Закріплення знань про спонукальні речення. Виразне читання тексту

Мета: закріпити знання учнів про спонукальні речення; вчити виділяти їх у мовленні й складати самостійно, правильно використовуючи розділові знаки; розвивати вміння узагальнювати;розвивати навички виразного читання; виховувати доброзичливе, дружнє ставлення до оточуючих, виховувати почуття доброти.

Обладнання: таблиця «Речення», загадки, вірші,прислів'я.

Тип уроку: закріплення та систематизація знань.

                               Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання

1. Перевірка домашнього завдання (вправа 148)

— Перевірка — індивідуальне опитування.

— Як ви розпізнали спонукальне речення?

2. Гра «Зберіть речення»(усно)

1) Барліг, готує, ведмідь, зимівлі, для;

2) переймай, добре, все;

3) пожовкло, чому, листя.

— Що цікаве помітили? Доведіть.

— Поясніть розділові знаки в кінці кожного речення.

III. Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні будемо закріплювати свої знання про речення

взагалі і спонукальні зокрема.

IV. Закріплення та систематизація знань

1. Робота з таблицею «Речення».

2.Хвилинка чистопису

До бр ро добро доброта Вс Все добре переймай!

— Яке спонукальне речення ми зібрали?

— Доведіть, що воно є спонукальним.

— Яка форма спонукання в ньому використана?

— Який знак у кінці речення ви б поставили?

— Зверніть увагу на речення на С. 73.

— Як ви думаєте, чому там поставили знак оклику? Спишіть

його каліграфічно.

— До чого закликає нас це прислів’я?

— А чому необхідно переймати все добре?

3."Мовна розминка".

а)  Словниковий диктант.

—  Запишіть відгадки.

 Загадки.

Я мала людина, звуть мене...

У землі червоне, а над землею зелене,

Борщ виходить добрий з мене.

У землі в червоній сукні біла дівиця.

Коса її над землею буйно зелениться.

Добре стрибає, вуха великі має.

У лісі живе хитра руда дівиця.

Звуть її ...

Жовті сукні дві чи три,

              А під ними — сорочки злі.

              Хто її роздягає, слізки проливає.

             (Дитина, буряк, редиска, заєць, лисиця, цибуля.)

б)  Завдання.

—  Складіть звукову модель слів:

1 варіант — лисиця,         11 варіант — буряк.

4.   "Стежинка кмітливих".

а)   Завдання на дошці (усно).

Складіть речення зі слів кожного рядка.

Назвіть, яким є кожне речення за метою висловлювання.

  1. Випало, гнізда, з, голуб'ятко.
  2. Садку, у, м'ята, вашому, росте, чи.
  3. Восени, в, діти, ходили, діброву.

б)   Завдання на картках.

—  Поставте в кінці речення потрібний розділовий знак і вкажіть, яке це речення за метою висловлювання.

  1. Хто з вас любить книжки (... речення.)
  2. З книжкою легко жити і працювати (... речення.)
  3. Шануйте і бережіть книжку  (…   речення.)

5.   Стежинка "Спортивна".

а)   Фізкультхвилинка.

Трави ростуть низько-низько,

Дерева ростуть високо!

А ми ідемо тихо-тихо,

Щоб не зробить нікому лиха.

Вітер дує сильно-сильно,

Дерева хита невпинно,

А нам у класі так затишно.

Ми до занять готові сісти.

б) Колективна гра "На уроці фізкультури" (вправа 151).

речень.

У якому стовпчику записані речення? Які вони?

Подайте команди відповідно до запису зліва.

  • Зверніть увагу, як одне і те саме прохання можна передати
  • по-різному. Зверніть увагу на інтонаційне оформлення речень.

6. Колективна робота з підручником (вправа149).

Прочитайте текст.

Із яких частин складається текст?

Прочитайте зачин, зверніть увагу на всі речення у цій частині.

Якими є всі речення зачину? (Питальними.)

Який знак стоїть в кінці кожного речення?

Прочитайте основну частину тексту.

Які це речення? (Розповідні.)

Прочитайте кінцівку.

Яке це речення за метою висловлювання? (Спонукальне.)

Як ви розумієте слова "Учитися добра"? (Бути добрими людьми, ніколи і нікому не причиняти зла, жити в мирі, злагоді.)

—  Випишіть одне речення з основної частини тексту (на вибір).

    Перевірка

    — Який тип виписаного вами речення? Прочитайте його ви-

разно.

 7. Самостійна робота (вправа 150)

— Прочитайте ще декілька прислів’їв на ту саму тему. Чому не-

обхідно переймати лише добре?

Завдання 2, 3 запропонувати для самостійного виконання.

Перевірка — індивідуальне опитування.

3. Робота в парах (вправа 152)

Перевірка — опитування пари.

— До якого типу за метою висловлювання належать складені

речення? Доведіть.

V. Підсумок уроку

1. Бесіда

— Розкажіть, що ви дізналися про речення.

— Що ви можете розповісти про розповідні, питальні, спо-

нукальні речення?

— Зверніть увагу на речення, записане на дошці. Що ви можете

про нього сказати?

Мама зварила борщ.

— Перетворіть це речення на питальне і прочитайте з відпо-

відною інтонацією.

— А як би ви перетворили його у спонукальне? Що ви у ньому

передасте — прохання, заклик, запрошення?

— Якщо це прохання, то як його слід висловити?

2. І нструктаж щодо виконання домашнього завдання

VI. Домашнє завдання

Вправа 153.

 


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: