Узагальнення знань про слова що означають назви предмета
Мета. Повторити і поглибити знання учнів про слова, які є назвами предметів; удосконалювати вміння розпізнавати ці слова серед інших слів: закріплювати навички написання слів з великої букви. Розвивати вміння вживати у мовленні слова, що є назвами предметів. Виховувати любов до Батьківщини.
Тип уроку: урок закріплення знань
Хід уроку
І. Організація класу
- До якого уроку підготувались?
Запишіть старанно число , класна робота.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
До нас на урок завітала поважна гостя. Без неї неможливо вивчати українську мову. Це охайна і поважна дівчинка – панночка Каліграфія.
І прийшла вона до нас не просто так . Вона принесла нам цікаві завдання, що допоможе нам повторити все що ми знаємо про слова назви предметів. (слайд №1)
Нас чекає диктант, робота з підручником, самостійна робота і завдання від кмітливого Загадайка. Слайд №2
А працювати ми будемо під девізом
«Чим важче завдання, тим дорожча перемога.(слайд №3)
ІІІ. Каліграфічна хвилинка
На знак поваги до нашої гості й за традицією
Урок почнемо без зупинки з каліграфічної хвилинки.
-А щоб дізнатися написання якої букви ми сьогодні повторимо відгадайте (слайд №3)
- назвіть перший звук у слові.
- Який він?
- Назви слова у звучанні яких зустрічається звук у?
- Якою буквою на письмі позначається цей звук?«Буква У»
(прописую на дошці, діти в зошитах)
(на дошці розкидані букви, склади, слова)
Ук на жа край ра дер люблять ва діти свій ї
- Назви букви?
- Назвати склади
- Утворити слова (Україна, держава, край)
- Як напишемо слово Україна? Чому?
- Як напишемо слово – держава, країна, (з маленької)
- Які ще країни ви знаєте?
- Складіть речення з цими словами. Запишіть.
Діти люблять свій край.
- Знайдіть у ньому головні слова. Підкресліть.
ІУ. Узагальнення і систематизація знань.
- Коли дивитись на карту України, то можна за кольором визначити, що там зображено: блакитним кольором позначені річки, озера, жовтим, коричневим – гори, зеленим ліси. А щоб відчути красу гір, річок, міст, у них треба побувати і побачити.
- Чи багато є на Україні міст, сіл, річок?
- А що означають слова місто, річка, село, вулиця? (назви предметів)
- А як пишуться ці слова?
- Але кожне місто, вулиця.. мають своє ім’я. Як пишуться назви міст, вулиць , річок?
- Як називається наше місто? Головна вулиця? Річка?
Завдання від панночки Каліграфії.
1.Завдання 1 «Виправ помилки»
2.Завдання2 від панночки Каліграфії
Ось перед вами слова: українець, країна, річка, калина, дівчинка, соловей.
Ті учні у яких на парті лежить синій кружечок виписують в зошити слова, що відповідають на питання що? Червоний – хто? Жовтий – складають речення із словосполученням місто Київ.
- Я вважаю, що кожна людина, у якій би вона країні не жила, повинна любити і захищати її та поважати її закони. Такою була любов до рідного краю поета і письменника, рядки вірша якого ми з вами зараз запишемо. Послухайте:
Сонце заходить, гори чорніють пташечка тихне, поле німіє.
- Хто написав цей вірш? Назвіть прізвище , ім’я та по – батькові цієї людини?
- Як напишемо Тарас Григорович Шевченко? Чому?
- Яких ще українських видатних людей ви знаєте?
- Як ми напишемо їх імена?
3.Диктант.
- Назвіть слова – назви предметів. Поставте до них запитання.
4.Завдання 3
Слова – назви предметів можуть позначати 1 предмет, а можуть багато.
Знайдіть пару до слів, які означають 1 предмет.
Село, лист, Їжак, Квітка, Звір, Урок
5.Робота з підручником.
Вправа 250 – творча робота.
- Що зображено на малюнку?
- Яке значення має слово? Поставте запитання?
- До яких іменників ми ставимо питання хто? Що?
Які ще слова подібні ви знаєте?
Сонечко випустило на прогулянку сонячного зайчика і нам саме час відпочити.
6.Фізкультхвилинка
Раз! Два! Час вставати
Будемо відпочивати
3,4 присідаймо
Швидко втому проганяймо.
5,6 засміялись кілька раз
Зайчик сонячний до нас
Завітав у світлий клас.
Будем бігати стрибати швидко втому проганяти
Щоб нам зайчика піймати.
Прудко зайчик утікає і промінчиками грає.
7,8 час настав нам вернутися до справ.
7.Завдання 3
Сонячного зайчика ми не впіймали і він бешкетуючи закрив голосні букви в словах (по рядах)
Запишіть слова вставляючи потрібну голосну.
- яке слово зайве?
Ну, ось сонячного зайчика ми прогнали. Зайчик – це …. Тварина
Придумайте йому кличку.
- А як пишуться клички тварин?
8.Завдання від панночки Каліграфії
(робота на картках)
1в. виконує 1,4 завд
2в. 2,3завдання.
6. Загадки.
1.Голодна мукає, сита – жує. Всім дітям молоко дає.
2.Я вухатий ваш дружок,
В мене сірий кожушок.
Куций хвостик, довгі вуха.
- Придумайте клички тваринам. Як напишемо? Чому? Складіть речення і запишіть(коментоване письмо)
7. Завдання від панночки Каліграфії
1.Утвори дитячі імена від дорослих.
2. Запиши як треба звернутися до людей, котрі мають такі імена:
8. Завдання
Назви слова протилежні за значенням:
День –
Літо
Радість
Початок
Південь
У. Підсумок уроку.
- Подивіться у свої зошити.
- Хто писав старанно, чисто?
- Чия каліграфія йому подобається?
Покладіть руку собі на голівку, погладьте себе і скажіть : «я молодець!»
А зараз прочитайте подяку від панночки Каліграфії.