Урок можна провести у вигляді змагання між окремими групами учнів. І тур. Прийом «Експресс-тест» Завдання І групі 1. Найбільш поширеним заняттям людей у степовій зоні є: а) розведення хутрових звірів; б) землеробство та скотарство; в) оленярство; г) рибальство. 2. Види ґрунтів, що є найбільш поширеним у степовій зоні України: а) дерново-підзолисті; б) сірі лісові; в) чорноземи; г) каштанові. 3. Встановіть відповідність між природними зонами України та найбільш характерними представниками їх рослинного світу:
Завдання ІІ групі 1. Чинник, який є головним у формуванні чорноземів у степовій зоні України: а) панівні вітри; б) рівнинний рельєф; в) умови зволоження; г) господарська діяльність людини. 2. Назвіть область України територія якої повністю розташована в степовій зоні: а) Донецька; б) Київська; в) Закарпатська; г) Вінницька. 3. Встановіть відповідність між природними зонами та заповідними територіями:
Завдання ІІІ групі 1. Природна зона, що займає найбільшу площу України: а) мішані ліси; б) степ; в) лісостеп; г) тайга. 2. Вид ґрунтів, що є найбільш поширеним у лісостеповій зоні України: а) дерново-підзолисті; б) чорноземи; в) сірі лісові; г) каштанові. 3. Встановіть відповідність між природними регіонами України та їх характерними рисами:
Завдання ІV групі 1. Область України, територія якої повністю розташована в лісостеповій зоні: а) Волинська; б) Черкаська; в) Донецька; г) Львівська. 2. Область України, територія якої повністю розташована в зоні мішаних та широколистих лісів: а) Луганська; б) Кіровоградська; в) Волинська; г) Одеська. 3. Встановіть відповідність між природними зонами України та їх характерними рисами:
Завдання V групі 1. Вид ґрунтів, що є найбільш поширеним у зоні мішаних та хвойних лісів України а) дерново-підзолисті; б) сірі лісові; в) чорноземи; г) каштанові. 2. Групи, на які розподіляються озера морського походження, що поширені в Приазов’ї та Причорномор’ї: а) озера-лагуни та озера-лимани; б) озера-стариці та карстові; в) греблеві або завальні; г) дельтові та заплавні. 3. Встановіть відповідність між природними зонами та річною кількістю опадів:
ІІ тур. Прийом «Словничок» Завдання І група. Дайте визначення поняття «природна зона». II група. Дайте визначення поняття «ландшафт». IIІ група. Дайте визначення поняття «висотна поясніть». VІ група. Дайте визначення поняття «провінція». V група. Дайте визначення поняття «ґрунт». IIІ тур. Прийом «Естафета» Учні кожної команди-групи пишуть на картці запитання команді-суперниці та передають картки сусідній групі. На підготовку відповіді — 1–2 хвилини. Наприклад: • Покажіть на карті природні зони України. • Назвіть особливості природи Азовського моря. • Покажіть на карті території, де відбуваються несприятливі природні процеси. • Визначте дві негативні риси впливу господарської діяльності людини на природу Чорного моря. • Поясніть, чому в Карпатах існує висотна поясність, але немає льодовиків. IV тур. Прийом «Так — Ні» Учитель наводить твердження, а кожна з груп по черзі висловлює власну думку щодо нього, доповнюють або виправляють припущені помилки: • На поліських болотах з добре розвиненим торфовим горизонтом ростуть сосни, берези, а з мохів — сфагнум. • Лісами вкрито 4 % площі України. Вони займають значні площі в Карпатах, Криму і на Поліссі. • Тис ягідний, рододендрон жовтий, сосна кедрова збереглися без змін протягом багатьох епох. На Україну їх завезли з інших материків. • Ґрунти степової зони сформувалися в умовах надмірного зволоження. • Ґрунтовий покрив Кримських гір дуже строкатий. Він змінюється з висотою. V тур. Прийом «Домашня заготовка» Учні кожної групи розповідають цікавий матеріал (2–3 хвилини), що стосується вивчених тем. VI. Підсумки уроку Учні оцінюють роботу груп, учитель оголошує оцінки. VII. Домашнє завдання Повторіть матеріал підручника, підготуйтеся до тематичного оцінювання.
| |||||||||||
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |