому можна використовувати лише обмежений асортимент іграшок, в основному, наземної дії і ні в якому разі не можна користуватися феєрверками, що летять догори. Вони можуть потрапити у вікно чи залетіти на горище або впасти на дах і стати причиною пожежі.

П. А якщо ця петарда виготовлена в домашніх умовах, а не на фабриці? Це дуже небезпечно, та й не варте задоволення, такого ризику, на який ми наражаємося.

К. Та ні! Подивися, Півнику, яка обгортка, як усе професійно зроблено.

В. Ніякого дефекту, Це справжня сертифікована продукція, а не якась там підробка.

П. Купувати піротехнічні іграшки мають право виключено дорослі. Діти можуть користуватися ними тільки під наглядом батьків. Виконуючи підготовку феєрверку разом з дитиною , батькам слід навчити її необхідним правилам безпеки, тим самим захищаючи своїх дітей

Від бездумних витівок з піротехнікою. А цю іграшку я знайшов у дворі. Хто його знає , що нам підкинули.

К. і В. треба погукати дорослих.

П. а хто погукає дорослих?

К. тільки не я!

В. Тільки не я!

П. добре, я піду погукаю.

К. Ой, я сам уже дорослий.

В. А я ще доросліший!

(мишенята співають пісню. Беруть сірники , підполюють петарду. Чути постріл, крик.)

В. Ой – ой. Моя рука.

К. Що це за дим? Ой лишенько , наш сінник горить!

К. і В. Ой – ой - ой! Що ми наробили? !

Це не ми! Це не ми ! це Півник знайшов!

П. постривайте, постривайте! Ви мені спочатку скажіть - хто знайшов петарду?

Мишенята. Ти!

П. А хто шукав місце для феєрверку?

М. ( винно) Ти.

П. А хто з вами повторив правила безпеки?

М. ( винно) Ти!

П. А хто вас попереджав, що ця безневинна іграшка може бути небезпечною?

М. (винно)Ти!

П. А хто ходив гукати дорослих?

М.(винно) Ти!

П. А ви що наробили?

М. ( Винно) Ми більше так не будемо робити!

І всі правила безпеки будемо виконувати.

П. Ось бачите, дітки, які мишенята були неслухняні, порушили правила безпеки, тому й постраждали.

Давайте, дітки, пригадаємо правила безпеки і ще раз нагадаємо їх Мишенятам.

Гра « Мікрофон» - називають правила безпеки.

 

ВИХОВНИЙ ЗАХІД “ Умій сказати - НІ»

„Колобок на новий лад”

ТЕМА: шкідливі звички.

МЕТА: формувати в учнів уявлення про згубну дію на організм дитини куріння, вживання алкоголю, наркотичних речовин; формувати в учнів свідоме ставлення до власного здоровя, вміння відстоювати власне переконання; виховувати в учнів здатність протидіяти пропозиціям щодо куріння, вживання алкоголю, наркотичних речовин, та бажання здобувати навички здорового способу життя.

 

( Інсценізація казки)

 

Ведучий. Жив на світі Колобок,

Дуже гарний парубок

В школу кожен день ходив

Знав багато, дещо вмів

І ось і зараз поспішає

Часу зайвого немає.

А назустріч вовк іде,

Щось під ніс собі гуде

 

Вовк. Колобок! Привіт, послухай

 

Колобок. Ой! Від тебе в’януть вуха

 

Вовк. Зупинись хоч на мить,

В мене вся душа горить

Давай випємо хоч трішки,

На закуску є горішки.

 

Колобок. Що ти, сірий, я не пю

Не сором школу мою

 

Вовк (співає). В школу зовсім не хочеться,

Та коли ж це все скінчиться?

От би випити чарочку,

Шоб душа ожила.

Дискотека аж ввечері

Тож розправимо плечі ми.

Цілий день по приколу, щоб

Голова щоб гула.

Приспів: А я світлії дні

Залишаю собі,

А похмурі деньки

Віддаю я журбі.

 

Колобок. Я спішу, пока! Гудбай!

 

Вовк. Ну, куди ж ти? Постривай!

 

Ведучий. Тут ведмідь в диму чвалає

 

Ведмідь. Круглий! Я тебе вітаю.

Все в турботах, все в ділах

В тебе не життя, а жах.

Ну ходім в кафе, покурим

І зануримся в амури.

 

Колобок. Я не можу - час летить!

 

Ведмідь. Розкажу приємну мить.

(співає під фонограму Ф.Кіркорова „А я і не знал”)

 

Ведмідь (співає). Від цигарки

Приємно, солодко так.

Це – багатство для мене, духмяний табак.

Прийдеш в школу, дихнеш на усіх вчителів-

Кайф по класу пливе. От і все, що хотів.

Приспів. Раніше не знав,

Що тютюн може бути таким,

Що душею злітатиму з ним,

Я не знав.

Колобок. Я з тобою забаривсь,

Прощавай ! я покотивсь.

Ведучий. А тут заєць шкандибає,

Косим поглядом вітає.

Заєць . Ой! Кругленький голова!

Чи ти в школу поспішаєш,

Що ти в школі тій забув?

Слухай, друже, що скажу,

Може, чимось допоможу

(фонограма Прем’єр-міністра „Два бриллианта, три карата”)

Заєць (співає). От би травку покурить,

Голова чомусь болить.

Ой, хоча б вколотись маком, зі смаком,

То весело сталоб нам жить

І тусовка удалась.

Дуже круто завелась,

І мені приємно.

Приспів. Очі все блищать як брилліанти і карати

Я під кайфом, розум втратив геть, хлоп’ята,

Губи вже мої усмішку зображають,

І все кругом пливе, що душу аж вражає.

Ведучий. Тут назустріч йде лисиця – легковажная дівиця

 

Лисиця. Круглий, ну ти клас!

Що за розкладом у нас?

 

Колобок. В мене першим фізкультура.

 

Лисиця. Жартівник же ти в натурі!

Я питаю, йдеш куди.

Колобок. Ти – туди, а я - сюди.

 

Лисиця. Таємницю відкриваю:

Я місця чудово знаю

(фонограма „Блестящих” „А я все летала”)

(співає, пританцьовуючи)

ми с тобою в школу не йдем.

Класно час у кафе проведем.

Ти неси мене на руках,

І вже лечу туда.

Нам з тобою весело так

Це – фортуни вже радісний знак,

Нам би випить та покурить,

Трохи кайфу собі залить.

Приспів. А я все літалак

І завжди я знала,

Що грошей немало

Треба мені.

Колобок . Гарно кажеш і цікаво!

Я спішу - у мне справи.

Ведмідь. Отак юний Колобок,

Невеличкий парубок,

Мало не скотивсь до краю.

Як же далі буть? Не знаю

 

Виходить група дітей.

Учень 1. Твердо на своєму стій!

Звабам - „Ні!” сказати вмій!

 

Учень 2. Спорт і праця допоможуть.

Лінь пускати в дім не можна.

 

Учень 3. День змістовний і цікавий,

Ритм дають хороші справи.

 

Учень 4. Наполегливість і сила

Злет дають, як справжні крила .

 

Учень 5. тож вперед! Крокуй сміливо!

Життя стане справжнім дивом.

 

(звучить фонограма „Листья желтые”)

Ми не радим вам палити, \2р

Шкодить це \2р

Без паління можна жити \2р

Збережи своє лице.

Приспів. Це давно уже не стильно і не модно

І для нашого здоровя не природно

Це вчорашній день від диму аж зітхає,

Тож прислухайся, чого душа бажає.

 

ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА

  1. Василенка. Основи здоровя. Підручник. 1кл. –
  2. Газети «Початкова освіта», « Розкажи онуку», « Казковий вечір»,

« Здоровя та фізична культура»( 2006, 2007, 2008 роки)

  1. Журнали « Початкова школа» ( 2005- 08р.), « Бібліотека вчителя початкових класів» ( 2004 - 07р.)
  2. Шах ненко В. І, Азбука здоровя молодшого школяра. –К.: Центр

«Магістр» , 1998.

Автор: Турянська  Олена  Миколаївна


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: