Рід іменників
Мета. Ознайомити учнів з поняттям «рід іменників», формувати уміння визначати рід іменників за опорними словами; розвивати вміння аналізувати і робити висновки, виховувати охайність записів, спостережливість за явищами природи. 

Обладнання. Схема «Асоціативного куща», малюнок скрині, сніжинки, ребуси, таблиці, сигнальні картки, предметні малюнки. 

Хід уроку 

І. Організація класу до уроку. 
Всі сідайте, діти, тихо, домовляймось не шуміти, 
Руку гарно піднімати, на уроці не дрімати, 
А знання мерщій хапати. Тож гаразд, 
Часу не гаймо і урок розпочинаймо. 

ІІ. Повторення вивченого. 
=Хвилинка каліграфії. 
а)За таблицею «Морського бою» розшифрувати слово СНІГ. 
б).Технологія «Асоціативний кущ»: дібрати слова, що асоціюються зі словом. 
в). Записати тільки спільнокореневі іменники. 
г). Аналіз слова СНІЖИНКА за будовою. 
д).Скласти усно речення. 
е). Гра «Розсипанка». Запис речення. Скласти схему. 
З неба падають сніжинки на доріжки, на будинки. 
= Робота з індивідуальними картками. 
=Мозкова атака.-Скільки частин мови в українській мові? 
-Назвіть прийменники. - 
-На які запитання відповідають дієслова? 
-На які запитання відповідають прикм.? 
ІІІ. Підготовка до сприймання матеріалу. 
а) Проблемна ситуація. 
Відгадати загадки. Відгадки записати у стовпчик, через рисочку написати – він, вона. 
Біла хмара пролітала, білий пух порозсипала. 
Росте вона зимою вниз головою 
Що то за гість, що тепло їсть. 
Прийшла бабуся у білому кожусі. 
б) Оголошення теми і мети уроку. 
Гості зі скрині-сніжинки. 

IV. Вивчення нового матеріалу. 
1. Казка про сім’ю Сніговиків. 
У лісі-лісі темному, де ходить хитрий лис жила собі сімейка веселих Сніговиків: пан Сніговик, пані Сніговичка і паненятко Сніговенятко. Часто до їхньої оселі прилітали любопитні Сорока і Ворона. 
2. -А хто ж то доріженьку у лісі прокидав? 
-То він, Сніговик-чоловік. 
-А хто стежечку промів? 
-То вона, Сніговичка, жінка. 
-А хто на лижах між соснами ганяє? 
-То воно, Сніговенятко, дитятко. 
Аж тут хурделиця розгулялася, і сніжинки засперечалися, хто куди летить. 
-Це мій,- вигукнула перша і сіла на Сніговика. 
-Це моя,- майнула друга і сіла на Сніговичку. 
-Це моє,- сказала третя і сіла на сніговенятко. 
3. Вправа 48, 49. (усно) 
4. Самостійне опрацювання правила. 
5. Коментоване письмо. Вправа 50. 
6. Ребус про хмаринку. Виписати іменники і визначити рід. 
Ле 
1 ор 
4 кри 
13 сон 
18 кри 
16 ли 
5 ла- 
14 це 
19 по 
7 ньо 
9 му 
10 
си 
8 бу, 
12 роз 
15 за 
20 ті 
2 ла 
3 ця 
6 ла 
17 кри 
21 ла 
22 не 
11 
6..Кубування слова-відгадки (хмара) 

V. Закріплення вивченого. 
1. Ярмарка слів по малюнках. 
2. «Абетковий суп». Витягнути букву, назвати слово на неї і визначити рід. 
3.Робота з таблицею «Правильно вимовляй» 
А) вправляння у читанні слів; 
Б) вибіркове читання: прочитати іменник жіночого роду; істоти; дібрати іменник до звукової моделі.1 
4. Зоровий диктант по словниково – малюнковій таблиці. 
5. Гра «Допоможи Сніговикові» 
Диференційоване завдання:1-записати з листочка іменники чоловічого роду; 2-вибрати із кількох малюнків предмети, що означають іменники жіночого роду; 
3-записати іменники середнього роду з вивчених віршів. 
6. Розвиток зв’язного мовлення. Метод «Сенкан» 
Ой на дворі------------. (добір синонімів до СНІГОПАД) 
Крутить, вертить--------------. 
Не завадило б кожуха 
така буває-------- . 
насунули хмари звідусіль 
закружляла ---------------- 
7. Робота в групах. За малюнком записати іменники у три колонки за опорними словами. 

VI. Домашнє завдання. Вправа 51- 1група: дописати ще по два своїх слова, 2 група- завдання з підручника. 

VII. Підсумок уроку. 
Гра із сигнальними картками.
 


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: