Контрольна робота. Повторення вивченого в початкових класах. Контрольне читання мовчки

Мета: з’ясувати рівень засвоєння знань, сформованості вмінь і навичок з теми “Частини мови”; формувати вміння й навички застосовувати здобуті теоретичні знання на практиці; розвивати комунікативні вміння, зокрема вміння читати мовчки; розвивати логічне мислення, тренувати пам’ять, формувати вміння виділяти головне. 
Тип уроку: урок перевірки й обліку здобутих знань, умінь і навичок. 
Обладнання: текст для читання мовчки, тестові завдання 
Хід уроку 

І. Організаційний момент 
ІІ. Повідомлення теми, мети уроку 
ІІІ. Пояснення вчителя щодо проведення тестування 
ІV. Основний зміст уроку 
Виконання тестових завдань 
1. Іменник 
а) означає ознаку предмета і відповідає на питання який? яка? яке? які? 
б) означає дію предмета і відповідає на питання що робить? що робив? що зробить? 
в) означає предмет і відповідає на питання хто? що? 
Навести приклад іменника. 
2. Прикметник 
а) означає ознаку предмета і відповідає на питання який? яка? яке? які? 
б) означає кількість, порядок предметів при лічбі і відповідає на питання скільки? котрий? котра? котре? 
в) означає ознаку дії і відповідає на питання як? де? куди? звідки? коли? 
Навести приклад прикметника. 
3. Займенник 
а) означає назву предмета; 
б) вказує на особу або предмет, ознаки, кількість, але не називає їх; 
в) означає ознаку предмета. 
Навести приклад займенника. 
4. Незмінюваною самостійною частиною мови є 
а) прикметник; 
б) прислівник; 
в) займенник. 
Навести приклад такої незмінної самостійної частини мови. 
5. Числівниками є слова 
а) п’ять, п’ятий, п’ятеро; 
б) п’ятірка, п’ятикутник; 
в) вп’яте, п’ятиповерховий. 
Навести приклад числівника. 
6. Службовими частинами мови є 
а) від, до, за, у, і, але, проте; 
б) я, він, ми, наш, кожен; 
в) високо, вгорі, восени, вчора. 
Скласти й записати речення, підкреслити в ньому службові частини мови. 

V. Відповіді вчителя на запитання учнів щодо тестів (після того, як зібрано зошити). 
VІ. Пояснення вчителя щодо проведення читання мовчки. 
VІІ. Проведення читання мовчки. 
VІІІ. Підсумок уроку 
ІХ. Домашнє завдання. Повторити частини мови 

Лелека 
У нашій сім’ї дуже шанували лелек. А я прямо гордився перед усіма сусідами – ні в кого немає лелек, а в нас живуть. Жили лелеки на великому круглому гнізді, виплетеному з паліччя. Жили весело, клопітливо. Дружили з усіма горобцями нашої вулиці. Ті розбійники свої гнізда мостили тільки в лелечому гнізді. Мабуть, розуміли, що тут вони в повній безпеці. Кожної весни наші лелеки виводили пташат. Коли з’являлись маленькі, старі лелеки не гуляли. Так і снували з подвір’я на болото, а з болота на подвір’я. Лелечата були ненаситні: скільки їм не носи їжі – все витягують дзьобики, все їсти просять. Цього літа старі лелеки вирощували чотирьох пташенят. Дуже швидко виросли лелечата. Вже не сиділи, а ставали на краю гнізда, нетерпляче махали крилами. Нарешті одного прохолодного ранку я побачив, що наші лелеки кружляють над селом. Але чому молоді розгублено снують у небі, а старі повертаються до гнізда? Тільки тепер я помітив, що не всі пташата покинули гніздо. Одне з них сиділо і заздрісно дивилося у небо. Старі лелеки посідали на гнізді і почали щось розповідати лелечаті. Клекотіли на все село, все переконували у чомусь ледачу дитину. Мабуть, говорили: «Досить тобі, ледарю, сидіти, розпростуй крильця, летімо з нами в небо». Старі лелеки знялися з гнізда. Лелеча зосталось на місці. Наступного ранку лелеки знову кружляли в небі. Було їх дуже багато. Видно, з усього села зібрались до гурту. Лелеча сумувало наодинці. Лелеки покружляли і непомітно відпливли за село. Три дні минуло, а лелеки не з’явились. Одиноке лелеча сиділо на гнізді. Воно було голодне і зажурене. Тоді я не витримав. Поліз на в’яза, дістав упертого птаха. Коли зніс на землю, побачив: воно ж калічка. Одне крильце в нього зовсім засохло, було безсиле. Живе тепер те лелеченя в нас. Ми його годуємо і доглядаємо. Воно жде весни. Жду весни і я. Хай зійдуть сніги, полізу на в’яза, посаджу на гніздо лелеченя, а там і старі лелеки повернуться! Ото буде радості, ото щаслива буде лелечиха! (За Ю.Збанацьким; 315 сл.) 

На кожне із запитань вибрати правильну відповідь. 1. Хлопчик-оповідач пишався: а) своєю хатою; б) своїм подвір’ям; в) «своїми» лелеками. 2. Горобці мостили свої гнізда у гнізді лелечому, тому що а) поїдали принесені лелеками харчі; б) використовували на гніздо лелече пір’я; в) розуміли, що там вони в повній безпеці. 3. Навесні лелеки снували з подвір’я на болото і назад, тому що а) вони дуже непосидючі птахи; б) лелечата були ненаситні; в) старі лелеки були ненаситні. 4. Цього літа батьки вирощували а) чотирьох лелечат; б) п’ятьох лелечат; в) сімох лелечат. 5. Коли лелеча сім’я злетіла, старі лелеки повертались на гніздо, тому що а) стомлювались швидше за молодь; б) хотіли привчити дітей літати без них; в) не всі лелечата злетіли з гнізда. 6. Лелеченя в гнізді а) сиділо, байдуже відвернувшись; б) заздрісно дивилось у небо; в) голосно кликало батьків. 7. Старі лелеки а) не звертали на лелеча жодної уваги; б) сіли на гніздо й надавали лелечаті стусанів; в) намагалися умовити дитину злетіти. 8. Лелеки відпливли за село а) того ж дня; б) наступного ранку; в) наступного вечора. 9. Хлопчик зняв лелеча з гнізда а) того ж вечора; б) наступного дня; в) через три дні. 10. Лелеча виявилось а) здоровим, але лінивим; б) хвореньким, калічкою; в) здоровим, але кволим, захарчованим. 11. Хлопчик узяв до хати лелеченя, щоб а) похизуватися перед друзями; б) порадувати навесні лелечиху; в) продати лелеча до зоопарку. 12. Головна думка опрацьованого тексту така: а) утвердження краси рідної природи; б) схвалення милосердя до слабких і кволих; в) схвалення спритності i сили. 

Контрольна робота 5 кл. Частини мови 
1. Іменник 
а) означає ознаку предмета і відповідає на питання який? яка? яке? які? 
б) означає дію предмета і відповідає на питання що робить? що робив? що зробить? 
в) означає предмет і відповідає на питання хто? що? 
Навести приклад іменника. 

2. Прикметник 
а) означає ознаку предмета і відповідає на питання який? яка? яке? які? 
б) означає кількість, порядок предметів при лічбі і відповідає на питання скільки? котрий? котра? котре? 
в) означає ознаку дії і відповідає на питання як? де? куди? звідки? коли? 
Навести приклад прикметника. 

3. Займенник 
а) означає назву предмета; 
б) вказує на особу або предмет, ознаки, кількість, але не називає їх; 
в) означає ознаку предмета. 
Навести приклад займенника. 

4. Незмінюваною самостійною частиною мови є 
а) прикметник; 
б) прислівник; 
в) займенник. 
Навести приклад такої незмінної самостійної частини мови. 

5. Числівниками є слова 
а) п’ять, п’ятий, п’ятеро; 
б) п’ятірка, п’ятикутник; 
в) вп’яте, п’ятиповерховий. 
Навести приклад числівника. 

6. Службовими частинами мови є 
а) від, до, за, у, і, але, проте; 
б) я, він, ми, наш, кожен; 
в) високо, вгорі, восени, вчора. 
Скласти речення використовуючи службові частини мови 
Контрольна робота 5 кл. Частини мови 
1. Іменник 
а) означає ознаку предмета і відповідає на питання який? яка? яке? які? 
б) означає дію предмета і відповідає на питання що робить? що робив? що зробить? 
в) означає предмет і відповідає на питання хто? що? 
Навести приклад іменника. 

2. Прикметник 
а) означає ознаку предмета і відповідає на питання який? яка? яке? які? 
б) означає кількість, порядок предметів при лічбі і відповідає на питання скільки? котрий? котра? котре? 
в) означає ознаку дії і відповідає на питання як? де? куди? звідки? коли? 
Навести приклад прикметника. 

3. Займенник 
а) означає назву предмета; 
б) вказує на особу або предмет, ознаки, кількість, але не називає їх; 
в) означає ознаку предмета. 
Навести приклад займенника. 

4. Незмінюваною самостійною частиною мови є 
а) прикметник; 
б) прислівник; 
в) займенник. 
Навести приклад такої незмінної самостійної частини мови. 

5. Числівниками є слова 
а) п’ять, п’ятий, п’ятеро; 
б) п’ятірка, п’ятикутник; 
в) вп’яте, п’ятиповерховий. 
Навести приклад числівника. 

6. Службовими частинами мови є 
а) від, до, за, у, і, але, проте; 
б) я, він, ми, наш, кожен; 
в) високо, вгорі, восени, вчора. 
Скласти речення використовуючи службові частини мови

Автор: Оксана


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: