Узагальнення вивченого про наголос, наголошені й ненаголошені голосні
Мета: закріплювати знання про наголошені та ненаголошені склади і звуки; вчити розпізнавати іменники, прикметники, дієслова. 
Розвивати вміння розпізнавати наголошений звук та склад, мовлення, увагу, пам'ять. 
Виховувати працьовитість, культуру праці, повагу до тварин. 
Тип уроку: узагальнення знань 
Форма проведення: урок – казка 
Хід уроку 
1. Організація класу 
1.1. Привітання 
2. Повідомлення теми і мети уроку. 
Сьогодні у нас незвичайний урок, а урок - казка. Ми сьогодні завітаємо у гості до героїв улюблених мультфільмів та казок. Нас супроводжувати буде герой одного із мультфільмів, який народився з дощу. Хто це? (Капітошка) Який у нього настрій? Я бажаю вам протягом уроку мати хороший настрій, гарно працювати та отримати чудові оцінки. Тому дивізом нашого уроку є: 
Думати швидко 
Виконувати чітко 
Творчо працювати 
Каліграфічно писати. 
3. Закріплення знань умінь і навичок про наголос 
3.1. Мозкова атака 
А щоб розпочати нашу подорож Капітошка пропонує подумати. Тому він підготував вам розминку 
«Мозкова атака» 
- Які ви знаєте речення за метою висловлювання? 
- Який склад називається наголошеним? 
- Який звук називається наголошеним? 
- Як називаються склади на які не падає наголос? 
Що ж із цим завданням ви справились. Розпочнемо нашу подорож. 
3.2 Каліграфічна хвилинка 
Подорожувати будемо на рідній хмаринці Капітошки. А ось і перший будиночок. Але ми не можемо ввійти, бо щоб отримати дозвіл відчинити двері ми маємо виконати бажання господаря і провести каліграфічну хвилинку. 
Запишіть число, класна робота. 
В ід мі де ед 
- Назвіть склади, які ми записали. 
- Ось ми і виконали завдання, а перед нами господар дому. Хто це? (Ведмідь) 
- Як ми будемо писати Ведмідь чи Видмідь? 
- Запишіть у зошити слово Ведмідь правильно, з буквою е. 
- Складіть речення із словом ведмідь. 
Запис на дошці 1 дитиною. Яке це речення за метою висловлювання? Позначити наголоси в словах 
- Ведмедик дякує вам за допомогу. А ми продовжуємо подорожувати із Капітошкою. І він запрошує вас у гості до свого хорошого друга. 
3.3 Диктант 
А ось і будиночок друга Капітошки. Але і тут нас чекає завдання. 
(одна дитина на дошці записує слова) 
Шофер, вишня, директор, метро, комбайн, вовк, льон, столяр. 
- Поставте наголос в усіх словах. 
(Перевірити, поставити оцінки. Для дитини, що писала на дошці додаткові запитання, оцінка) 
- Ім'я друга Капітошки заховалось у диктанті. Це назва тваринки. (Вовк) 
- Отже ми прийшли у гості до Вовчика (малюнок) 
3.4. Складання розповіді за малюнком. С.49, впр.111, впр.112. 
Кого ви бпчите на малюнках? 
Що робить хлопчик на першому, а що на другому малюнку? 
Що робить мама на першому, а що на другому малюнку? 
Яку розповідь можна скласти за малюночками? 
Впр. 112. 
Виконання завдань вправи 112. 
- Вовчик дякує вам за роботу, а ми рушаємо далі. А ви не стомилися? Давайте відпочинемо. 
Фізкультхвилинка 
Слухання музичного запису із мультфільма «Капітошка» 
3.5 Тренувальні вправи на визначення наголосу та добір спільнокореневих слів за вправою 113, с. 50 
Ми з вами прибуваємо до наступного будиночка. 
- Подивіться, тут навіть написано, хто в ньому живе.(Кулубок) 
- Ви здогадалися хто це? А як ви вважаєте чи правильно написано його ім'я? Як правильно? 
- На який склад падає наголос у слові Колобок? (на останній, третій) 
Запишемо слово колобок у зошит і зробимо звуко-буквений аналіз слова. 
- Давайте навчимо Колобка правильно записувати слова і ставити наголоси та добирати до них спільнокориневі слова. Впр. 113, с.50 
VІ. Підсумок уроку 
4.1 Підсумкова бесіда 
Діти, скажіть будь ласка, до кого ми ходили в гості? 
З ким ми подорожували? 
4.2 Домашнє завдання 
Впр. 144, с. 50
 


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: