Мета: закріпити знання учнів про спонукальні речення; вчити виділяти їх у мовленні й складати самостійно, правильно використовуючи розділові знаки; розвивати вміння узагальнювати;розвивати навички виразного читання; виховувати доброзичливе, дружнє ставлення до оточуючих, виховувати почуття доброти. Обладнання: таблиця «Речення», загадки, вірші,прислів'я. Тип уроку: закріплення та систематизація знань. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання 1. Перевірка домашнього завдання (вправа 148) — Перевірка — індивідуальне опитування. — Як ви розпізнали спонукальне речення? 2. Гра «Зберіть речення»(усно) 1) Барліг, готує, ведмідь, зимівлі, для; 2) переймай, добре, все; 3) пожовкло, чому, листя. — Що цікаве помітили? Доведіть. — Поясніть розділові знаки в кінці кожного речення. III. Повідомлення теми та мети уроку — Сьогодні будемо закріплювати свої знання про речення взагалі і спонукальні зокрема. IV. Закріплення та систематизація знань 1. Робота з таблицею «Речення». 2.Хвилинка чистопису До бр ро добро доброта Вс Все добре переймай! — Яке спонукальне речення ми зібрали? — Доведіть, що воно є спонукальним. — Яка форма спонукання в ньому використана? — Який знак у кінці речення ви б поставили? — Зверніть увагу на речення на С. 73. — Як ви думаєте, чому там поставили знак оклику? Спишіть його каліграфічно. — До чого закликає нас це прислів’я? — А чому необхідно переймати все добре? 3."Мовна розминка". а) Словниковий диктант. — Запишіть відгадки. Загадки. • Я мала людина, звуть мене... • У землі червоне, а над землею зелене, Борщ виходить добрий з мене. • У землі в червоній сукні біла дівиця. Коса її над землею буйно зелениться. • Добре стрибає, вуха великі має. • У лісі живе хитра руда дівиця. Звуть її ... • Жовті сукні дві чи три, А під ними — сорочки злі. Хто її роздягає, слізки проливає. (Дитина, буряк, редиска, заєць, лисиця, цибуля.) б) Завдання. — Складіть звукову модель слів: 1 варіант — лисиця, 11 варіант — буряк. 4. "Стежинка кмітливих". а) Завдання на дошці (усно). —Складіть речення зі слів кожного рядка. —Назвіть, яким є кожне речення за метою висловлювання.
б) Завдання на картках. — Поставте в кінці речення потрібний розділовий знак і вкажіть, яке це речення за метою висловлювання.
5. Стежинка "Спортивна". а) Фізкультхвилинка. Трави ростуть низько-низько, Дерева ростуть високо! А ми ідемо тихо-тихо, Щоб не зробить нікому лиха. Вітер дує сильно-сильно, Дерева хита невпинно, А нам у класі так затишно. Ми до занять готові сісти. б) Колективна гра "На уроці фізкультури" (вправа 151). речень. —У якому стовпчику записані речення? Які вони? —Подайте команди відповідно до запису зліва.
6. Колективна робота з підручником (вправа149). —Прочитайте текст. —Із яких частин складається текст? —Прочитайте зачин, зверніть увагу на всі речення у цій частині. —Якими є всі речення зачину? (Питальними.) —Який знак стоїть в кінці кожного речення? —Прочитайте основну частину тексту. —Які це речення? (Розповідні.) —Прочитайте кінцівку. —Яке це речення за метою висловлювання? (Спонукальне.) —Як ви розумієте слова "Учитися добра"? (Бути добрими людьми, ніколи і нікому не причиняти зла, жити в мирі, злагоді.) — Випишіть одне речення з основної частини тексту (на вибір). Перевірка — Який тип виписаного вами речення? Прочитайте його ви- разно. 7. Самостійна робота (вправа 150) — Прочитайте ще декілька прислів’їв на ту саму тему. Чому не- обхідно переймати лише добре? Завдання 2, 3 запропонувати для самостійного виконання. Перевірка — індивідуальне опитування. 3. Робота в парах (вправа 152) Перевірка — опитування пари. — До якого типу за метою висловлювання належать складені речення? Доведіть. V. Підсумок уроку 1. Бесіда — Розкажіть, що ви дізналися про речення. — Що ви можете розповісти про розповідні, питальні, спо- нукальні речення? — Зверніть увагу на речення, записане на дошці. Що ви можете про нього сказати? Мама зварила борщ. — Перетворіть це речення на питальне і прочитайте з відпо- відною інтонацією. — А як би ви перетворили його у спонукальне? Що ви у ньому передасте — прохання, заклик, запрошення? — Якщо це прохання, то як його слід висловити? 2. І нструктаж щодо виконання домашнього завдання VI. Домашнє завдання Вправа 153.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |