«Ні! Я жива! Я буду вічно жити! Я в серці маю те, що не вмирає!» (Життя і творчість Лесі Українки)

Мета: - поглибити знання учнів про життєвий подвиг і творчий шлях видатної письменниці, допомогти усвідомити, як світогляд митця впливає на творчість; 
- розвивати вміння виділяти основне в лекції і зосереджувати на ньому свою увагу; 
- виховувати повагу до справжнього мистецтва і видатних людей України. 

Тип уроку: - шкільна лекція. 
Обладнання: портрет письменниці, девіз уроку, ілюстрації 
до творів Лесі Українки, мультимедійна презентація «Життя і творчість Лесі Українки» 

Девіз уроку: 
Терпіть кайдани-то несвітський сором, 
Забуть їх, не розбивши, гірший встид. 
Леся Українка. 

Хід уроку 
І. Організаційний момент. Рефлексія «Очікування». 
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів: повідомлення теми, мети, завдань уроку. 
ІІІ. Сприйняття і засвоєння нових знань. 
План 
шкільної лекції на тему: «Життя і творчість Лесі Українки» 
1) Місце і дата народження Лариси Петрівни Косач. 
2) Родина, з якої походила майбутня письменниця. 
3) Середовище, що благотворно впливало на здібності 
4) Переїзд родини Косачів до Луцька. Початок хвороби 
Лесі. 
5) Родина Косачів у Колодяжному. 
6) Навчання Лесі та Михайла в Києві. 
7) Перша поетична спроба. 
8) Перша публікація – вірш «Конвалія». 
9) Літа великих Лесиних страждань. 
10) 1890 р.- вийшли поезії «Мій шлях», «Сім струн». 
11) Леся - авторка підручника «Стародавня історія східних 
народів». 
12) Встановлення негласного нагляду над письменницею. 
Знайомство з С.Мержинським. 
13) Дружба Лесі Українки з І.Франком, О.Кобилянською, 
М.Павликом. 
14) Обшук на квартирі Косачів. 
15) Одруження з Климентієм Квіткою. 
16) Життя і творчість Лесі Українки за межами України. 
17) Останні дні життя, сповнені творчої праці. 
18) 26 липня 1913 року поховано письменницю у Києві на 
Байковому кладовищі. 
19)Вшанування пам'яті. 

ІV. Закріплення вивченого. 
1. Робота «Трійкою»(відповідь, доповнення, рецензія). 
Користуючись записами в зошиті, розповісти про життя 
і творчість Лесі Українки. 
2. Бесіда. 
- Що найбільше вразило вас у цій жінці? Чому? 
-Пояснити, чому життя поетеси ми називаємо подвигом. 
- Як ви розумієте девіз уроку? Відповідь обґрунтуйте. 

V.Підсумок уроку, оцінювання. Рефлексія «Очікування. Чи справдилися вони?» 
VІ. Домашнє завдання. 
Вивчити біографію Лесі Українки, скласти хронологічну таблицю життя і творчості поетеси, підготувати повідомлення «Філософські мотиви лірики Лесі Українки», «Духовна краса ліричного героя в поезії Лесі Українки».

Автор: Маринченко Леся


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: