Подорож Шевченківськими шляхами

Мета: узагальнити матеріал про життєвий і творчий шлях геніального поета України Т. Г. Шевченка; прищеплювати інтерес до української літератури; виховувати почуття національної самосвідомості, патріотизму, повагу й шанобливе ставлення до поета Обладнання: збірки поезій Т. Г. Шевченка, портрет письменника, аудіозаписи пісень та віршів поета, презентація ‘’ Шевченко художник ‘’ 
Звучить мелодія пісні ‘’ Реве та стогне Дніпр широкий… ‘’ 
Слово вчителя. 
Щовесни, коли тануть сніги, І на рясті просяє веселка, Повні сил і живої снаги Ми вшановуєм пам’ять Шевченка 
Тарасу Григоровичу Шевченку, великому сину українського народу, який зупинив самознищення української нації, присвячується. 
В похилій хаті край села Над ставом чистим і прозорим Життя Тарасику дала Кріпачка – мати вбита горем. 
Коли характеризують народ, то передовсім називають найталановитіших, найкращих його представників. Україна – це Шевченко. У ньому – наша історія, буття, наші болі й мрії. 
Усе знесла й перемогла 
його любові сила. 
Того великого вогню 
і смерть не погасила. 
Л. Українка 

Станція перша ‘’ Привітальна ‘’ Команди вітають одна одну 
Станція друга ‘’ Дитинство босоноге ‘’ Учні відповідають на питання, які зачитує вчитель. Кожна правильна відповідь 1 бал 
1. Коли народився Тарас Шевченко ? ( 9 березня 1814 р. ) 
2. Хто розказував малому Тарасу про гайдамаків ? ( Дід Іван ) 
3. Скільки всього дітей мали батьки Шевченка ? ( Вісім ) 
4. Пан – кріпосник, якому належала родина Т. Шевченка ? ( Енгельгардт ) 
5. Як звали батьків Тараса ? ( Григорій, Катерина ) 
6. Де народився Т. Шевченко ? ( Село Моринці ) 
7. Хто повернув малого Тараса додому, коли той заблукав ? ( Чумаки ) 
8. Село, в якому провів дитинство Шевченко ? ( Кирилівка ) 
9. Як Тарас опинився у Вільно ? ( Забрав пан ) 
10. Що робив тарас у 13 років ? ( Пас ягнят ) 
11. Хто був першим учителем малювання в Тараса ? ( Майстер Ширяєв ) 
12. Коли Тарас став круглим сиротою ? ( В 11 років ) 
Станція третя ‘’ Поетична ‘’ Від кожної команди вірш напам’ять. Прочитати вірш ‘’ Заповіт ‘’, ‘’ Мені тринадцятий минало…’’. Оцінюється виразність, правильність читання вірша. 
Зачитати вірш ‘’ Заповіт ‘’ російською мовою. 

ЗАВЕЩАНИЕ 
Как умру, похороните 
На Украйне милой, 
Посреди широкой степи 
Выройте могилу, 
Чтоб лежать мне на кургане, 
Над рекой могучей, 
Чтобы слышать, как бушует 
Старый Днепр под кручей. 
И когда с полей Украйны 
Кровь врагов постылых 
Понесет он … вот тогда я 
Встану из могилы – 
Поднимусь я и достигну 
Божьего порога, 
Помолюсь… А покуда 
Я не знаю Бога. 
Схороните и вставайте, 
Цепи разорвите, 
Злою вражескою кровью 
Волю окропите. 
И меня в семье великой, 
В семье вольной, новой, 
Не забудьте - помяните 
Добрым тихим словом. 

Станція четверта ‘’ Розважальна ‘’ Зачитати анекдоти та небилиці про Т. Шевченка Станція п’ята ‘’ Музична ‘’ Прослухати аудіозапис вірша-пісні ‘’ Гомоніла Україна… ‘’ 
Станція шоста «Складальна». Командам дається надрукований на аркуші паперу вірш Шевченка попередньо розрізаний смужками, а учням потрібно скласти його за рядками. 
Станція сьома ‘’ Кмітлива ‘’ Конкурс ‘’ Заморочки із бочки ‘’ З ‘’бочки’’ учні беруть папірець на якому написано питання. Правильна відповідь 1 бал. 
1. Яким словом просив Шевченко в ‘’ Заповіті ‘’ пом’янути його ? ( Незлим тихим словом ). 
2. Що хотів бачити Шевченко з могили ? ( Дніпро, кручі, лани ). 
3. З якого твору рядки: 
По діброві вітер виє, 
Гуляє по полю. 
Край дороги ген тополю 
До самого долу ( ‘’Тополя’’ ) 
4. Назвіть вірш за рядками: 
Неначе сонце засіяло, 
Неначе все на світі стало 
Моє…лани, гаї, сади! ( ‘’ Мені тринадцятий минало…’’ ) 
5. Що робила жінка на панщині? ( Пшеницю жала ) 
6. Вода тече з-під явора на долину, а над водою пишається … ( Червона калина ) 
7. Який садок у Т. Шевченка біля хати ? ( Вишневий ) 
8. Хто гуде над вишнями в садку ? ( Хрущі ) 
9. Хто співає , ідучи з поля у вірші Т. Шевченка ? ( Дівчата ) 
10. Кого чекала дівчина в поемі ‘’ Тополя ‘’ край дороги ? ( Коханого ) 
Хочу завершити наш захід розповіддю про одну бувальщину, яка сприймається як легенда. 
В одному санаторії на Харківщині перебував на лікуванні тяжко хворий токар із Харкова Василь Марченко. Незадовго до смерті зі стовбура зламаної вітром сосни він вирізав погруддя Т. Шевченка. Нехтуючи забороною лікарів, мужньо борючись зі смертельною недугою, він просив друзів носити його в парк на носилках, і там, напівлежачи, знаючи, що дні його лічені, він поспішав закінчити роботу. Одного дня уже закінчуючи свою роботу, ця мужня, благородна людина померла, але під майстерним різцем закоханого в Кобзаря робітника ожив світлий образ великого Тараса. З того часу у парку цьому стоїть Т. Шевченко, врісши коріннями у землю. Справді, з великою пошаною ставляться люди до Великого Кобзаря, бо він того вартий… 
Станція восьма. « Запитальна» учні задають командам - супротивникам питання щодо життя і творчості Т. Г. Шевченка. 
Станція дев’ята ‘’ Підсумкова ‘’ Підсумок заходу. Нагородження переможців.

Автор: Оксана


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: