До тижня географії у школі

План проведення 
День 1 
1. Лінійка. 
2. Відкриття тижня географії і краєзнавства. 
3. Оголошення початку тижня та плану заходів. 
4. Конкурс малюнків з тем: 
• «Земля у нас одна»; 
• «Чарівний світ природи нашого краю»; 
• «Я пізнаю Землю» (5–6 класи). 
(Таємне голосування за кращий малюнок.) 
День 2 
1. Конкурс творчих робіт — загадок, кросвордів, ребусів, сканвордів на географічну тематику (5–7 клас). 
2. Вікторина «Цікава географія» (6–7 класи) (вивішуються запитання до вікторини, бажаючі дають відповідь і здають у штаб). 
3. Інтелектуальна гра «Еврика» (6 клас). 
День 3 
1. Гра-конкурс «Мандрівка Африкою», «Шляхами Колумба» (7 клас). 
2. Конкурс стіннівок «Збережемо природу рідного краю» (оцінювання в кінці тижня) (5–9 класи). 
День 4 
1. Географічна гра «Останній герой» (8 клас). 
2. Конкурс на найкраще оформлення контурних карт (конкурс з тем: «Географічне положення», «Адміністративний поділ») (8–9 класи) 
День 5 
Гра «Еверест» (9 клас). 
День 6 
1. Лінійка. 
2. Географічний бал. 
3. Підбиття підсумків тижня географії. 
4. Нагородження переможців конкурсів активних учасників тижня. 
Приклади сценаріїв заходів до тижня географії 
Лінійка 
1-й ведучий. Добрий день, шановні гості та всі присутні! Дозвольте відкрити свято, яке буде відбуватися у наші школі, а саме — «Тиждень географії у школі». 
Звучить гімн. 
2-й ведучий. Любі друзі! У нашому святі зможуть прийняти участь всі бажаючі учні від 5 до 9 класів. 
1-й ведучий. Дорогі друзі! Ви всі вивчаєте такий цікавий предмет, який називається «Географія». Хтось вивчає його вже протягом кількох років, хтось — тільки перший рік. 
2-й ведучий. Ви знаєте, що ця наука розвивалася завдяки багатьом подорожам і дослідженням. Ми сьогодні вас теж запрошуємо до подорожі неосяжними просторами нашої планети Земля. 
1-й ведучий. Найвищі та найглибші точки на Землі, найдовші річки, найбільші озера, моря, рівнини. Про все це й багато іншого ви довідаєтесь протягом нашого свята. А поведуть нас у цю подорож наші знавці, учасники наших конкурсів та ігор. Це ви — учні нашої школи. 
Чим географія нас приваблює? 
Тим, що нові висвітлює обрії. 
Тим, що весь світ нам завжди відкриває 
І жити цікаво нам всім дозволяє. 
Без віз переходимо різні кордони, 
Нас не зупинять жодні перепони. 
Науки цікавішої у світі немає. 
Хто з нами не згоден? 
Таких тут немає! 
Ми радо вітаємо вас, любі друзі. 
Веселий лиш сміх – тут нема місця тузі. 
Знайомтесь, спілкуйтесь, заходьте, тут друзі. 
Увага! Увага! Спішіть! Поспішайте! 
Господарі й гості, поспішайте не чекайте! 
Вас ждуть дружні жарти, дотепи і сміх, 
А хто переможе? Кмітливий за всіх. 
Кличуть нас материки і океани, 
Кличуть таємниці дивних міст, 
І, здається нам, хто не мандрує, 
Той не знайде сенс життя, 
А може, й його зміст. 
Що кличе в дорогу? 
А може, це мрія? 
А може, це доля доріг? 
І добре, що світ нас до себе приймає 
І жити цікаво нам всім дозволяє. 
Ми радо вітаємо вас, любі друзі 
Веселий лиш сміх, тут нема місця тузі. 
Знайомтесь, приймає нас всіх географія! 
Чудесна, гостинна всіх нас біографія! 
2-й ведучий. Дуже важливо, що в географії ми вчимося не тільки думати лише над законами, фактами, а й над життям, яке відбувається навколо. Природа відкривається нам з іншого боку, ділиться своєю красою та таємницями. 
1-й ведучий. Ми теж спробуємо визначити найрозумнішого серед розумних, наймудрішого серед мудрих, тобто учня, який найкраще знає географію. А допоможе впоратись нам із цим нелегким завданням високоповажне журі. Хто ж вони, учасники нашого свята? Це учні нашої школи, учні 5, 9 класів. 
2-й ведучий. Просимо познайомитись з програмою нашого свята, а саме, які заходи та конкурси будуть проведені, та в які дні. А з програмою нас познайомить наш вчитель географії. 
Учитель. Дорогі учні! Програму «Тижня географії у школі», я розробила таким чином, щоб могли бути задіяні всі учні старших класів. А за активну участь всі ви маєте можливість отримати «бонуси», для покращення балу з географії. Тож ми чекаємо на вашу безпосередню участь, а також гарні знання. 
Учитель оголошує план проведення тижня та коментує його 
Звучить пісня «Подивіться навкруг». 
Ми бажаємо вам завжди 
Мрії в дійсність привести. 
Й сонця промені хай зігрівають вас 
І в легкий час, і в важкий час. 
Бажаємо вам успіхів нових. 
І кожному сміливості знайти 
В наступнім році знов зустрітись 
І далі, як Колумб, піти. 
Зустрінемось, напевно, ми не раз, 
Щоб вітер мандрів в нас не згас. 
Щоб зустрічали нас моря та океани, 
А нас підтримали надійні капітани. 
Учитель. Бажаємо вам успіхів, готуйтесь до своїх конкурсів. На цьому наша лінійка закінчена. Хай вам щастить! 
Вікторина «Цікава географія» (6–7 класи) 
Рівень І 
1. Що можна визначити за Полярною Зорею? Чому? 
2. В яких районах Землі не можна побачити Полярну Зорю? 
3. Що означає вислів «Сонце в зеніті»? В яких районах Землі сонце ніколи не буває в зеніті? 
4. Чи можна здійснити навколосвітню подорож, рухаючись весь час на північ? Чому? 
5. На місцевості напрямок на північ показує компас; на картах і глобусах – меридіани. Чи збігаються ці напрямки? 
6. Де на Землі буває вдень темно, як у ночі; А вночі видно як удень? 
Рівень ІІ 
 Найменший у світі птах. Де він мешкає? 
 Барометром вимірюють атмосферний тиск. Для чого ще можна використати цей прибор? 
 Назвіть особливості субекваторіального клімату. 
 Амазонські ліси піддаються нищівному вирубанню. Яку загрозу це явище має для України та світу в цілому? 
 Перелічить основні типи вітрів та причини їх виникнення. 
Рівень ІІІ 
 Що треба пам’ятати і що робити перетинаючи 1800 меридіан на схід та на захід? 
 Як без приладів установити, в якій півкулі ви знаходитись — у Північній чи Південній? 
 Визначте місцевий час у Донецьку, якщо в цей момент у Львові місцевий час складає 23 години 10 хвилин. 
Інтелектуальна гра «Еврика» (6 клас) 
Учасників та членів журі прошу зайняти свої місця. У нас сьогодні грають учні 6-х класів _________________________________________________________ 
Оцінювати конкурси та слідкувати за ходом гри буде журі у складі __________________________________________________________________ 
Для визначення послідовності участі у грі потрібно провести жеребкування. 
Конкурс 1. Тема 
Учасникам потрібно відповісти на запитання за обраною темою. Вартість питання один бал, у разі правильної відповіді на всі запитання додається п’ять бонусних балів. 
Теми 
І. Метеорологічні прилади. 
ІІ. Погода. 
ІІІ. Стихійні метеорологічні явища. 
IV. Загадка. 
V. Клімат. 
VI. Географія. 
VII. Умовні позначення елементів погоди. 
VIII. Небесні тіла. 
IX. Градусна сітка Землі. 
X. Секрет. 
І. Метеорологічні прилади 
 Чим визначити напрямок вітру? (Флюгером) 
 Чим визначити тиск повітря? (Барометром) 
 Чим вимірюють висоту снігового покриву? (Сніговою рейкою) 
 Чим вимірюють вологість повітря? (Гігрометром) 
 Чим вимірюють кількість опадів? (Опадоміром) 
 Чим вимірюють температуру повітря? (Термометром) 
 В яких одиницях вимірюють атмосферний тиск? (мм рт. ст.) 
ІІ. Погода 
 Зошит чи аркуш, в якому щодня відмічають спостереження за погодою. (Календар погоди) 
 Рух повітря в горизонтальному напрямку. (Вітер) 
 Волога, яка випадає на земну поверхню. (Опади) 
 Скупчення води на висоті в повітрі. (Хмари) 
 Передбачення погоди. (Прогноз) 
 Люди, які проводять спостереження за погодою. (Метеорологи) 
ІІІ. Стихійні метеорологічні явища 
 Льодяні частини, які випадають під час грози. (Град) 
 Вітри катастрофічної сили. (Урагани) 
 Випадання сильного дощу за короткий час. (Злива) 
 Поява низької температури повітря на початку осені, наприкінці весни. (Приморозок) 
 Утворення шару льоду на дорогах, небезпечно для людей і машин. (Ожеледиця) 
 Протягом тривалого часу немає опадів. (Посуха) 
 Сходження снігу в горах. (Лавина) 
IV. Загадки 
 Без рук, без ніг, а ворота відчиняє. (Вітер) 
 Різнобарвне коромисло через річку повисло. (Веселка) 
 Я вода і на воді плаваю. (Лід, крига) 
 На дворі горою, а в хаті – водою. (Сніг) 
 Без пилки, без сокири, а мости будує. (Мороз) 
 Без ніг біжить, без крил летить. (Вітер) 
 Сивий дід вкриває землю й океан. (Туман) 
V. Клімат 
 Місяць в Україні, коли абсолютно не буває заморозків. (Липень) 
 Область низького тиску. (Циклон) 
 Який це тип клімату, коли цілий рік літо й дощі. (Екваторіальний) 
 Область високого тиску (Антициклон) 
 Сезонні вітри на сході Євразії (Мусони) 
 Що означає слово «клімат»? (Нахил, кут) 
 Багаторічний режим погоди? (Клімат) 
VI. Географія 
 Модель Землі. (Глобус) 
 Ступінь зменшення відстаней на глобусі, плані чи карті порівняно з дійсними відстанями. (Масштаб) 
 Креслення невеликої ділянки місцевості, виконане в масштабі за допомогою умовних знаків і орієнтоване за сторонами горизонту (План) 
 Систематизоване зібрання карт (Атлас) 
 Прилад, за допомогою якого вимірюють відстань на карті. (Курвіметр) 
 Кут між напрямком на північ і обраним об’єктом, він допомагає дотримуватись обраного маршруту (Азимут) 
 Висота відносно рівня Балтійського моря. (Абсолютна висота місцевості) 
VII. Умовне позначення елементів погоди (учням пропонуються картки з малюнками умовних позначень) 
— (Дощ.) 
— (Роса.) 
— (Туман.) 
— (Веселка.) 
— (Іній.) 
— (Сніг.) 
VIII. Небесні тіла 
 Велетенські скупчення зір. (Галактики) 
 Супутник Землі. (Місяць) 
 Перший космонавт у світі. (Ю. Гагарін) 
 Найближча до землі зоря, яка забезпечує її світлом і теплом. (Сонце) 
 Центр сонячної системи. (Сонце) 
 Час, протягом якого Земля здійснює повний оберт навколо Сонця. (Рік) 
IX. Градусна сітка Землі 
 Найдовша паралель, що ділить земну кулю на дві півкулі – Північну і Південну. (Екватор) 
 Лінії на карті, які з’єднують полюси Землі. (Меридіани) 
 Лінії, паралельні екватору. (Паралелі) 
 Лінії, що утворюють градусну сітку Землі. (Паралелі і Меридіани) 
 «Географічна адреса» любої точки на Землі. (Географічні координати) 
 Північною і Південною може бути… (Географічна широта) 
 Західною і Східною може бути… (Географічна довгота) 
X. Секрет 
Сім питань на вільну тему. 
Слово надається журі. 
Конкурс 2. Точка зору 
«Потреба прогнозу погоди – за і проти». 
Кожен гравець має навести аргументи на користь чи проти прогнозу погоди. За цей конкурс можна отримати максимум 12 балів. 
Конкурс 3. Канікули 
Усім учасникам дається однакове завдання. Хто виконає правильно, отримає 2 бали. Хто виконає не тільки правильно, а й швидше — отримає 3 бали. 
Завдання. 
Туристи знаходяться в пункті з координатами 48° пн. ш., 20° сх. д., їм потрібно потрапити в пункт з координатами 41° пн. ш., 30° зх. д. Де знаходяться туристи, та куди вони повинні потрапити? (З Парижа до Мадрида). 
Конкурс 4. Дуель 
За кожну правильну відповідь гравці отримають по 2 бали. 
• Найхолодніший місяць у Чернівецькій області. (Січень) 
• Гарячі, сухі сильні вітри. (Суховії) 
• Найвологіше місце на планеті. (Черрапунджі) 
• Вітер, який утворився на березі моря. (Бриз) 
• Нижній шар атмосфери. (Стратосфера) 
• Головна причина зміни погоди. (Переміщення повітря) 
• За допомогою якого приладу можна дізнатись про зміни погоди. (Барометра) 
• Прилад, яким вимірюють відносні висоти. (Нівелір) 
• Лінії на карті, які сполучають місця з однаковою абсолютною висотою. (Горизонталі) 
• Колір, яким на картах позначають низовини. (Зелений) 
• Колір, яким на картах позначають гори. (Коричневий) 
• Найвища точка України. (Говерла) 
• Найвищі гори світу. (Гімалаї) 
• Форма землі. (Геоїд) 
• Планети-карлики. (Астероїди) 
• Сузір’я, в якому знаходиться Полярна Зірка. (Мала Ведмедиця) 
• Хто здійснив першу навколосвітню подорож. (Фернан Магеллан) 
• Хто відкрив Америку? (Христофор Колумб) 
• На честь кого назвали частину світу Америка? (Америго Веспуччі) 
• Де помер Фернан Магеллан? (о. Мактан, Філіппінські острови) 
Підсумки журі. Визначення переможців. 
Географічна гра «Останній герой» (8 клас) 
На дошці карта півкуль. 
Під музику учасники гри (18 школярів) виходять на сцену. Кожен запалює свою свічку, яка збереже його в довгих мандрах навколо світу. 
1-й ведучий. Спочатку ми повинні вибрати острів, на який полетимо літаком, тому кожен учасник гри вибирає папірець з назвою острова. Після роздумів він повинен сказати, де знаходиться цей острів і показати його на карті. 
Пропонуються такі острови: 
(Назви островів записані на папірцях.) 
Якщо учасники гри не змогли показати свій острів на карті, тоді їм допомагають глядачі. 
2-й ведучий. Зараз ми вирушаємо на острів, але в літаку лише 17 місць. Кожен повинен подумати та залишити на материку зайвого гравця, який на його думку, не зможе витримати випробування. 
У кожного гравця є табличка з його ім’ям. Гравці повинні написати на аркуші паперу ім’я «зайвого» гравця. У кого більше балів, той залишається поза грою, гасить свою свічку. Залишається 17 гравців. 
Під час подорожі навколо земної кулі необхідно знати хоча б одну з міжнародних мов. Кожному з вас надійшло повідомлення. Вам необхідно його перекласти. 
Dear friends! 
We wish you good luck and success in our game «the last hero». If you lose, don’t worry. It is only a game. 
(Шановні друзі! Ми бажаємо вам удачі та успіхів у вашій грі «Останній герой», якщо ви програєте, не хвилюйтесь. Це лише гра.) 
Поки гравці перекладають текст, у залі глядачам роздають аркуші паперу. Кожен глядач повинен написати своє прізвище та ім’я героя, який, на його думку, залишиться «останнім героєм». Потім папірці збирають та в кінці гри порівнюють із результатом. 
Через декілька хвилин гравці читають текст свого перекладу. Гравець, у якого текст перекладений правильно, отримує захисний щит. Решта гравців на аркушах пишуть ім’я «зайвого» гравця. Лишається 16 гравців. 
1-й ведучий. А зараз ми дізнаємось як ви знаєте міста України. Пишеться назва міста зверху вниз. Потім гравцям потрібно швидко згадати і написати назви міст України, які починаються з цих літер. 
Хто перший виконає завдання, читає, що в нього вийшло. Решта звіряють свої записи: якщо назване місто повторюється, повинні викреслити його. У кого буде більше міст, що не повторюються, той одержує захисний щит. Решта гравців на аркушах пишуть ім’я «зайвого» гравця. Залишається 15 гравців. 
2-й ведучий. Відпочиваючи на узбережжі острова ви побачили, що до берега прибилася пляшка. Відкрийте її і ви побачите координати: 
80° пд. ш. 1250° сх. д. 
Хто з відомих мореплавців побував і загинув тут, за яких обставин? 
150° пд. ш. 1440° сх. д. 
Скільки разів і ким був відкритий цей географічний об’єкт? 
Хто перший, точніше дасть відповідь, одержує захисний щит. Решта гравців на аркушах пишуть ім’я «зайвого» гравця. Залишається 14 гравців. 
1-й ведучий. Щоб протриматись на безлюдному острові у таких складних умовах ви повинні знати все, для цього ми підготували вам питання: 
• Для хіміка – формули хімічних реакцій, для математика – цифри і рівняння, а що для географа? (Карта) 
• Про неї кажуть, що це величезний земний котел, який кипить на повільному вогні. Про що? (Про мантію) 
• Закінчіть фразу: «Ознакою багатства морської фауни є наявність великої кількості...» (Акул) 
• Її часто називають кров’ю землі. Що саме? (Воду) 
• Скажіть французькою «рукав». (Ла-Манш) 
• Так само, як і верблюдів, їх називають «мандрівниками пустелі». Що саме? (Бархани) 
• У Північній Африці – ваді, у Середній Азії – узбої, а що в Австралії? (Кріки) 
• Вони є в Африці, Антарктиді та біля екватора на Галапагоських островах. Хто це? (Пінгвіни) 
• Його називають шкірою землі. Що це? (Грунт) 
• Закінчить фразу грецького вченого Парменіда: «Всі предмети, які знаходяться на Землі, падають на неї, а сама Земля не падає просто тому...» (...Що їй нікуди падати) 
Хто дав більше правильних відповідей, одержує захисний щит. Решта гравців на аркушах пишуть ім’я «зайвого» гравця. Залишається 13 гравців. 
2-й ведучий. На цьому етапі нашого змагання вам потрібно скласти слово з літер, які складають вислів «Вулкан Кіліманджаро». У кого у слові буде найбільше літер, той одержує захисний щит. Решта гравців на аркушах пишуть ім’я зайвого гравця. Залишається 12 гравців. 
А зараз вам дуже захотілося їсти. Адже ви знаходитися на острові вже шість днів. Ви побачили зайця. До речі, зайці зустрічаються не лише в лісах помірного поясу, але й у тропічних лісах. Ви зробили лук та стріли. Хто перший зможе влучити в зайця? (Роздає надувні кульки.) Переможе той, хто вдало поцілить у зайця (кулька лопне). 
Переможець отримає захисний щит, а решта вибирає «зайвого» гравця. Залишається 11 гравців. 
1-й ведучий. Знову на заваді у вас труднощі. Ми пропонуємо вам «Бліц-опитування». 
• Чи можна найвищу гору «втопити» в океані? (Так, у Тихому) 
• Яку країну в давнину називали «Дарунок Нілу»? (Єгипет) 
• Що стало б із Землею, якби Сонце перестало притягувати її? (Полетіла б у космос) 
• В якому напрямку рухається мандрівник точно по меридіану? (Північ – Південь) 
• Що означають цифри 365, 5, 48, 46 (Час, за який Земля робить один оберт навколо Сонця) 
• В Україні осінь, а яка пора року в США. (Осінь) 
• В Європі – зима, яка пора року в Австралії? (Літо) 
• Який материк перетинають усі меридіани Землі? (Антарктиду) 
• З чого складається Всесвіт? (З галактик) 
• Над головою мандрівника Полярна Зірка. Де він стоїть? (На Північному полюсі) 
Хто дав більше вірних відповідей одержує захисний щит. Решта гравців пишуть на аркушах ім’я «зайвого» гравця. Залишається 10 гравців. 
2-й ведучий. І ось ви вирішили піти на пошуки води. На острові немає джерел прісної води, а в океані вода солона. Раптом ви почули бій барабанів. 
Звучить запис барабанного бою. 
Це аборигени танцюють свій ритуальний танок. Щоб пройти не помітно, вам потрібно замалювати обличчя ритуальним рисунком та приєднатись до танцюючих. Щит отримає той, хто намалює найкращий малюнок та оригінально станцює. Учасникам роздають пензлики та фарби. За результатом конкурсу вибирають «зайвого» гравця. Залишається 9 гравців. 
1-й ведучий. На цьому етапі гри захисний щит отримає той учасник, який відповість на найбільшу кількість запитань. Кожен учасник по порядку вибирає папірець із запитанням: 
• Де на Землі день довший за добу? (За полярним колом) 
• На якому материку зустрічається анаконда? (У Південній Америці) 
• Звідки походить кава? Який материк – її батьківщина? (Африка) 
• Яка протока з’єднує два моря, два океани, але з’єднує два материки, дві держави? (Берінґова) 
• Де знаходиться «полюс холоду» Північної півкулі? (На Оймяконі, Росія) 
• В якому році була відкрита Австралія? (1606 р.) 
• На якій річці розміщена Полтава? Як назва цієї річки пов’язана з Петром І ? (Ворскла, за однією з версій Петро І дав назву річці) 
• Яка річка України несе свої води до Балтійського моря? (Західний Буг) 
• Яка найвища вершина рівнинної частини України? (Берда) 
• Який найбільший за розмірами півострів належить Україні? (Кримський) 
• Яке найглибше озеро України? (Світязь) 
• Яка найдовша печера в Україні? (Оптимістична) 
• В якому морі знаходиться острів Зміїний? (У Чорному) 
• Яка морська западина найглибша? (Маріанська) 
• Яка найбільша річка в Україні? (Дніпро) 
• Які країни розташовані одночасно і в Європі і в Азії? (Туреччина, Росія) 
• Назва яких країн світу починається з літери «У»? (Уганда, Уругвай, Україна) 
Гравець, який дав більше відповідей отримує захисний щит. А решта вибирають «зайвого» гравця. Залишається 8 гравців. 
2-й ведучий. Набігла хмара, почалася злива. Ви нарешті набрали дощової води та вирішили вгамувати спрагу. Учасникам роздають склянки (літрові банки) з кип’яченою водою та соломинками для коктейлю. Щит отримає той, хто першим вип’є воду. Решта учасників вибирають «зайвого» гравця. Залишається 7 гравців. 
1-й ведучий. Кожному з вас пропонуються цифри, ви повинні подумати і пов’язати їх з Україною. 
603,7 — площа території України. 
24 — кількість областей. 
7 — скільки країн мають сухопутний кордон з Україною. 
2 — скільки морів омиває Україну. 
47,9 — скільки населення в Україні. 
2061 — гора Говерла. 
515 — гора Берда. 
2-й ведучий. Щит отримає той, хто швидше і точніше дасть відповідь. Решта учасників вибирають «зайвого». Залишається 6 гравців. 
Спрагу ми вгамували, але одночасно хочеться їсти. Настала ніч. (Зав’язують учасникам очі темною пов’язкою.) Ви чуєте, як падають плоди з дерев, але нічого не видно, тому що небо закрите щільними хмарами. Щит отримає той, хто збере найбільшу кількість плодів протягом трьох хвилин. (Розсипають пластмасові пробки.) Вибирають «зайвого» гравця. Залишається 5 гравців. 
1-й ведучий. Ви є мандрівниками, тому вам повинна бути знайома карта. Вам потрібно скласти контури материка. 
Роздають конверти з порізаними зображеннями материків і картон на якому вони будуть складати ці зображення. Всі починають одночасно. Захисний щит отримає той, хто за дві хвилини точніше складе заданий материк і швидше. Решта вибирають «зайвого» гравця. Залишається 4 гравці. 
2-й ведучий. Ви всі назбирали багато плодів. Настала пора вгамувати голод. (Роздають гравцям лимони.) Той, хто з’їсть першим цей плід, отримує щит. Решта вибирають зайвого гравця. Залишається 3 гравці. 
До від’їзду додому залишилися лічені дні. Вам захотілося залишити на острові знак, про ваше перебування тут, про свою країну. Ви перечитали всі записи на скелях і вирішили написати найкоротший, тобто скоротити: 
«Україна знаходиться в Центрально-Східній Європі на перехресті важливих транспортних шляхів між державами і континентами. Вона межує з багатьма країнами і має вихід до Чорного і Азовського морів. Це дає змогу підтримувати морські транспортні зв’язки з Росією, Грузією, Туреччиною, Болгарією, Румунією, а через протоки Босфор і Дарданелли виходить у світовий океан. Річковим транспортом по Дунаю Україна зв’язана з державами центральної Європи. Дніпро дає вихід до Білорусії. Доступні гірські перевали Українських Карпат не створюють значних труднощів для різних сухопутних видів транспорту». 
Той, хто найбільш вдало скоротив текст, отримує захисний щит, він же вирішує кого залишити на острові в якості суперника. Залишається 2 учасники. 
1-й ведучий. Останній конкурс — картографічний. 
Ведучий читає питання – один гравець відповідає. Другий – показує названий об’єкт на карті. 
• Найвищий діючий вулкан в Африці. (Кіліманджаро) 
• Затока між Африкою та островом Мадагаскар. (Мозамбіцька) 
• Поблизу якого материка морська вода є абсолютно чистою. (Біля Антарктиди) 
• Найвищий водоспад світу. (Анхель. 1054 м (р. Оріноко, р. Чурун)) 
• Де треба збудувати прямокутний будинок, щоб усі його чотири вікна виходили на північ. (На Південному полюсі) 
Підбиття підсумків. 
Нагородження переможців.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: