Узагальнюючий урок про слова-назви предметів-іменник

Мета: повторити і поглибити знання учнів про слова,які назвами предметів; вдосконалювати вміння розпізнавати їх серед інших слів, будувати з ними речення, розрізняти поняття» один, «багато», істоти і неістоти; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати творчу уяву, мовлення; виховувати любов та бережливе ставлення до природи.

 

Обладнання:Малюнки із зображенням тварин,картки- завдання для роботи в групах,навчальне відео,сигнальні картки.

 

                                             Хід уроку

І.Організація класу.

Чи цікаво вам дізнатись,

Що сьогодні може статись?

Ну то всядьтеся зручніше

Попрацюємо скоріше.

ІІ.Повідомлення мети і теми уроку.

-Діти,пригадуєте,ми на попередніх уроках подружились з мешканцями Лісової школи .І багато хто з них був у нас гостем на уроці.Сьогодні мені потрапив лист від веселої і співучої тваринки.А як її звати ,ви здогадаєтесь із загадки.

                 У воді сидить охоче,та не риба і не рак.

                 Вистромля булькаті очі і співає»кум-кум-квак».

Жабка заблукала на болоті і дуже просить,щоб ми допомогли їй дістатись Лісової школи.Адже на болоті багато перешкод і вона не може самостійно з ними впоратись.Допоможемо жабці?

А допомагаючи жабці,закріпимо свої знання про частину мови-іменник.

ІІІ.Узагальнення і систематизація.

З собою в дорогу візьмем старанність,знання,уважність.А щоб потрапити до болота,треба згадати на які питання відповідає іменник.І допоможе нам в цьому гра.

1.  Гра Хто?Що?(з сигнальними картками).

Малюнки тварин і рослин лісу та болота(ведмідь,бузьок,кущ,лисиця,берізка,

сорока,жаба.

-Молодці.Ось ми і потрапили на стежку ,яка веде до жабки.

2.Каліграфічна хвилинка

На болото ми потрапили вперше,тому,щоб запам`ятати наші пригоди,ми все запишемо в свої записники-зошити.

-Скільки літер у слові ЖАБКА?

-Яка перша літера?

Давайте її запишемо.(Написання великої і малої літери Ж)

-Пригадайте ,назви яких тварин починаються цією літерою.(Жук,журавель,жайворонок).

-Складіть речення з одним із цих слів.Визначте слова,які відповідають на запитання Що?

3.Вибірково-зоровий диктант.

Наша жабка на болоті залишилась без сніданку.І ми її пригостимо короваєм,який спекли герої мультику»Сонячний коровай».Подивіться уважно фрагмент мультфільму і запишіть слова-назви предметів,які відповідають на запитання Хто?

4.Робота в підручнику.

Розгляньте малюнок на стор.67.

-Хто зображений на малюнку?

-Як одним словом можна їх назвати?

Давайте звернемось до них лагідно,пестливо.

-Про що жабка розповіла друзям?

                     

                             Фізкультхвилинка

5.Робота в зошиті.

Випишіть іменники за зразком,який подано в підручнику,і тим самим виведемо жабку до лісової стежки.

6.Робота в групах

-Зараз кожна група отримає конверт,де знаходяться окремі слова і словосполучення,а вам треба скласти визначення до частини мови –іменник.Але у завданні є і слова-пастки.Тому будьте уважними,щоб не провалитись у трясовину.

(Кожна група презентує свою роботк)

7.Творча робота.

Вправа 2 стор.68.

-Зараз ми прчитаємо з вами текст,замінюючи малюнки словами,і тим самим допоможемо жабці дістатись до Лісової школи.

Завдання

-вимовте звуки та назвіть букви у виділеному слові.Зробіть звуко-буквений аналіз цього слова.

-спишіть останній абзац.Поясніть вживання знаку оклику.

8.Робота в групах

Скласти сенкан до

-1група-слово сонце

-2група-слово осінь

-3 група-слово зима.

-А як зимують жабки?

9.Робота над віршем

Нашій жабці вирішили допомогти ще одні мешканці лісу.Відгадайте,хто це.

  Гляньте,друзі,на горбочок,

 Дивний котиться 5клубочок,-

 Гратися із ним не сміх,

 Захиститься від усіх,

  Колючками обпече і до лісу утече.

 

-Прочитайте вірш.

-Про кого він?

-З чим порівнюють їжачків?А з чим ще можна їх порівняти?

-Випишіть підкреслені іменники.Поставте до них запитання.

10.Гра»Засели будиночок»

Один будиночок заселити словами,які означають один предмет,а інший-багато.

ІV.Підсумок уроку.

Лист з подякою.

-Жабеня ,перед тим як заснути на цілу зиму,передало вам листа з подякою.

Але вітер порозкидав всі слова.Тож, прочитайте правильно листа.

 

   Щиро, другокласникам, всім, дякую.

  Дуже, друзі, я, що у мене, щасливий, з`явились.

   Нової, до, зустрічі.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: