Лабораторна робота № 2 «Вимірювання сили струму за допомогою амперметра»
Мета: сформувати експериментальні навички учнів, виховувати акуратність під час проведення експериментів, розвивати логічне мислення та вміння робити висновки з експерименту.
Тип уроку: урок формування практичних навичок.
Обладнання та наочність: обладнання лабораторної роботи, зошит з друкованою основою для виконання лабораторних робіт.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Виконання лабораторної роботи
Правила з техніки безпеки для учнів у кабінеті фізики:
Лабораторне обладнання розміщуйте на своєму робочому місці акуратно, щоб запобігти падінню приладів або їх перекиданню.
Чітко дотримуйтеся порядку виконання лабораторної роботи та правил техніки безпеки.
Будьте уважні й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.
Не залишайте робоче місце без дозволу вчителя.
Не починайте роботу без дозволу вчителя.
При проведенні дослідів не допускайте граничних навантажень вимірювальних приладів.
Стежте за справністю кріплень використовуваного обладнання, користуйтеся тільки справними приладами й обладнанням.
Після завершення лабораторної роботи ретельно приберіть своє робоче місце.
Із класу виходьте тільки з дозволу вчителя.
При отриманні травми або поганому самопочутті повідомте про це вчителя.
Пропонується виміряти силу струму за допомогою амперметра. Порядок дій учня:
Зберіть електричне коло за схемою:
Виміряйте амперметром силу струму в колі. Iвим =
Зберіть коло, змінивши розташування амперметра.
Виміряйте амперметром силу струму в колі. Iвим =
Порівняйте результати та зробіть висновок.
Обчисліть абсолютну та відносну похибки вимірювання сили струму та заповніть таблицю:
Зробіть висновки про те, як треба підключати в електричне коло амперметр.
IV. Підбиття підсумків уроку
V. Домашнє завдання
Завдання за підручником. Повторити § 8–9.
Завдання за задачником. Розв’язати № 5.4, 5.11.
Додаткове завдання. Накресліть електричне коло, за допомогою якого в лікарні 4 хворих, які знаходяться в одній палаті, зможуть викликати медичну сестру, не піднімаючись зі свого ліжка.