Мета уроку: Активізувати та систематизувати знання учнів з вивчених тем; розвивати кмітливість, логічне мислення, пам'ять учнів; формувати коректне ставлення до опонентів. Хід уроку. І. Організація класу. Вивчайте мову українську — дзвінкоголосу, ніжну, чарівну, прекрасну, милу і чудову як материнську пісню колискову. П. Мотивація навчальної діяльності. 1. Повідомлення теми й завдань уроку. Вчитель: - Які частини мови ми вже знаємо? Сьогодні ми проведемо незвичайний урок: урок - аукціон знань з української мови. Аукціон — це спосіб продажу деяких товарів. Допомагати вам будуть уважність, кмітливість, і дружна робота команд. Перш ніж ми почнемо, кожна команда - учасниця повинна внести «заставу», довести свою здатність брати участь в аукціоні. 2. Виступ кожної команди. Перекличка за віршем Ю.Рибчинського «Наша мова». Мова, наша мова – мова кольорова, в ній гроза травнева й тиша вечорова. А для мене, мово, ти мов синє море, у якому тоне і печаль, і горе. Я без тебе, мово, без зерна полова, соняшник без сонця без птахів діброва. Як вогонь у серці я несу в майбутнє невгасиму мову, слово незабутнє. Хай звучить урочисто й чудово Праведне слово — слово про мову! І звучить нам калиново Материнська рідна мова! Вчитель: Отже, сьогодні на уроці ми будемо поглиблювати свої знання про мову, вчитися і змагатися, щоб довести, що ми знаємо мову, любимо її і будемо все своє життя боротися за чистоту мови і правильність, за її красу і багатозначність, бо без неї ми не є народ. - То ж до справи, друзі! В аукціоні приймають участь дві команди. Ш. Робота з матеріалом уроку. 1. Знайомство команд, (плакат) Капітан команди «Іменник». Команда: (всі) «Іменник». - Хто ти? Що? Твоє ім'я? Імена моя сім'я. Знають всіх в ній поіменно, А зовуть сім'ю, (всі) Іменник!
Він предмети називає Навіть рід свій власний має! На питання хто? і що? Залюбки відповідає. - Хто? — зайчисько. - Що? - вареник - Що ж воно таке? (всі іменник)
Іменник! Він узяв собі на плечі Велике діло - визначити речі.
Каштан команди «Прикметник»: Команда: всі: «Прикметник».
Називає він ознаки, Все він знає про предмет: Липовий, смачний, солодкий. Здогадаєшся, що мед!
А про всі його прикмети Розповів нам хто? (Прикметник) Прикметник дасть іменнику - предмету Якусь його ознаку чи прикмету. Проведення торгів. Вчитель: Торги починаються! Виставляємо першу річ на продаж! 1. З'єднай парами антоніми: добрий боягузливий сміливий лінивий щедрий нечемний працьовитий брехливий чемний байдужий турботливий хвалькуватий слухняний злий скромний жадібний
Підв. підсумки, вист.бали: «Продано»
Виставляємо наступну річ на продаж!
Завдання. Дописати закінчення. З'єднати рискою рису характеру з відповідним героєм казки, Довірлив___ Хитр______ Лисиця Злодійкуват__ Вовк Брехлив____ Правдив____ Простодушн_ Облеслив____ Підступн___ Перевіряємо: 1а команда зачитує, інша — уважно слухає і виправляє допущені помилки. Коли команди висловились, тричі вистукую молоточком — оголошую про закінчення торгів за цю «річ»: «Продано!» (підсумовуємо бали). Виставляємо наступну «річ» на продаж! Робота з прислів'ями. Зачитати одна одній прислів'я, пояснити його зміст. Записати, визначити відмінок іменників. Людина славна своєю працею. Без роботи день роком стає.(згадати у запис прислів'я, пояснити зміст). Калачі-печі. Підсумок. «Річ» продано! (Підсумовуємо бали). Фізкультхвилинка. Встаньте, діти, посміхніться, Землі рідний поклоніться. За щасливий день вчорашній Ви до сонця потягніться. Веретеном обкрутіться Раз присядьте, два - присядьте І за парти тихо сядьте. Конкурс капітанів команд. Капітани по черзі задають одне одному запитання, якщо капітан не знає відповідь, - допомагає команда. Вчитель: «Продано!» (молоточок сповіщає про закінчення торгів за цю «річ») Підрахунок балів. Виставляємо наступну «річ» на продаж! Завдання: Роз'єднати на слова, записати загадки та відгадки. Визначити час дієслів. (команди одна одній) Двабратичерезгоруживутьаніколиодиндоодноговгостінеходять. Відповіді учнів. «Продано!» (Підрахунок балів) Виставляємо наступну річ на продаж! Робота з деформованим текстом, Завдання: 3 поданих речень скласти зв'язку розповідь. Записати. У першому реченні підкреслити граматичну основу. І. До моєї годівниці прилетіла синичка. Почала дзьобати зерно. Наїлася й полетіла. Згодом дивлюся, а пташок уже дві. Повернулися з вирію ластівки. Вони ліплять гнізда під дахом. Для цього носять з річки глину. Пташенятам м'яко буде у гнізді. Взаємоперевірка. Відповіді учнів. «Продано!» (Підрахунок балів) Виставляємо наступну річ на продаж. Творчий диктант. Завдання: Записати речення, змінюючи форму однини іменників на форму множини. Скарбничка білки. В одному зі своїх (гніздо) білка робить склад. Тут вона запасає лісові (горішок, шишка). Любить білочка ласувати й (грибочок). Вона збирає (маслюк та підберезник), насаджує їх на (гілка) й сушить. Взимку стрибає по (гілка, дерево), буде (грибочок) їсти. Взаємоперевірка. Роздаю фішки, вист.бали) «Продано!» Підсумок уроку. (з доп.мікрофону) - Що сподобалось найбільше? - Яке завдання було найцікавішим? - Яке було найлегше? Найважчим? - Чи хотіли б ви ще проводити такі уроки? Усі «речі» «продано». Аукціон завершено. Я дякую всім учасникам за чітку і швидку роботу. А зараз підраховуємо бали. (Оцінювання). Д/з. Придумати 5 прикметників, 2 ввести в речення.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |