Мета уроку: ознайомити учнів з розмаїтістю сучасних плазунів, їхньою роллю в природі й житті людини. Обладнання і матеріали: вологі препарати плазунів, скелет ящірки, таблиці «Тип Хордові. Клас Плазуни», «Внутрішня будова ящірки», малюнки, фотографії та діапозитиви різних представників плазунів. Базові поняття і терміни уроку: ряд Лускаті, підряди Змії та Ящірки, ряди Черепахи, Крокодили, отруйні змії, панцир. Концепція уроку На прикладі конкретних видів показати відмінності й подібність у будові різних рядів плазунів. Звернути увагу на зв’язок будови представників різних рядів з їхнім способом життя. Показати значне поширення представників класу, їхню роль у різних екосистемах і господарській діяльності людини. ХІД УРОКУ I. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності школярів Питання до учнів Коли виникли рептилії? Які групи вимерлих рептилій ви знаєте? Коли спостерігався розквіт рептилій II. Вивчення нового матеріалу Повідомлення учнів Ряд Черепахи. Змії та ящірки. Ряд Крокодили. Плазуни Червоної книги України. Бесіда з аналізом повідомлень учнів про ряди плазунів (проводиться з одночасним заповненням таблиці)
До Червоної книги України занесені такі плазуни, як гекон кримський, жовтопуз, полоз жовточеревний, полоз леопардовий, ескулапова змія, полоз чотирисмугий, мідянка звичайна, гадюка степова східна. III. Узагальнення, систематизація і контроль знань і вмінь учнів Питання до учнів Дайте стислу характеристику ряду Лускаті. Дайте стислу характеристику ряду Черепахи. Дайте стислу характеристику ряду Крокодили. Приклади питань і завдань для самостійної роботи учнів Запропонуйте свою гіпотезу про причини, з яких сучасні групи рептилій збереглися, а не вимерли, як інші. Поясніть, як особливості будови черепах відбиваються на функціонуванні їхніх систем органів. IV. Домашнє завдання Вивчити відповідний параграф підручника
| |||||||||||||||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |