Обрав професію – обрав долю

Очікувані результати

Ця зустріч допоможе учням:

  • одержати загальне уявлення про різні види професій;
  • одержати уявлення про навчальні заклади і професії, які можна одержати у них;
  • знати переваги і слабкі місця навчальних закладів різного типу;
  • формувати професійну спрямованість;
  • відповідально відноситися до вибору подальшого шляху;
  • розвивати творчий інтерес;
  • виховувати повагу до людей різних професій;
  • удосконалювати навички роботи в групах.

Обладнання:  картки, таблиці, фото і відеоматеріал, DVD-програвач.

                                                 ХІД ЗУСТРІЧІ

Мотивація

Учитель. Проблема вибору роду занять, трудової діяльності, професійної кар’єри існує з давніх-давен. Людство збагнуло: справжній успіх приносить лише та праця, яка обирається за власним бажанням відповідно до інтересів, здібностей. В одному з оповідань Марка Твена говориться про те, що в раю немає ні ангелів, ні святих, ні неробства, а живуть люди таким самим трудовим життям, як і на грішній землі. Відрізняється рай від землі лише одним: там кожен займається своєю справою. Невідомий на землі швець стає після смерті славетним полководцем, а бездарний за життя генерал, що має каліграфічний почерк, задоволений у штабі скромною посадою писаря. Добре б було домогтися такого становища вже на цьому світі.

Як же знайти своє покликання? Ця проблема – задача з багатьма невідомими: що я добре вмію, чого хочу, а що потрібно суспільству?

Учень1

Професій в світі є багато.                      

Яку ж із них мені обрати?

Над цим замислююсь питанням

І вдень, і ввечері, і зрання.

Сьогодні хочу бути артистом.

А завтра – автомобілістом,

Геологом хотів вчора…

Ну ким же бути? Професій – море!

Учень2

Щоби професію обрати,

Потрібно нам поміркувати,

Щоб до душі прийшлася справа,

Щоб працювати було цікаво.

А ще, щоби була корисна…

І хоч професій безліч різних,

Твоя між них тебе чекає.

Отож, вперед, часу не гай!

Учень2

Та ще запам’ятай, без школи,

Без знань, що мусиш там набути,

Не станеш у житті ніколи

Тим, ким в дитинстві мрієш бути!

Учитель. Для того,щоб визначитися у величезному різноманітті професій, яких існує в світі понад 40 тисяч, щоб уникнути помилок у виборі майбутньої трудової діяльності,  давайте спробуємо визначити коло ваших  інтересів та здібностей, нахилів. Пропоную ознайомитися з формулою вибору професії:

 
   

Поділіть аркуш паперу на три частини. В першій намалюйте символічне коло ваших професійних інтересів і побажань ХОЧУ –  те, що ви робите з задоволенням. В другій – МОЖУ- запишіть свої якості, здібності, те, що вам краще вдається, для чого, як ви вважаєте, є хист (талант), стан здоров’я.

В третій частині – ПОТРІБНО – визначте професії, які актуальні на ринку праці.  Далі – виступи учнів.

Висновки – потрібно обовязково мати уяву про професії, які мають попит на ринку праці, виявляти коло ваших інтересів,ваших здібностей та реальну сферу їх застосування.

Праця і насолода (від обраної  професії) являють собою дві істотні умови людського життя – особистого і суспільного.  (В.Вейтлінг)

Працюй для того, щоб насолоджуватись.   (Ж.-Ж.Руссо)                    

Інтерактивна вправа «Інтервю»

  1.  Твій професійний вибір?
  2. Чому саме цю професію ти обрав?
  3. Яка освітня траєкторія приведе тебе до мети?

Про щоб ми не мріяли, для досягнення цього, по-перше, важливо сформулювати мету, по-друге, продумати кроки її досягнення. Я пропоную вам самовизначитися і створити власну «освітню траєкторію», яка, на ваш погляд, приведе вас до головної цілі – отримання професії, добробуту, кар’єрного і професійного зростання.

(учні на аркушах складають власну «освітню траєкторію»)

Учитель: Давайте з’ясуємо, скільки освітніх траєкторій існує взагалі?

Учні по черзі називають освітні траєкторії:

  • 9клас – ПТУ;
  • 9клас – ПТУ – технікум;
  • 9клас – технікум;
  • 9клас – технікум – ВНЗ;
  • 9клас – 11клас – ПТУ;
  • 9клас – 11клас – технікум;
  • 9клас – 11клас – ВНЗ.

 

Інтерактивна вправа «Знайди своїх»            Робота в командах  

Учитель. Діти, у багатьох з вас на столі лежить картка з назвою професії, спеціальності чи посади. Подумайте і спробуйте знайти зв’язок між ними і об’єднатися в три групи. Діти, що не мають такої картки, створять четверту групу.

ПТУ: слюсар, зварник,  штукатур,продавець,кухар, маляр, сантехнік, швачка

Технікум: технік-технолог зварювального виробництва, гірський електромеханік, радіотехнік, технолог кулінарного виробництва,технік-металург, технік-еколог

 

ВНЗ: лікар, інженер, керівник підприємства, менеджер, юрист, програміст, експерт-криміналіст, журналіст

Учитель: Діти, скажіть, за яким принципом ви створили свої групи?

Відповідь учнів: ми об’єдналися в групи за принципом того, що навчитися даним спеціальностям можна у навчальних закладах різного типу акредитації (ПТУ, технікум, ВНЗ)

Учитель. Задача ваших трьох груп заповнити таблицю, що я пропоную, для того, щоб з'ясувати переваги того чи іншого навчального закладу на ринку праці. Четверта група учнів буде працювати з періодичними виданнями. Ваша задача переглянути якнайбільше оголошень і з'ясувати, які ж  професії користуються великим попитом на ринку праці і які вимоги пред'являють до працівників роботодавці.

Навчальний заклад

 

1.Базова освiта

 

2.Витрачений час

 

3.Фінансові витрати на здобуття освiти

(платне, безкоштовне навчання)

 

4.Фінансова самостійність при одержанні платноi освiти

 

5.Конкурентноспроможність на      ринку праці

 

6.Перспектива кар'єрного зросту

 

 

На виконання завдання учням дається 10 хвилин. Учитель повідомляє (нагадує) учням про ролі, що вони повинні розподілити між собою і виконувати під час групової роботи:

1.Спікер (керівник групи)

-- зачитує завдання групі;

-- організовує порядок виконання;

--пропонує учасникам групи висловлюватися по       черзі;

- заохочує групу до роботи;

-- підводить підсумки роботи;

-- призначає доповідача.

2. Секретар

-- веде запис результатів роботи групи;

-- запис веде коротко і розбірливо;

-- як член групи повинен бути готовим висловити її думки під час підведення підсумків або допомогти доповідачеві.

3. Посередник

-- стежить за часом;

-- спонукає групу до роботи.

4. Доповідач

--чітко висловлює думки групи;

--розповідає про результати роботи групи.

 

Учитель. Час вийшов. І зараз ми спробуємо порівняти три навчальні заклади різного рівня акредитації по деяких аспектах.

Яку стартову освіту потрібно мати для вступу в

ПТУ              -       9 класів

Технікум     -       9 класів

ВУЗ              -     11 класів

Скільки часу в середньому ви витратите, одержуючи спеціальність у

ПТУ             -        3 роки

Технікум      -       4 роки

ВУЗ              -       5 років

Які фінансові витрати вас очікують при навчанні в даному навчальному закладі? 

ПТУ               -         безкоштовне навчання

Технікум         -         безкоштовне – платне

ВУЗ                -         безкоштовне – платне

Якщо навчання платне, чи можете ви самостійно вирішити цю   проблему?

Технікум         -         самостійність відсутня

ВУЗ              -         є можливість самостійної оплати

Учитель: Яким чином ви можете бути фінансово самостійні, навчаючись на контрактній основі у ВУЗі?

Відповіді учнів:

одержання кредиту на освіту в банку;

можливість мати додаткові доходи.

Як ви вважаєте, яка конкурентоспроможність  у спеціальності, що ви одержите в

ПТУ                -         низька

Технікум       -           середня

ВУЗ                -          висока

Яка перспектива кар'єрного зросту, якщо ви випускник:

ПТУ                -         низька

Технікум       -          середня

ВУЗ                -         висока

Учитель.  Отже, підведемо підсумки.

( Кожна група підводить підсумки своєї роботи ) 

Учитель. Який же висновок може зробити група експертів, переглянувши деяку кількість оголошень.

    (Група експертів підводить підсумки своєї роботи)

Учитель. Нами простежено  освiтнi траекторiї, що треба пройти для здобуття професії. Пропоную групам скласти план дiй свого однолiтка, який збирається в майбутньому стати:

  • Модельєром
  • Бухгалтером
  • Лiкарем
  • Автомеханiком
  • Майстром з ремонту побутовоi технiки
  • Закрiйником
  • Технiком-технологом зварювального виробництва
  • Технологом харчового виробництва

Виступи груп. Обговорення, обмiн враженнями.

Iнтерактивна вправа «Оголошення в газету»

Учитель. Подумайте, яку роботу ви можете виконувати зараз, щоб заробити кишеньковi грошi, допомогти батькам.  Напишіть оголошення «Шукаю роботу». Напишiть так, щоб зацiкавити потенцiйних роботодавцiв. На виконання завдання у вас є 3 хвилини.

У нас є імпровізована ДОШКА ОГОЛОШЕНЬ. Пропоную кожному з вас розмiстити на нiй своє оголошення.

А зараз нехай кожний з вас опиниться в ролi роботодавця та, прочитавши усi оголошення, вибере 3 найбiльш цікавих, на його думку, пропозицiї.

Обговорення оголошень, отримавших найбiльший вибiр.

 Учитель. Бiльшiсть з вас сьогоднi стоiть на порозi вибору майбутньоi професiї, профiлю навчання, життєвого шляху. Я сподiваюсь, що iнформацiя, яку ви отримали на уроцi, буде для вас корисною та допоможе вам зробити правильний вибiр. Бажаю вам стати особистiстю, яка багато до чого прагне, багато знає i обов’язково цього досягає.

 І закінчити сьогоднішній  урок я хотіла б словами мудрої жінки Матері Терези. Повторюйте за мною:

(учні повторюють за вчителем кожний рядок)

  • Життя – це краса, дивуйся йому.
  • Життя – це пошук, шукай його.
  • Життя – це мить, насолоджуйся ним.
  • Життя – це любов, люби його.
  • Життя – це трагедія, переживи його.
  • Життя – це гра, грай у нього.
  • Життя – це боротьба, борися за нього.
  • Життя лише одне, цінуй його.

Пам`ятайте, що, обравши професію, ви обираєте свою долю.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: