Прикметник. Голосні у відмінкових закінченнях

Мета: повторити вивчене про прикметник, його граматичні ознаки (рід, число, відмінок); формувати вміння й навички правильного вживання голосних у відмінкових закінченнях прикметників; розвивати культуру усного й писемного мовлення, естетичні почуття, смак до точного та влучного слова, збагачувати словниковий запас учнів. 
Тип уроку: урок повторення вивченого. 
Обладнання: підручник, таблиця 

Хід уроку 
І. Організаційний момент ІІ. Перевірка домашнього завдання. 
Робота біля дошки. 
Записати речення, підкреслити в них іменники. Визначити рід, число, відмінок кожного з іменників. Вказати іменники-власні назви. 
На святе Благовіщення сонце радісно вставало. (А.Казка.) У небесах сузір’я Лева нам світить на Чумацький шлях. (Д.Чередниченко.) Наш Київ Золоті розкрилює ворота. (М.Рильський.) Де Почайна шуміла, лиш струмок між горбами тулиться. (Л.Забашта.) 
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності 
ІV. Повторення ключових питань. 
*Бесіда. 
• Яка частина мови називається прикметником? 
• Яка роль прикметників у мовленні? 
• Як змінюються прикметники? 
• Від чого залежить рід, число, відмінок прикметників у словосполученнях рідний край, рідному місту, рідною землею? 
V. Виконання вправ на повторення. 
* Робота біля дошки. 
Записати речення, визначити в них прикметники. З’ясувати рід, число та відмінок кожного прикметника. 
В орача руки чорні, зате хліб білий. Білі руки чужу роботу люблять. Мак чорний, та смачний, а редька біла, та гірка. Солодка морква, та в сусідовому городі. У доброго господаря і соломинка не пропаде. Материна хата краща чужої палати. Від поганого коріння не жди доброго насіння. І на здоровій яблуні гнилі яблука бувають. До сухої криниці не йдуть пити водиці. 
* Робота з підручником. 
Виконання вправи 26 (усно). 
Виконання вправи 27 (письмово). 
Навчальний диктант. 
Підкреслити прикметники, визначити рід, число, відмінок кожного. Виділити відмінкові закінчення прикметників. 
Для нашої сонячної землі жовтий і синій кольори є і були найбільш підхожі. Це розумів простий народ. Тому він вимальовував свої хати в синє та жовте. Поєднання цих двох кольорів цілком відповідає народному смаку. 
Рідну природу українці бачили саме в жовтій і блакитній барвах. Бачили золоте поле, синє небо, синє море й ріки з жовтими очеретами й рудими скелями, сині гори. (За К. Широцьким; 60 сл.) 
V. Підбиття підсумків уроку. 
VІ. Домашнє завдання. Вправа 29.

Автор: Оксана


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: