Використання інтерактивного прийому "Пазли" на уроці світової літератури за темою "А.Конан Дойл "Собака Баскервілів"

Мета: продовжити роботу над змістом твору; показати, як побудо¬вано захоплюючу інтригу; удосконалювати роботу над текстологічним аналізом твору; виховувати культуру зв'язного мовлення, культуру відповіді: логічність, послідовність, аргументованість. 

Обладнання: ілюстрації до твору, «пазли». 

ХІД УРОКУ 
І. Актуалізація опорних знань 
1. Розвиток зв'язного мовлення 
Розповідь про вигаданий експонат «музею Шерлока Холмса». 
2. Гра «Так чи не так?» 
• Шерлок Холмс не міг негайно приїхати до Девонширу, тому що в нього були справи у Лондоні. {Він приїхав таємно і сховався) 
• Доктор Ватсон намагався весь час бути поруч із сером Генрі. (Так) 
• Беррімор та його дружина виманювали з болота вогником свічки собаку Баскервілів, щоб сер Генрі злякався і поїхав із Баскервіль-холла і залишив їх тут самих. (Брата дружини, каторжника) 
• Серу Генрі дуже сподобався старий будинок, особливо світла, затишна їдальня. (Не сподобався; темна їдальня) 
• Брат і сестра Степлтони були дуже схожими. (Були різними зовні) 
• Степлтон дуже зрадів, дізнавшись, що сер Генрі закохався в його сестру, і поспішав з одруженням. (Лютував, відштовхував від сестри) 
• Доктор Ватсон щодня телефонував у Лондон і повідомляв інформацію Шерлокові Холмсу про розвиток подій. (Писав докладні листи) 
• Беррімор домовився із сером Генрі, що вони разом допомагатимуть утікачеві-каторжнику Селдону. (Розповів, коли сер Генрі примусив) 
• Сер Чарльз Баскервіль перед смертю пішов на побачення з жінкою. (Так) 
• Лаура Лайонс запізнилася на побачення. (Не з'явилася) 
• Незнайомець, який ховався на болотах у печері, служив у поліції. (Це був Шерлок Холмс) 
• Шерлок Холмс, побачивши доктора Ватсона біля своєї схованки, вирішив налякати його. (Тихо покликав друга) 
3. Перевірка письмової відповіді: 
«Методом індукції чи дедукції найчастіше користується Шерлок Холмс?» 
4. Прийом «Пазли» 
Слово вчителя 
— Ви, звісно, знаєте, як з маленьких пазлів складають цілу картину, коли незрозуміла на шматочку паперу риска або кольорова пляма на цілісному по¬лотні набуває конкретності. 
Спробуємо за допомогою Шерлока Холмса або доктора Ватсона пояснити де¬які факти для того, щоб заплутаний сюжет став зрозумілим. 
5. Бесіда 
• Ми побачили з вами справжніх співробітників з розшуку, так би мовити, класичний детективний дует. Як розподіляються в ньому ролі? (Читання початку глави XIV про характер Шерлока Холмса, який любив керувати..) 
• А яку важливу роль відведено докторові Ватсону? (Він потім усе описує) 
• Що сказав Шерлок Холмс докторові Ватсону, коли вони зустрілися на боло-ті, про їхню спільну роботу щодо розшуку злочинця і розгадану таємницю? («Ми з вами, очевидно, йшли паралельним курсом») 
• Як це характеризує доктора Ватсона? Як Шерлок Холмс оцінив роботу док-тора Ватсона в розслідуванні цієї справи і як пояснив своє бажання бути відсутнім? («Ваша допомога для мене безцінна», «Якби я був разом із сером Генрі і з вами, моя точка зору ні в чому не відрізнялася б від вашої», «Завзя-тість і спостережливість, яку ви виявили в такій складній справі, гідні будь-якої похвали») 
II. Підсумки уроку 
— Закон детективного жанру полягає в тому, щоб розплутати заплутану ін-тригу, зробити вое зрозумілим, покарати винуватців, довести перемогу логічно¬го мислення над підступністю злочинців. 
Співдружність Шерлока Холмса і доктора Ватсона можна коротко проілю-струвати прислів'ям: «Одна голова добре, а дві голови краще». 
III. Домашнє завдання 
Поповнити «Музей Шерлока Холмса» експонатами; прочитати оповідання Конан Дойла (за власним вибором), накреслити шлях розшуку, спираючись на окремі факти. 

Автор: Гонтарук Оксана Дмитрівна


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: