Закріплення вмінь вживати у мовленні прикметники в різних формах з описовою метою

МЕТА: вчити використовувати прикметникові форми для повнішого розкриття думки, з описовою метою, формувати вміння написання творів-мініатюр на основі вражень, збагачувати словник учнів; розвивати спостережливість, пізнавальний інтерес, образність і зв`язність мовлення; виховувати захоплення красою зимової природи, здатність бачити прекрасне. 

МАТЕРІАЛ: опорні схеми, картки з опорними словами, презентації «Антарктида», «Перший сніг», картки для диференціації завдань. 

ХІД УРОКУ 

І. Мотивація навчальної діяльності, оголошення завдань уроку 
Сьогодні у нас незвичайний урок. 
Сьогодні ми зробимо ще один крок 
В країну відому, в країну чудову, 
Що нас так чекає й збагачує мову. 

- Що ж це за країна? (це країна прикметників) 
- Навіщо нам у мовлені прикметники, адже ми можемо чудово і зрозуміло висловити думку за допомогою лише іменників і дієслів? 
(відповіді учнів) 
Тема нашого уроку... 
(завдання уроку за оформленою стіннівкою «Королівство прикметника» 
- Що ж ви очікуєте від уроку? 

ІІ. Робота над темою уроку 

1. Дидиктична гра «Казкове королівство» 
(Два охоронці казкового королівства перекривають вхід списами. Бажаючим увійти задають по запитання з теми «Прикметник». Для того,хто відповідає вірно, вхід відкривається. На даному уроці клас відправляє 2 делегатів). 

- Які прикметники спадають вам на думку, коли ви дивитесь у вікно? 
(відповідно до погоди; в нашому випадку: сірий, непривітний, одноманітний, похмурий..., бо нема снігу) 

2. Дискусія «Сніг – це добре чи погано» 
а) повторення правил ведення дискусії 
( запис на моніторі, читають учні по порядку): 

Пам`ятка учаснику дискусії: 
1. Перш, ніж виступати, перевір, чи правильно ти розумієш проблему. 
2. Уважно слухай опонента, потім викладай свою точку зору. 
3. Поважай точку зору того, з ким сперечаєшся. 
4. Не забувай про чітку аргументацію і логіку. 
5. Сперечайся щиро і чесно, не спотворюй думок опонентів. 
6. Будь самокритичним, умій з гідністю відступити у разі поразки. 

б) дискусія 
На дошку прикріплюється схема з опорними словами, яку використовують учні при веденні дискусії. 


Я не згоден, тому що... 
Перепрошую, але... 
Ти не зовсім правий,адже... 
Це все так, але... 
Вибач, але я категорично не погоджуюсь.. 

в) підсумок дискусії 
- Ви всі чітко аргументували свої точки зори на наше проблемне питання. Але більшість довело необхідність снігу взимку для майбутнього врожаю. І порозважатися нам хочеться. Ми так довго його чекаємо , то ж при виконанні кожного завдання намагатимемося зібрати якомога більше сніжинок. 

3. У палаці Каліграфії 
Хвилинка каліграфії 
А А А Аа Аз Ав Аф Ам Ан 
Азія Африка Америка Австралія Антарктида 
- Де ми можемо «взяти» снігу? (Антарктида) 

4.На ігрових сходах 
а) Дидактична гра «Асоціативний ланцюжок» (до слова «Антарктида») 
Правило: 
Спочатку пишеться асоціативний іменник, до нього підбирається 
прикметник, потім з даним словосполученням складається речення. 
Зразок: 
Антарктида – морози, колючі морози. 
Колючі морози обпікають щоки, руки, не дають вільно дихати. 

б) Групова робота в четвірках 
Дидактична гра «Слово в слові» 
Антарктида – рак, диктант, тир, тракт,катар, рада, танк, тара, тирада... 
- Що ви вже знаєте про Антарктиду з уроків природознавства? 

5. Перегляд слайдів «Антарктида» 

6. У робочій майстерні 
а) Лексично-граматична вправа для самостійної роботи (на моніторі) 
Антарктиду недарма називають ... королевою холоду. Тут часто дмуть ... вітри, збивають з ніг ... хуртовини, дошкуляють ... морози.Кругом видніються ... замети, які часто схожі на ... фігури. ... сніг сліпить очі. Нікого не зустрінеш у цій ... пустелі. І лише ... пінгвіни розгулюють тут залюбки. 
(замість крапок вставити прикметники за змістом) 
б). Тренувальні вправи на вживання різних форм прикметників (впр.228), 
Колективно, усно. 
7. У замку Творчості 
Розвиток зв`язного мовлення. 
Складання твору-мініатюри «Перший сніг» 
а) перегляд слайдів (супроводжується складанням словосполучень, речень) 
б) словникова і орфографічна робота (на дошці) 
Іменники: Прикметники Дієслова 
Сніжинки лапаті, ажурні, тендітні, легкі, кружляли 
мов пушинки, пір`їнки, летіли, падали 
( беззвучно) 
балеринки погойдувалися 
сипалися (густо) 
земля чорна, мокра спить (солодко) 
дахи сірі заіскрився 

в) самостійна (диференційована) робота над складанням твору-мініатюри: 
- сильніші учні – своє бачення; 
- середні учні – пишуть, використовуючи опорні слова; 
- слабші – використовують індивідуальні картки: 

Ще недавно зі свого віконця я бачив ... дорогу, ... дерева, ...небо. А сьогодні полетіли на землю ... сніжинки. Спочатку несміливо, плавно погойдуючись у ... повітрі. Вони були такі ... і ... . А потім прямо посипались на ... лавки, ... віти ... дерев, на ...будинки. Скоро все навколо стало ... і ... 

Слова для довідки: непривітний, сірий, нахмурений, лапатий, легкий, тендітний, ажуний, холодний, дерев`яний, голий, темний, святковий, чаруючий. 
г) зачитування і аналіз створеного 

ІІІ. Підсумок уроку 

- Чи виконали ми завдання уроку? 
- Які завдання на уроці були найцікавішими? 
- Які виявилися складними для вас? 
- Що найбільше сподобалось? 
- Чи підтвердилися ваші очікування? 

(сніжинками, одержаними за виконання завдань, прикрашаються голі 
гілочки у вазі)


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: