Звуки дж, дж’, буквосполучення дж – закріплення

Мета: Закріпити засвоєні звукові значення буквосполучення дж; вчити учнів правильно артикулювати звуки, виділяти їх у словах. Розвивати вміння робити звуко-буквений аналіз слів; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати вміння працювати в парах. 
Виховувати любов до природи, товариські стосунки. 
Обладнання: Малюнки з теми: запис, відеозапис, наочність для реклами, макет вулика. 
Хід уроку 
1. Організація класу. 
Вчитель: Діти, підрівнялися рівненько, ви бачите, що до вас завітали гості, привітайтеся з ними. 
Учні: Доброго ранку мовим за звичаєм! 
Доброго ранку кожному зичимо! 
Доброго дня, вам люди бажаємо! 
Вечором добрим стрічних вітаємо. 
Вчитель: Правда, діти приємно, коли нас оточують добрі люди, веселі, приємні посмішки? 
Тож давайте почнемо урок. 
Працюватимем старанно, 
Щоб почуть наприкінці 
Щоб у вашім першім класі 
Діти – просто молодці. 
2. Мотивація навчальної діяльності. 
Сьогодні на уроці ми повторимо пройдений матеріал, познайомимся із цікавим життям дуже працьовитої комахи. Якої саме ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку. 
Не птах, а літає, 
Чотири крила має, 
По квітках мандрує, 
На солодке щось полює. 
Хто їй в цьому заважає 
Жало враз її впізнає 
Впізнали, хто це? 
Бджола: Я непросто бджола, 
Я ще й трудівниця. 
Де я тільки не була! 
Заморились крильця. 
І на луках, і в садках, 
І не знала я спочинку 
Ні на мить, ні на хвилинку. 
Стільки – то було роботи, 
Все носила мед у соти. 
Посиджу ось тут я трішки, 
Бо стомились крильця й ніжки, 
Ой куди я потрапила? 
Чому це над книжками 
Схилилась дітвора? 
Вчитель: Бо діткам цікаво знати: 
Як бджілка мед збира. 
Бджілка: Ви справді, хочете дізнатися про мене? 
Діти: Так. 
Вчитель: Так, бджілко, вирішили ми присвятити наш сьогоднішній урок саме 
тобі. Адже ви бджілки маленькі трудівниці. Недарма в народі 
« бджола мала, а й та працює». І ми маленькі теж, але все ж 
працюємо. Здобуваємо знання з різних предметів, дізнаємося 
багато нового. 
Бджілка: Справді, дітки! 
Вчитель: Сідай, бджілко, відпочинеш! 
Бджілка: Ні, дякую, мені ніколи. Зараз у нас дуже багато роботи. А якої, ви 
дізнаєтесь пізніше. Я вам залишу у вулику тоді свій гостинець. 
Після уроку ви поласуєте, і гостей не забудьте пригостити. 
Вчитель: Дякуємо, бджілко, до зустрічі. 
А ми діти починаємо урок. 
Сядьмо рівно на стільці, 
Девіз готові проказати? 
Девіз « Вчимося грамотно писати » 
Вчитель: Отже, ми зараз і помандруємо з вами в цей чарівний бджолиний 
світ і подивимось, що воно буде. Але давайте з’ясуємо 
насамперед завдання, які ставить перед нами сьогоднішній 
урок. 
- Чого він навчить кожного з нас. 

Отже ми, як ті маленькі бджілки почнемо працювати. 
« Хвилинка ерудита» 
Мозковий штурм. 
- Скільки голосних звуків в укр.мові? (6) 
- Які букви позначають два звуки? (я,ю,є,Ї) 
- Яка приголосна буква позначає два звука? (щ) 
- Які буквосполучення мають один звук? (дж, дз) 
- Які улюблені букви у бджілки?(дж) 
- Що ви знаєте про це буквосполучення? (позн. 1 приг.,тверд. дзвін) 

3. Вивчення нового матеріалу. 
Голівки наші працювали, працюють наші ручки. 
Робота в зошитах. 
Розгорніть зошити, число і класна робота записані. 
Проведемо каліграфічну хвилинку. 
Щоб рівно і гарно написати, 
Нам з’єднання букв слід усім пригадати. 
Для цього дається лише хвилина. 
Які є з’єднання? ( верхнє, нижнє, середнє) 
Іл, ка, дж, бд 
З цих з’єднань утворіть слово. 
Бджілка запишіть до кінця рядочка. 
- Наші бджілки літають з квітки на квітку, збирають нектар. 
- А куди вони його несуть, як ви думаєте? ( у вулик) 
- Це будиночок в якому живуть бджілки. 
Подивіться, діти, який чарівний у нас вулик. Дійсно, це лише перший погляд у вулику спокій, тиша й сон. Насправді цікаве життя продовжується. 
Розповідь про бджілок. 
Слово «бджола» дуже давнє. Перші звуки цього слова нагадують дзирчання бджоли. В народі цю комаху назвали святою, в Біблії вона згадується понад 60 раз. 
Бджоли живуть великими сім’ями. Між членами існує чіткий розподіл доручень. Наймолодші бджоли, яким минуло 3-4 дні від народження прибирають у вулику. А коли трішки підростуть, зміцніють, починають годувати маленьких діток, навчають їх. Коли їм виповниться 2 тижні, вони залучаються до будівництва. А на 20-ий день свого життя вилітають збирати нектар. Старі бджоли теж працюють. Вони носять воду. Вода потрібна для приготування спеціальної кашки і для охолодження у спеку. Є у бджолині сім’ї вартові. Головна бджола – матка. Вона відкладає яйця. Усі члени сім’ї ставляться до неї шанобливо: годують, оберігають. 
Вік бджоли недовгий – усього 40-60 днів. Лише матка живе 3-5 років. Бджілки – великі трудівниці. Вони весь час працюють. Є у бджілок і розвідники, вони відшукують медоносні рослини і негайно повідомляють про них бджолину сім’ю. Є в них і ледарі. Це трутні. Вони з’являються навесні і живуть до кінця літа. Потім бджоли виганяють їх. 
Я не знаю як вам, а мені так кортить показати вам, що принесла бджілка. Я зараз подивлюсь у вулик. А добратися до гостинця не можна, треба витягувати соти. 
Соти – це зроблені з воску бджілками спеціальні комірчини, які вони наповнюють медом. Ось я вам зараз достану. 
- Ці соти непрості, а із завданням. 
1. Сота. Звукобуквений аналіз слів ( по варіантах) 
1.в. джміль 2.в. бджілка ( біля дошки ) 
Складіть усно речення з цими словами. 
2. Сота. «Деформоване прислів’я» 
Скласти прислів’я з окремих слів: багато, Де, квіток, і, медок, там. ( Де багато квіток, там і медок) 
Давайте запишемо це прислів’я. 
- Як ви розумієте зміст цього прислів’я? 
- Молодці! 

Фізкультхвилинка. 

Бджілки мабуть втомилися і тому нам потрібно відпочити. 
- Ну що, бджілки, відпочили, будемо дальше працювати. 
Беремо знову зошиток 
Будемо писати без помилок. 
3. сота. «Диктант решето» 
Записати мені ті слова, в яких є буквосполучення дж. 
Діжка, джем, джерело, дрімати, ходжу, джмелик, іржа, сиджу, саджу. 
- Зачитати слова, які записали, які не просіялися. 
- Що збирають бджілки? (мед) 
- Який буває мед? ( квітковий-жовтий, липовий-білий, гречаний-чорний). 
Для чого нам потрібен мед? 
Для того, щоб всі остаточно переконалися у тому, що мед цілющий і 
смачний продукт, проведемо: 
« Рекламну паузу» 
Зошит навкіс кладемо, 
В руки ручку беремо 
Сіли рівно всі на диво 
Дітки, пишемо красиво! 
4. сота «Поділ на склади». 
- Пригадаємо правило, як переносимо слова з буквосполученням «дж» 
Запишемо слова і поділимо їх на склади для переносу. 
Джерельце, саджу, джем, джміль, аджика, джинси. 
- Всі звірили з дошкою. Отже ми пригадали, як потрібно переносити слова. 
- Ось я добралась до кошика з гостинцем. 
А тут і мед, і смачні цукерки «бджілка». 
Але ми поласуємо трішки пізніше. 
Зараз ми оцінемо свою роботу та настрій на уроці. 
Давайте підрахуємо скільки квіточок облітав кожний з вас. 
За це ви отримуєте медалі бджілок – трудівниць. 
А тепер перевіримо який настрій був у вас на уроці. 
Якщо вам було весело і цікаво, добре, то виберіть ту бджілку, яка вам найбільше підходить під настрій і розфарбуйте її. 
- Підніміть і покажіть їх. 
От і підходить до завершення наш урок. 
- Як ви думаєте, чи виконали ми всі завдання, які ставили перед собою? 

IV. Підсумок уроку 

Дуже ви були старанні 
Отже, всі ви учні гарні. 
І за труд ваш на уроці 
Вам подякувати хочу.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: