Узагальнення знань про слова що означають назви предмета

Мета. Повторити і поглибити знання учнів про слова, які є назвами предметів; удосконалювати вміння розпізнавати ці слова серед інших слів: закріплювати навички написання слів з великої букви. Розвивати вміння вживати у мовленні слова, що є назвами предметів. Виховувати любов до Батьківщини. 
Тип уроку: урок закріплення знань 

Хід уроку 
І. Організація класу 
- До якого уроку підготувались? 
Запишіть старанно число , класна робота. 
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. 
До нас на урок завітала поважна гостя. Без неї неможливо вивчати українську мову. Це охайна і поважна дівчинка – панночка Каліграфія. 
І прийшла вона до нас не просто так . Вона принесла нам цікаві завдання, що допоможе нам повторити все що ми знаємо про слова назви предметів. (слайд №1) 

Нас чекає диктант, робота з підручником, самостійна робота і завдання від кмітливого Загадайка. Слайд №2 

А працювати ми будемо під девізом 
«Чим важче завдання, тим дорожча перемога.(слайд №3) 

ІІІ. Каліграфічна хвилинка 
На знак поваги до нашої гості й за традицією 
Урок почнемо без зупинки з каліграфічної хвилинки. 
-А щоб дізнатися написання якої букви ми сьогодні повторимо відгадайте (слайд №3) 
- назвіть перший звук у слові. 
- Який він? 
- Назви слова у звучанні яких зустрічається звук у? 
- Якою буквою на письмі позначається цей звук?«Буква У» 
(прописую на дошці, діти в зошитах) 
(на дошці розкидані букви, склади, слова) 
Ук на жа край ра дер люблять ва діти свій ї 
- Назви букви? 
- Назвати склади 
- Утворити слова (Україна, держава, край) 
- Як напишемо слово Україна? Чому? 
- Як напишемо слово – держава, країна, (з маленької) 
- Які ще країни ви знаєте? 
- Складіть речення з цими словами. Запишіть. 
Діти люблять свій край. 
- Знайдіть у ньому головні слова. Підкресліть. 

ІУ. Узагальнення і систематизація знань. 

- Коли дивитись на карту України, то можна за кольором визначити, що там зображено: блакитним кольором позначені річки, озера, жовтим, коричневим – гори, зеленим ліси. А щоб відчути красу гір, річок, міст, у них треба побувати і побачити. 
- Чи багато є на Україні міст, сіл, річок? 
- А що означають слова місто, річка, село, вулиця? (назви предметів) 
- А як пишуться ці слова? 
- Але кожне місто, вулиця.. мають своє ім’я. Як пишуться назви міст, вулиць , річок? 
- Як називається наше місто? Головна вулиця? Річка? 

Завдання від панночки Каліграфії. 
1.Завдання 1 «Виправ помилки» 
2.Завдання2 від панночки Каліграфії 
Ось перед вами слова: українець, країна, річка, калина, дівчинка, соловей. 
Ті учні у яких на парті лежить синій кружечок виписують в зошити слова, що відповідають на питання що? Червоний – хто? Жовтий – складають речення із словосполученням місто Київ. 
- Я вважаю, що кожна людина, у якій би вона країні не жила, повинна любити і захищати її та поважати її закони. Такою була любов до рідного краю поета і письменника, рядки вірша якого ми з вами зараз запишемо. Послухайте: 
Сонце заходить, гори чорніють пташечка тихне, поле німіє. 
- Хто написав цей вірш? Назвіть прізвище , ім’я та по – батькові цієї людини? 
- Як напишемо Тарас Григорович Шевченко? Чому? 
- Яких ще українських видатних людей ви знаєте? 
- Як ми напишемо їх імена? 
3.Диктант. 
- Назвіть слова – назви предметів. Поставте до них запитання. 
4.Завдання 3 
Слова – назви предметів можуть позначати 1 предмет, а можуть багато. 
Знайдіть пару до слів, які означають 1 предмет. 

Село, лист, Їжак, Квітка, Звір, Урок 
5.Робота з підручником. 
Вправа 250 – творча робота. 
- Що зображено на малюнку? 
- Яке значення має слово? Поставте запитання? 
- До яких іменників ми ставимо питання хто? Що? 
Які ще слова подібні ви знаєте? 
Сонечко випустило на прогулянку сонячного зайчика і нам саме час відпочити. 
6.Фізкультхвилинка 
Раз! Два! Час вставати 
Будемо відпочивати 
3,4 присідаймо 
Швидко втому проганяймо. 
5,6 засміялись кілька раз 
Зайчик сонячний до нас 
Завітав у світлий клас. 
Будем бігати стрибати швидко втому проганяти 
Щоб нам зайчика піймати. 
Прудко зайчик утікає і промінчиками грає. 
7,8 час настав нам вернутися до справ. 

7.Завдання 3 
Сонячного зайчика ми не впіймали і він бешкетуючи закрив голосні букви в словах (по рядах) 
Запишіть слова вставляючи потрібну голосну. 

- яке слово зайве? 
Ну, ось сонячного зайчика ми прогнали. Зайчик – це …. Тварина 
Придумайте йому кличку. 
- А як пишуться клички тварин? 
8.Завдання від панночки Каліграфії 
(робота на картках) 
1в. виконує 1,4 завд 
2в. 2,3завдання. 
6. Загадки. 
1.Голодна мукає, сита – жує. Всім дітям молоко дає. 
2.Я вухатий ваш дружок, 
В мене сірий кожушок. 
Куций хвостик, довгі вуха. 
- Придумайте клички тваринам. Як напишемо? Чому? Складіть речення і запишіть(коментоване письмо) 
7. Завдання від панночки Каліграфії 
1.Утвори дитячі імена від дорослих. 

2. Запиши як треба звернутися до людей, котрі мають такі імена: 

8. Завдання 
Назви слова протилежні за значенням: 
День – 
Літо 
Радість 
Початок 
Південь 

У. Підсумок уроку. 
- Подивіться у свої зошити. 
- Хто писав старанно, чисто? 
- Чия каліграфія йому подобається? 
Покладіть руку собі на голівку, погладьте себе і скажіть : «я молодець!» 
А зараз прочитайте подяку від панночки Каліграфії. 

УІ. Домашнє завдання. Вправа 251

 

 


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: