Вода

Мета проекту: Формувати уявлення про цінність та значення води у житті людини, про шляхи її забруднення та способи охорони від забруднень.

Вчити робити висновки, розвивати вміння шукати шляхи розв’язання проблеми, проводити досліди, працювати в групах

Виховувати прагнення берегти природу, зокрема воду.

 

Навчальний предмет: «Я і Україна».

 

Кінцевий результат:

  • Тренування навичок роботи в групах;
  • Засвоєння програмного матеріалу з теми;
  • Виставка малюнків.
  • Підборка загадок, приказок, прислів’їв про воду.
  • Відкритий урок на тему: «Що ми знаємо про воду?». Урок містить різні види завдань, які дають можливість відобразити знання, отримані дітьми під час проведення проекту.

 

Хід реалізації:

  1. Ознайомлення з темою та метою проекту.
  2. Оцінювання власних можливостей, вибір дослідів.
  3. Розподіл дітей на групи, враховуючи їх пізнавальні можливості.
  4. Отримання завдань для кожної групи, інструктаж.

 

План роботи:

Завдання для групи «Екологи»

  • Дослід №1. В склянку з водою додати дві ложки солі. Підписати склянку і помістити в неї листочок кімнатної рослини.
  • Дослід №2. В склянку з водою додати дві столові ложки олії. Підписати склянку і помістити в неї листочок кімнатної рослини.
  • Дослід №3. В склянку з чистою водою помістити листочок кімнатної рослини.

Дослідницька робота учнів групи, проводиться, враховуючи можливості дітей з особливими потребами. Під час проведення дослідів вчитель спостерігає, дає невеличкі вказівки.

За склянками спостерігати на протязі тижня. (Найкращий мав вигляд

листочок у склянці з чистою водою. Учні з допомогою вчителя зробили

висновок, що в забрудненій воді гинуть живі істоти).

 

Завдання для групи «Художники».

  • Намалювати малюнки, які відображають діяльність людини, що сприяє забрудненню води.
  • Намалювати малюнки, на яких зображені різні водойми.

Завдання для групи «Юні літератори». З допомогою батьків, вихователя зібрати:

  • Загадки про воду;
  • Прислів’я, приказки.

 

5. Узагальнюючий урок по темі: «Що ми знаємо про воду?»

 

Тема уроку: «Що ми знаємо про воду?»

 

Мета та задачі:

  • Узагальнити уявлення учнів про воду, про зміни станів води.
  • Удосконалювати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки у природі на основі власних спостережень.
  • Навчати бачити суперечливі властивості води.
  • Користуючись методом вільного асоціювання залучати учнів до пошуку власних думок.
  • Підвести учнів до розуміння збереження водних ресурсів на основі кругообігу води в природі та на основі проведених дослідів під час проекту.
  • Розвивати спостережливість.
  • Розвивати вміння працювати в групах.
  • Розвивати вміння давати відповіді на питання, збагачувати словниковий запас.
  • Виховувати бережливе ставлення до водних ресурсів.
  • Виховувати оцінне ставлення до своєї роботи та роботи товаришів.

 

Словник: вода, крига, сніг, іній, туман, град, забруднення.

 

Обладнання: таблиця: «Кругообіг води в природі», малюнки стану води, диск «Вода. Релакс»

 

Тип уроку: узагальнення отриманих знань.

 

Хід уроку

 

Вступна частина:

 

  1. Організаційний момент.
  2. Нервово-психологічний настрій.

(звучання звуків живої природи)

 

  1. Читання епіграфу до уроку:
  • Щоб успіх мати, треба добре працювати.

Для того, щоб все це ми здійснили, давайте дамо рекламу нашому уроку.

 

Ми будемо

Урок буде

  • Уважні
  • Активні
  • Спостережливі
  • Цікавий
  • Жвавий
  • Веселий

 

 

  1. Календар.

Підсумок спостережень за природою за тиждень.

А) Робота з календарем погоди:

- Який був найбільш холодний день минулого тижня?

- Чи були опади за цей проміжок часу?

- Яка переважає погода?

 

Б) індивідуальна робота за індивідуальними картками:

- Назвіть осінні місяці (вересень, жовтень, листопад)

- Чи всі птахи відлітають в теплі краї? (Ні)

- Чому? (Бо є що їсти)

- Восени дні…(коротші), а ночі… (довгі)

- Восени часто йдуть … (дощі)

- Який колір має осіннє листя? (червоний, оранжевий, жовтий)

 

5. Оцінювання:

- На уроці кожне завдання буде оцінюватися в 1бал, лише одне (вільне асоціювання) буде оцінюватися в 2 бали. В кінці уроку кожен зможе підрахувати свої бали і побачити, чи добре він трудився. В цьому нам допоможе таблиця.

 

 

Кале

ндар

Бесіда: «Якою буває вода?»

Розг.

зага

док

Табл.

«Кругообіг

води в природі»

Групова форма роботи

Вільне асоцію-вання

Диферен-ційовані завдання (картки)

Гра «Славимо воду»

Белов

 

 

 

 

 

 

 

 

Бадюл

 

 

 

 

 

 

 

 

Бунякова

 

 

 

 

 

 

 

 

Бондаренко

 

 

 

 

 

 

 

 

Купін

 

 

 

 

 

 

 

 

Кавера К

 

 

 

 

 

 

 

 

Кавера Н

 

 

 

 

 

 

 

 

Любченко

 

 

 

 

 

 

 

 

Петрушевський

 

 

 

 

 

 

 

 

Позинич

 

 

 

 

 

 

 

 

Соха

 

 

 

 

 

 

 

 

Тоткало

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Основна частина:

 

  1. Оголошення теми та задач уроку. Гра «Де шифрувальник»

 

о

с

р

а

л

д

ж

к

є

в

1

2

3

4

5

6

7

8

9

0

 

  • Відгадайте слово, яке завітало до нас на урок.

Підказка: слово складається з чотирьох букв, означає речовину без якої не може жити людина.

Шифр: 0164.

(За таблицею учні розгадують слово «Вода»)

 

Цей урок навчить нас (задачі для учнів на дошці):

  • Розповідати про воду, її властивості.
  • Розповідати про стани води.
  • Розгадувати загадки.
  • Доповнювати речення.
  • Бережливо ставитися до водних ресурсів.
  • Працювати в групах.

(Після задач проводиться словарна робота)

 

  1. Бесіда за темою: «Якою буває вода?» разом з демонстрацією декількох дослідів.

 

- Що ви знаєте про воду? (Її багато, вона рідка, без води нема життя)

- Якого кольору вода? (Вода прозора)

- Який запах має вода? (Вода без запаху)

(Учитель ставить учням питання і відповіді записує на дошці в вигляді схеми один з учнів)

 

Вода – рідка – прозора – без запаху

 

  • Чого найбільше на землі: води чи суходолу? (Води)
  • Де знаходиться вода? (В океанах, ріках, озерах, морях)
  • В яких станах буває вода?(учні разом з вчителем проводять невеликі досліди)

А) перелити воду із склянки в банку (вода рідка)

Б) Чи завжди вода буває тільки рідкою? (демонстрація льоду – вода тверда)

В) Якщо вода кипітиме, що з нею станеться? (випарується)

- То в яких станах буває вода в природі? (у твердому, рідкому, газоподібному)

 

(Учитель ставить учням питання і відповіді записує на дошці в вигляді схеми один з учнів)

 

Стан води – рідкий – твердий – газоподібний

( далі відбувається перегляд слайдів: «Вода у різних станах»)

 

  1. Розгадування загадок :

 

І люди зібрались веселі,

Люди поховались в оселі.

Неначе в піжмурки граються:

Покличуть мене і ховаються. (Дощ)

 

Не сніг, і не лід, а снігом дерева прикрасить. (Іній)

 

В небі хмара пролітала,

Білий пух порозсипала,

Він на землю міцно ліг,

Називають його…(сніг)

 

Зірка сніжно-біла

На рукав мені залетіла.

Поки ніс її сюди,

Стала краплею води. (Сніжинка)

 

Коли нема чекають, коли прийду – проганяють. (Дощ)

 

(Після розгадування загадок хвилинка відпочинку. Диск «Релакс»)

 

  1. Робота з таблицею «Кругообіг води в природі»
    • Де є вода?(Вода є повітрі, нею заповнені річки, океани, болота, моря, озера)
    • Нащо випаровуючись, перетворюється вода? (Вода перетворюється на пару)
    • Нащо перетворюється охолоджена пара? (перетворюється на рідину і повертається на землю дощем, градом, снігом)

 

  1. Фізхвилинка

 

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться

І до сонця потягніться.

В різні боки похиліться,

Веретеном покрутіться.

Раз – присядьте, два – присядьте

І за парту тихо сядьте.

 

  1. Групова робота

(клас поділено на дві групи: «Краплинки», і «Росинки», діти розмірковують над проблемою: «Вода – це добре чи погано?»)

 

Ведучі групи висловлюють думки членів групи. За потреби клас доповнює відповіді.

 

«Краплинка» Вода – це добре.

  • Вода – це врожай на городах, полях.
  • Після дощу свіже повітря.
  • Вода потрібна людям і тваринам.
  • Водою ми миємося, у воді перемо одяг.
  • Водою гасять пожежі.

«Росинка» Вода – погано.

  • У воді можна потонути.
  • Коли випадає багато дощів – можуть загинути рослини.
  • Якщо їсти лід, то можна застудити горло.
  1. Вільне асоціювання.

А) об’єкт «вода»;

Б) обрати декілька випадкових об’єктів: цвях, кішка

В) складаємо перелік якостей та властивостей об’єктів.

 

Цвях: Кішка:

Колючий Пухнаста

Твердий Сердита

Гострий Лагідна

Г) Знайдені властивості переносимо на воду (Думки дітей скориговані вчителем)

 

Вода – колюча (взимку на деревах іній)

Вода – тверда (вода тверда, коли вона є в вигляді льоду)

Вода - гостра (бурульки)

Вода – пухнаста (це вода у вигляді снігу)

Вода – сердита (коли буря, сильна злива)

Вода – лагідна (коли тече повільно, спокійно)

 

Заключна частина:

1. Підсумок уроку:

- Діти, чому треба берегти воду?

- До чого приводить забруднення води?

- Як ви вдома зберігаєте воду?

 

2. Вставте потрібні слова

(1гр. працює самостійно – складає речення, 2гр. – усно разом з вчителем)

  • Вода буває у… (3станах): …., …., … . (рідкий, твердий, газоподібний)
  • Коли холодно, вода… (замерзає)
  • Сонце… (випаровує) воду з калюж, річок, озер – 1гр.

 

3. Гра «Славимо воду»

- А зараз ми поп’ємо водички

Із поетичної кринички!

 

Учитель починає:

Розляглася земля неозора, а найкраща вода … (прозора)

На землі калинове намисто, а найкраща вода… (чиста)

Тут діброва шумить невмируща, а найкраща вода… (цілюща)

Ось і день проминув. Ніч коротка, а найкраща вода… (солодка).

 

4. Оцінювання навчальних досягнень. (підрахунки учнями балів за урок, коментування роботи кожного учня вчителем).

 

  1. Бесіда вчителя з учнями:
  • Яке завдання найбільше сподобалося на уроці?
  • Що нового дізналися?
  • Яке завдання на уроці було найбільш складним?

Автор: Лісова Інна Федорівна


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: