Мета: допомогти учням глибше ознайомитися з ідейно-художнім змістом розділів твору; розвивати навички виразного читання, переказу, виділення основних епізодів та визначення їхньої ролі в повісті-казці, характеристики героїв; виховувати гуманність, любов до художньої літератури, допитливість. Обладнання: портрет письменника, різні видання повісті-казки «Мауглі», ілюстрації до неї. Теорія літератури: повість-казка, герої (образи, персонажі, дійові особи твору). Хід уроку I. Мотивація навчальної діяльності школярів — Коли читаєш цікаву, захоплюючу книгу про далекі краї, незвичайних героїв, часто радієш, сумуєш, хвилюєшся разом із ними, забуваючи, що це лише літературний твір, а не справжня життєва історія. До таких книг належить й повість-казка «Мауглі». Чи згодні ви зі мною? Сьогодні ті діти, хто погодився зі мною, будуть доводити цю думку тим, хто, можливо, залишився байдужим до історії про Мауглі. II. Оголошення теми й мети уроку III. Актуалізація опорних знань Міні-вікторина Оцінювання (за 12-бальною системою; виконуються завдання письмово.) 1) Хто кому сказав і з якого приводу: «Вовки — Вільне Плем’я!» (2 бали) (Батько Вовк тигрові Шер-Хану, коли той вимагав повернути йому його здобич — дитинча.) 2) Кому належать слова і що вони означають: «На своєму подвір’ї і собака пан!» (2 бали) (Шер-Хан не зміг улізти до печери Вовків і забрати дитинча, тому відступив, визнаючи своє безсилля в цьому випадку, але обіцяв помститися.) 3) Щ о означає ім’я Мауглі? (1 бал) (Жабеня) 4) Хто навчав вовченят Закону Джунглів? (1 бал) (Ведмідь Балу) 5) Кому ніхто в джунглях не наважувався ставати на дорозі? (1 бал) (Пантері Багірі) 6) Якою була ціна життя Мауглі і хто заплатив її? (2 бали) (Слово Балу і бик, упольований Багірою) 7) Щ о таке Червона Квітка? (1 бал) (Вогонь) 8) Ч ому багато звірів ненавиділи Мауглі? (2 бали) (Не витримували його погляду, бо він розумний і він — Людина.) IV. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу 1. Виразне читання розділів повісті-казки «Мауглі» 2. Словникова робота за запитаннями учнів 3. Обмін враженнями про прочитане, евристична бесіда З якими новими героями ми познайомилися? (Удавом Каа, мавпами Бандер Логами, шулікою Чілем, вовком Сірим Братом, буйволом Рамою) Чому в джунглях не поважали Бандер-Логів? (Не дотримувалися жодних законів, були нерозумними й хвастливими) Хто і як довів свою дружбу Мауглі? (Багіра, Балу, Каа визволили Мауглі із полону.) Якими побачив людей Мауглі як вихованець джунглів? (Добрими й злими, жадібними й щедрими) Хто допоміг Мауглі перемогти тигра? Про що це свідчить цей учинок Мауглі? (Буйволи; цей вчинок свідчить про кмітливість, силу Мауглі.) V. Закріплення знань, умінь та навичок Заповніть прогалини в історії Мауглі (з частини, що прочитали). VI. Домашнє завдання Навчитися виразно читати, переказувати, аналізувати розділи повісті «Мауглі» (с. 147–157 — за підручником Ю. І. Ковбасенка, Л. В. Ковбасенко; с. 139–143 — за підручником Є. Волощук). VII. Підбиття підсумків уроку Інтерактивна вправа «Мікрофон» Учням пропонується закінчити одне з речень: «Найбільше мене вразив епізод…»; «Мені запам’яталося…».
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |