Зміна природи людиною, охорона природних комплексів Євразії

Мета: поглиблювати екологічні знання учнів, виховувати учнів на прикладах раціонального природокористування та охорони природи Євразії, з’ясувати на реальних прикладах наслідки прояву господарської діяльності людини на природу материка, розвивати практичні навички роботи учнів з додатковими джерелами географічних знань, розвивати вміння логічно мислити, моделювати, систематизувати отримані раніше знання.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: фізична карта та карта природних зон Євразії, підручник, контурні карти, робочі зошити, слайди із зображенням природних та антропогенних ландшафтів Євразії.

Опорні та базові поняття: екологія, охорона природи, природоохоронні території, природокористування, особливості охорони природи на материку, причини, наслідки охоронної діяльності, заповідники, національні парки Євразії.

Географічна номенклатура: острови: Великобританія, Ірландія, Сіцілія, Шпіцберґен, Нова Земля, Сахалін, Японські, Великі Зондські (Калімантан, Суматра, Ява), Малі Зондські, Філіппінські; півострови: Скандинавський, Піренейський, Апеннінський, Балканський, Кримський, Таймир, Чукотський, Камчатка, Корея, Індокитай, Малакка, Індостан, Аравійський; гори: Альпи, Піренеї, Апенніни, Карпати, Кримські, Скандинавські, Уральські, Кавказ, Тянь-Шань, Гімалаї (г. Джомолунґма); рівнини: Східноєвропейська, Західносибірська, Велика Китайська; низовини: Прикаспійська, Індо-Ґанґська, Месопотамська; Середньоросійська височина; плоскогір’я:Середньосибірське, Декан; нагір’я: Тібет, Іранське; пустелі: Каракуми, Ґобі, Руб-ель-Халі.

ЗМІСТ УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

1. Прийом «Чомучка»

Учні задають, запитання підготовлені вдома.

2. Прийом «Що? Де? Коли?»

Учні задають запитання, підготовлені вдома.

III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

Прийом «Проблемне питання»

•          Навіщо людина займається охороною природи?

•          Як, на вашу думку, впливає людина на навколишнє середовище?

•          Чому ми все частіше чуємо в пресі, по радіо та бачимо по телевізору про екологічні проблеми?

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Прийом «Творча лабораторія» (робота в групах)

І група: дати характеристику різних типів природокористування (раціональне природокористування);

II група: дати характеристику різних типів природокористування (нераціональне природокористування);

IIІ група: знайти на картах найбільші природоохоронні території Європи і дати їх коротку характеристику;

IV група: знайти на картах найбільші природоохоронні території Європи і дати їх коротку характеристику;

V група: з’ясувати унікальність природи в природоохоронних територіях материка;

VI група: скласти пам’ятку поведінки в природі.

2. Прийом «Картографічна лабораторія»

На контурну карту нанести території та підписати найбільші заповідники Євразії.

V. Закріплення вивченого матеріалу

Прийом «Власні приклади»

Учні наводять цікаві приклади щодо теми уроку (випереджувальне домашнє завдання) або доповнюють зміст проблеми, що вивчається, власними прикладами.

VI. Підсумок уроку

Прийом «Роблю висновок»

Учні роблять висновки про зміну природи Євразії людиною, про охорону природних комплексів Євразії.

VII. Домашнє завдання

•          Опрацювати відповідний матеріал підручника.

•          Підготувати повідомлення про населення, країни, міста Євразії.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: