Електричне поле. Взаємодія заряджених тіл. Закон Кулона.

Мета: ввести поняття електричного поля та показати реальність його існування, познайомити учнів із законом Кулона, розвивати логічне мислення учнів.

Тип уроку: комбінований урок.

Обладнання та наочність: плакат «Закон Кулона», портрет Кулона.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

ІІ. Актуалізація опорних знань та умінь

Запитання для фронтального опитування

·         Що називають електричним зарядом?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

План вивчення нової теми

·         Електричне поле.

·         Електростатика.

·         Досліди Йоффе та Міллікена.

·         Закон збереження електричного заряду.

·         Межі застосування закону збереження електричного заряду.

·         Точковий заряд.

·         Закон Кулона.

·         Межі застосування закону Кулона.

Опорний конспект

Електростатика — це розділ фізики, який вивчає нерухомі електричні заряди та їх взаємодію.

ІV. Закріплення нових знань та умінь

·         Що називається електричним полем?

·         Що називається електростатикою?

·         Які результати дослідів Йоффе та Міллікена?

·         Сформулюйте закон збереження електричного заряду.

·         Які межі застосування закону збереження електричного заряду?

·         Сформулюйте закон Кулона.

·         Які межі застосування закону Кулона?

·         Розв’язання задач

1.      Знайдіть силу взаємодії двох точкових зарядів 10 та 20 мкКл, розташованих на відстані 20 см один від одного у вакуумі.

2.      Чи може заряд тіла дорівнювати 2,5 · 10–19 Кл?

3.      Знайдіть загальну масу та заряд 300 електронів.

 

V. Підбиття підсумків уроку

 

VII. Домашнє завдання

Завдання за підручником. Вивчити § 2, 4.

Завдання за задачником. Розв’язати № 1.55, 1.72, 3.14, 3.17.

Додаткове завдання. Підготуйте інформацію про Ш. Кулона, М. Фарадея, А. Ф. Йоффе, Р. Міллікена.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: