Мета: повторити відомості про життя Ж. Верна; сформувати уявлення про роман як літературний жанр, вчитися працювати з текстом, перевірити знання тексту розділів домашнього завдання; виховувати повагу до високих моральних цінностей. Обладнання: картки з кросвордом, тексти роману, картина І. Айвазовського «Дев’ятий вал». Тип уроку: узагальнення та систематизація знань. Людина — що цегла: обпалюючись, вона стає твердою. Б. Шоу Хід уроку І. Актуалізація опорних знань Кросворд навпаки - Пригадаємо деякі події з життя Ж. Верна. До слів у кросворді придумайте тлумачення. Відповіді 1. В якій країні жив Ж. Верн? 2. Що Ж. Верн вивчав у Парижі? 3. Д е відбуваються дії роману «Із Землі на Місяць»? 4. У якому місті народився письменник? 5. Д о якої країни хотів вирушити 11-річний Ж. Верн? ІІ. Вивчення нового матеріалу 1. Словникова робота Роман — великий епічний твір, що зображує історію життя багатьох героїв протягом тривалого часу. 2. Бесіда за прочитаними розділами. Робота з текстом І–ІІ розділи - Як називалося судно, на якому пливли герої? («Пілігрим») - Розкажіть про пасажирів судна. Чому вони опинилися на «Пілігримі»? - Що ви дізналися про екіпаж судна? - Які почуття викликають у вас герої твору? - Знайдіть у тексті описи зовнішності героїв. Доповніть їх усними характеристиками героїв. Місіс Уелдон, Джек — хоробрі, витривалі, мужні. Бенедикт — дивний дослідник-ентомолог. Дік Сенд — рішучий, відважний. Негоро — дивний, потайний. Капітан Халл — справедливий, професіонал. IV розділ - Які герої з’являються на борту «Пілігрима»? - Зачитайте уривки, присвячені потерпілим на судні «Вальдек». - Хто, крім людей, був на затонулому кораблі? (Собака Дінго) - Розкажіть, що дивного було в поведінці Дінго? Як він ставився до людей насудні? ІІІ. Підбиття підсумків уроку - Які головні труднощі виникли в героїв роману на морському шляху? (Капітан був юним і не мав належного досвіду. Загибель екіпажу; врятованінегри не знали морської справи; підступність Негоро; буря, шторм.) - Як поводилися герої за цих складних обставин? Які риси характеру проявили? Як ставилися одне до одного? (Вони були мужніми, сміливими, сильними духом людьми, які прагнули за будь-яких умов подолати труднощі.) 2. Робота з епіграфом - Чи відповідає характерам героїв твору вислів Б. Шоу? Поясніть свою думку. 3. Слово вчителя — Закінчити урок буде доречно словами драматурга Б. Шоу: «Людина — що цегла: обпалюючись, вона стає твердою». В мире много сил великих, Но сильнее человека Ничего на свете нет. IV. Домашнє завдання Прочитати розділи 14, 17, 18, підготувати цитати до образу Діка Сенда.
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |