Безпека в будівлях

Мета уроку: розглянути можливі небезпечні ситуації в будівлях, комунальних мережах та алгоритми дії в небезпечних ситуаціях; розвивати знання учнів про попередження небезпечних ситуацій у будівлях; формувати практичні вміння та навички звернення по допомогу.

Очікувані результати: учні повинні називати причини та наслідки аварій на комунальних мережах та інших небезпечних ситуацій; учні повинні пояснювати дії при небезпеці в будівлях; учні повинні розуміти необхідність адекватно діяти в екстремальних ситуаціях; учні повинні вибирати оптимальні шляхи евакуації з приміщення; учні повинні вміти звертатися до відповідних служб по допомогу.

Обладнання:

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Мале тілом, та велике духом. (Народна мудрість)

n 1. Організаційний етап

n 2. Актуалізація опорних знань

2.1. Перевірка індивідуальних домашніх завдань.

2.2. Фронтальне опитування.

1. Чи можна зберігати ліки на верхній полиці кухонної шафи?

2. Чи є особливі правила використання для різних речовин побутової хімії?

3. Як надати першу допомогу при отруєнні?

2.3. Тестове завдання для контролю знань (тест № 14, роздавальний матеріал).

Відповіді: 1 а, г; 2 а, б; 3 б, в, г; 4 б, в, г; 5 б, в; 6 а, г.

2.4. «Швидка допомога».

Біля дошки три учні мають швидко надати допомогу (теоретично) в небезпечній ситуації, що пропонують учні з місця.

Приклади ситуацій:

під час прання свербить шкіра рук; пральний порошок потрапив в очі; дитина з’їла ліки без дозволу, розлився лак на підлогу, розбився термометр тощо.

2.5. Гра «Обачливі батьки та розумні діти» (робота в групах).

Група «батьків» і група «дітей» незалежно одна від одної готують поради, як слід поводитися вдома, щоб запобігти різних небезпек.

«Батьки» зачитують (по черзі) поради «дітям». Якщо в «дітей» є така порада в переліку, то «діти» одержують 1 бал, а якщо ні — 1 бал одержують «батьки».

Якщо перемогли «батьки», то назва команди змінюється на «Обачливі батьки», а якщо «діти» — вони стають «Розумними дітьми».

n 3. Мотивація навчальної діяльності

3.1. Повідомлення теми уроку та формулювання разом з учнями мети та задач вивчення нового матеріалу.

3.2. Проблемне запитання.

— Чи можна заздалегідь передбачити небезпечні ситуації в житлових приміщеннях?

 

n 4. Етап засвоєння нових знань

План пояснення нового матеріалу

1. Небезпека в побуті

2. Небезпечні іграшки.

3. Небезпечні ігри в будівлях.

4. Небезпеки комунальних мереж.

n 5. Узагальнення та закріплення знань

5.1. Рольова гра «Один удома».

1 група: порушення водопостачання;

2 група: порушення електропостачання;

3 група: порушення теплопостачання;

4 група: порушення газопостачання;

5 група: порушення роботи каналізації.

Завдання групам:

1) прочитати та обговорити матеріал підручника;

2) визначити причини виникнення порушення;

3) спрогнозувати наслідки порушення;

4) визначити послідовність дій у цій небезпечній ситуації;

5) продумати, як можна запобігти цьому порушенню.

Представники груп заповнюють таблицю на дошці:

Група

Причини аварії

Дії під час порушення

Запобіжні дії

Самооцінка роботи

Взаємооцінка роботи

 

 

 

 

 

 

 

5.2. Фронтальна бесіда.

1. Яка небезпека очікує від гри з петардами?

2. Чи можна ховатися під час гри на горищі або в підвалі? Чому?

3. Чи можна під час гри пересувати меблі, електроприлади?

5.3. Творча робота.

Учні в групах або в парах малюють попереджувальні плакати для першокласників, що ілюструють небезпечні ігри в будівлях, та небезпечні іграшки.

5.5. Робота з друкованим зошитом [5], c. 33–34.

5.6. Розгадування кросворда «Безпека в будівлях».

5.7. Обговорення епіграфа до уроку та відповідь на проблемне запитання.

n 6. Підбиття підсумків уроку

Підсумкова бесіда про важливість запобігання небезпечних ситуацій у будівлях.

n 7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Індивідуальні завдання.

1. Які небезпечні ситуації можливі на кухні?

2. Які небезпечні ситуації можливі у звичайній кімнаті?

3. Підготуй загадки, прислів’я та вірші до теми «Пожежна безпека».

n4. Етап засвоєння нових знань

1. Небезпека в побуті

Найбезпечніше людина почуває себе в своєму будинку, квартирі. Як говорять британці: «Мій дім — моя фортеця». І загалом це справді так. А щоб почуватися не тільки безпечно, а й комфортно, людина використовує у своїй домівці різноманітну техніку, що полегшує їй життя.

Нинішній рівень технічного прогресу цілком достатній, щоб забезпечити автономне існування будь-якої людини упродовж тривалого часу без потреби спілкування із зовнішнім світом. Зокрема, у переважній більшості будинків є холодна і гаряча вода, світло, центральне опалення, холодильник, аудіо- та відеотехніка, телефон, туалет, сміттєпровід тощо. Отже, в оселі людина майже всім забезпечена.

Проте за певних обставин «фортеця» може виявитися слабкою.

Які загрози підстерігають людину в її оселі?

Велике значення для безпеки має раціональне розташування меблів і обладнання. Тут важливим є не лише комфортність, а насамперед безпечність.

Меблі не повинні заважати пересуватися кімнатою. Інакше людина може спіткнутися, впасти і травмуватись.

Над плитою (газовою чи електричною) не слід навішувати полиць, а тим більше зберігати там легкозаймисті предмети. Це може закінчитися не лише опіками, а й пожежею.

Якщо в багатоповерховому будинку не працює ліфт, то доведеться спускатися (підійматися) сходами. Темної пори можна спіткнутися і впасти, вивихнути або зламати ногу чи руку А тому слід бути передбачливим і завжди мати при собі ліхтарик, щоб уникнути таких прикрощів.

Ліфт працює і ви заходите в кабіну. Проте, зрушивши з місця і проїхавши один-два поверхи, ліфт раптом зупиняється. Що робити? Найголовніше — не нервуйте і не намагайтеся вибратись із кабіни ліфта самотужки. Найперше — натисніть кнопку «Виклик» (якщо вона є) або покличте когось на допомогу.

 

2. Небезпечні іграшки

 

Небезпечні іграшки

 

 

 

 

 

 

 

Колють або ріжуть

 

З крихких матеріалів (розбиваються на маленькі часточки)

і можуть поранити

 

Мають різкий запах

 

Вибухають

і ранять (петарди)

 

Ранять (пістолети

з кульками)

                               

 

3. Небезпечні ігри в будівлях

Катання на ліфті

 

Пересування меблів

 

Ховання в меблях та ємкостях

 

Біганина, пересування із зав’язаними очима

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рухливі ігри біля вікон, за занавісками та в темряві

 

Небезпечні ігри

 

Використання ліків і термометрів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ігри на балконі

 

Ігри на горищі

або в підвалі

 

 

 

4. Небезпеки комунальних мереж

 

 

Порушення водопостачання

 

Порушення електропостачання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Порушення теплопостачання

 

Небезпеки комунальних мереж

 

Порушення роботи каналізації

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Порушення газопостачання

 

Раптове зупинення ліфта

 

 


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: