Натюрморт і час

Мета: продовжувати закріплювати знання учнів про живопис та один з його жанрів — натюрморт; навчати малювати в жанрі натюрморту; продовжувати формувати в дітей уміння аналізувати природні форми; виховувати в учнів уважність; навчати міркувати, стимулювати розвиток допитливості.

Обладнання: навчальні плакати, репродукції картин відомих художників (П. Кончаловський «Сухі фарби» та ін.) і навчальні роботи з методичного фонду; матеріали для демонстрації послідовності й техніки виконання роботи.

Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Основні поняття: «натюрморт».

Тип: комбінований урок.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ . Актуалізація опорних знань і вмінь

Бесіда

Учитель пропонує учням пригадати відомості про натюрморт та засоби відтворення об’ємних предметів на площині.

ІII. Вивчення нового матеріалу

Організація сприйняття творів мистецтва

Пояснення вчителя

Слово натюрморт для позначення такого звичного для нас жанру з’явилося тільки у XVIII столітті. Раніше картини, на яких зображувалися неживі предмети, називали німецьким словом stilltben (від голланд. stilleven — нерухома натура). Натюрморт може зображувати речі домашнього й особистого побуту, елементи рослинного й тваринного світу, витвори ужиткового й образотворчого мистецтва та багато-багато іншого.

Натюрморт може бути не тільки чудовою навчальною вправою. Розглядаючи предметні натюрморти, можна багато чого дізнатися про характери, професії власників зображених предметів та навіть часи, в які вони жили. На початку XVIII століття стали модними «натюрморти-оманки», вимальовані настільки ретельно, що дехто намагався торкнутися предметів, зображених на них.

Натюрморт — французьке слово nature morte, що буквально означає «мертва природа». У натюрмортах зображують не тільки неістот, але й фрукти, квіти, рибу чи дичину.

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Організація сприйняття творів мистецтва

Слово вчителя

(Учитель пропонує учням розглянути репродукції натюрмортів, що виконані видатними художниками; пропонує уважно роздивитися картини; скласти усний твір-опис за картиною, яка найбільше вразила; визначити, якими засобами виразності скористався художник для відображення свого ставлення.) Велику любов до землі, до її чудових плодів ми бачимо в натюрмортах художника Петра Петровича Кончаловського. Він із дитинства із захопленням малював овочі, плоди та квіти. І ця пристрасть залишилася в нього на все життя. Художник захоплювався пружним бузком — то темно-ліловим, то білим, то бузковим. Він писав блідо-рожеві фіалки та яскраві троянди, писав дуже дбайливо, милуючись контурами пелюсток і намагаючись не пропустити жодного відтінку.

Творче завдання

Слово вчителя

Намалюйте натюрморт із предметів, що належать художникові Давнього Єгипту, Вавилона, Китаю або Індії. Спочатку виконайте ескіз.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: