Контрольна робота. Головні та другорядні члени речення. Словосполучення, речення

Мета: систематизувати й узагальнити знання про головні й другорядні члени речення, формувати вміння визначати члени речення; з’ясувати рівень засвоєння знань та сформованості вмінь з теми “Словосполучення, речення”; формувати вміння застосовувати здобуті теоретичні знання на практиці, удосконалювати навички самостійної роботи, розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу.
Тип уроку: узагальнення знань
Обладнання: тестові завдання.
Хід уроку

І. Організаційний момент.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчання
1. Пояснення щодо виконання контрольної роботи.
2. Виконання тестових завдань.
ІІІ. Підсумок уроку.
ІV. Домашнє завдання. Ст. 67 – 69 опрацювати
1. Визначити рядок, у якому всі поєднання слів належать до словосполучень.
А. Захисне спорядження, перед боєм, на виготовлення.;Б. Між заняттями, сосна й акація, цінний птах.; В. Учитель запитує, від біди, вони поверталися.; Г. Довгий хвіст, нагадувати яструба, улітку відпочивати.
2. Визначити рядок, у якому всі сполучення слів не є словосполученнями.
А Настя схопилася, виходити в сад, зелені яри.; Б Довго й ритмічно, до палацу, дівчина відчувала.; В Тече річка, зважити на вагах, заговорить і втече.; Г Плакала й співала, із землі, брати участь.
3. Визначити рядок, у якому в усіх словосполученнях головне слово виражене іменником.
А Султанові радники, готуватися до походу викликати до себе. ; Б Людина в морі, покликати всіх, акула під водою.; В. Відповідь без аргументів, під густою черешнею, до рідного брата.; Г Подумати тоді, старий моряк, жити давно.
4. Визначити рядок, у якому в усіх словосполученнях залежне слово виражене прислівником.
А Білі квіти, кидатися в річку, забирати з радістю.; Б Говорити тихо, працювати восени, не розуміти по-українськи.; В Прекрасні лінії, прокидатися з сонцем, молодо виглядати.; Г Сміятися голосно, відкритий урок, татарські орди.
5. Визначити рядок, у якому всі словосполучення належать до фразеологічних.
А На голові ходити, скласти зуби на полицю, язик розв'язати.; Б Подивитись ясно, кров козацька, надавати книшів.;
В П'ятами накивати, топтати ряст, учитися в школі.; Г Палицею кинути, розійтися по домівках, творці історії.
6. Визначити рядок, у якому зазначено двоскладне речення.
А Вік живи, вік учись; Б Виготовляли дідуха з першого зажинкового снопа; В Кільканадцять пучків ув'язували в пишний вінок; Г Запас крилатих слів української мови поповнювався не лише через запозичення;
7. Визначити рядок, у якому зазначено односкладне речення.
А. В Україні ковальський промисел існував аж до XX ст.; Б.Кузня розташовувалась, як правило, на околиці села .; В. Князь Ігор кілька разів ходив на Царгород; Г. До ковалів здавна ставилися з великою повагою
8. Визначити, яку синтаксичну роль у реченні виконує виділене слово. Від бабусі смачно пахло житнім хлібом.
А Означення.; Б Обставина.; В Додаток.; Г Присудок.
8. Визначити рядок, у якому зазначено спонукальне речення.
А. А голуб був чудесний — чистої сірої масті; Б.Вдягнув свинопас кожуха, поліз на дерево; В.Розшукайте найвище в країні дерево ; Г.Ігри з крашанками завжди були улюбленими пасхальними забавами дітей і дорослих
10. Визначити, яку синтаксичну роль виконує в реченні виділене слово.
Миша полагодила лапками щось на гнізді, погойдалась на тоненькій гілочці і сховалась.
А Означення.; Б Додаток.; В Обставина.; Г Підмет.
11. Визначити рядок, у якому зазначено спонукальне речення.
А Чому так зелено в хаті?; Б Пантера була чорна, як сажа, але з чудовими плямами на хутрі; В Боброва хатка вища за зріст людини Г А ти, Михайлику, розставляй стільчики
12. Визначити, які словосполучення є синонімічними.
А Улюблена забава.; Б Ігри з крашанками.; В Крашанкові ігри.; Г Пасхальні яйця.

Автор: Оксана


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: