А. Малишко « Пісня про рушник»

Мета: ознайомити учнів з життям та творчістю поета, із давнім символом слов’янських народів-вишитим рушником, допомогти усвідомити ідейно- художні особливості твору, його значення як візитної картки України; розвивати навички самостійної роботи, виразного читання ліричного твору, його аналізування, висловлення своєї думки щодо прочитаного; виховувати любов до матері, Батьківщини; прищеплювати повагу до традицій свого народу. 
Тип уроку: вивчення нового матеріалу. 
Форма уроку: урок з використанням проектної технології 
Обладнання: портрет письменника, українські вишивані рушники, підручники з української літератури ( автор О.Слоньовська), комп’ютер, проектор, кольорові аркуші. 
Методи та прийоми: бесіда, презентації, робота з підручником, «асоціативні кущі». 

Перебіг уроку 
I. Організаційна частина уроку 
II. Мотивізація навчальної діяльності 
III. Оголошення теми та мети уроку 
1.Слово вчителя: 
Україно моя, далі, грозами свіжо пропахлі, 
Польова моя мрійнице. Крапля у сонці з весла. 
Я віддам свою кров, свою силу і ніжність до краплі, 
Щоб з пожару ти встала, тополею в небо росла. 
-Діти, які почуття розкриваються у цьому уривку вірша А.Малишка? 
( Розкривається любов до Батьківщини, відданість своєї країні з її краєвидами, символами…..) 
- Отже, у ваших відповідях я почула такі слова як: любов, Батьківщина, символи. Я пропоную зараз групам взяти по одному слову: 1-любов,2- Батьківщина,3- символи.ї, і зробити «асоціативні кущі» з них. 
2. «Асоціативні кущі»(1 хвилина, відповіді). 
3. Слово вчителя. 
- Яке слово зустрічається у кожній команді? (рушник) 
- Отже дійсно, рушники – це традиційна прикраса житла, предмет побуту та обрядовості, яка здавна поширена в Україні та є одним з символів нашої Батьківщини. 
IV.Сприймання учнями навчального матеріалу 
1.Слово учителя. 
-Сьогодні, ви на урок поділилися за командами та готували кожна своє творче завдання. Так, перша група підготувала матеріал про один із символів нашої Неньки – України – рушник. 
2.Презентація учнів 
3. Бесіда 
- Що ви дізналися про рушник із презентації першої групи? 
- Які обрядові значення мають рушники з’ясовувала 2 група учнів нашого класу. 
4. Інсценізація учнів (зустріч гостей, у побуті, на еконі, пеленали новонародженого, на дорогу, весілля.) 
- Давайте спробуємо відгадати ці призначення рушника. 
Учні: Ще одне призначення має рушник - проводи людини у останній путь, але цього ми не будемо інсценувати, так як наш урок сьогодні перетворений у маленьке свято. 
5.Слово учителя. 
- Яку пісню ви чули під час показу презентації 1 групи? ( «Пісня про рушник») 
- А хто автор слів цієї пісні? ( А. Малишко) 
- Хто ж він, Андрій Самойлович Малишко? І це з’ясовувала 3 група учнів. 
6. Презентація учнів. 
7. Бесіда. 
- Що ж ви дізналися про А.Малишка? 
Фіз.. хвилинка. 
8.Робота з підручником. 
- Напевно, колись дала рушник у дорогу мати й Андрієві Малишку і він подарував нам вірш « Пісня про рушник», який багато людей вважають народним. Давайте зараз прочитаємо його вірш в наших підручниках. ( стор. 284-285) 
9. Бесіда. 
- Які образи наявні у вірші?(мати, символ – рушник, ліричний герой – син) 
- Що таке « ліричний герой»? 
- Дайте визначення слову «символ» у літературі. 
- За допомогою яких художніх засобів творення вдалося поетові створити такий чудовий образ матері? 
- Назвіть художні засоби, якими зображені син та рушник. 
- Визначте ідею твору. 
V. Закріплення вивченого матеріалу 
Бесіда 
- Отже, сьогодні ми з вами поглибили знання про символ України – рушник, про поета та його чудовий вірш, який отримав найвищий статус – став народною піснею. Музику до якої написав Платон Майборода і вперше пролунала ця пісня у виконанні Олександра Таранця у фільмі « Літа молодії». Потім її співав Дмитро Гнатюк, Таїсія Повалій та інші. А на нашому уроці її заспіває Поліна. 
VI. Підсумок(оцінки) 
VII.Д./ з. стор.284-285 вивчити вірш та зробити ілюстрації до нього.

Автор: Сапєлкіна Надія Леонідівна


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: