Які правопорушення називають адміністративними

Мета: дати уявлення про адміністративне та кримінальне право; аналізувати й розв’язувати правові ситуації щодо адміністративних правопорушень неповнолітніх; виховувати в учнів правову культуру й неприйняття протиправної поведінки.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Форма проведення: евристична бесіда.

Обладнання: мультимедійне обладнання, електронна презентація.

Епіграф уроку:

Я бачу загибель тієї держави, де закон не має сили й перебуває під чиєюсь владою. А там, де закон — володар над правителями, а вони — його раби, я бачу спасіння держави і всі блага, які тільки можуть дарувати державам боги.

(Платон)

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Обговорення змісту епіграфа уроку

1. Яка ідея покладена в основу думки стародавнього ілософа?

2. Чому, на вашу думку, ідея розбудови в Україні правової держави є популярною, проте поки ще не реалізованою?

3. Який найважливіший показник правової держави?

4. Як співвідносяться епіграф уроку з його темою? До чого тут ідея правової держави та адміністративного управління?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

У ч и т е л ь. 

Адміністративне право — це сукупність норм права, які регулюють відносини в галузі державного управління.

Евристична бесіда

• Які ви знаєте органи державної влади?

• Які функції вони виконують?

Розв’язання проблемних ситуацій

Поміркуйте, до якої галузі права належать такі ситуації:

а) чоловік перейшов дорогу в недозволеному місці;

б) водій поїхав на червоне світло;

в) під час бійки підлітки завдали одне одному тілесних ушкоджень;

г) підлітки розпивали спиртні напої в недозволеному місці;

д) група підлітків пограбувала перехожого.

Бесіда

• Як ви зрозуміли, що таке адміністративне право?

• Назвіть види адміністративних правовідносин.

• Назвіть учасників адміністративних правовідносин.

• Доведіть, що адміністративне право — це управлінське право.

Аргументуйте свою відповідь.

• Пригадайте вислови істориків щодо «верхів» і «низів», які хочуть чи не можуть управляти по-старому. Якого суспільного явища стосувалися ці слова? Чи пов’язані вони з адміністративним правом та державним управлінням.

• Які порушення адміністративного права ви знаєте, з якими стикалися ви чи ваші знайомі?

Робота в парах

Наведіть по два приклади адміністративного проступку і злочину.

Пояснення теоретичного матеріалу

У ч и т е л ь . 

Питання адміністративного права врегульовуються Кодексом України про адміністративні правопорушення. Згідно зі ст. 23 цього Кодексу, справи про адміністративні правопорушення уповноважені розглядати:

1) адміністративні комітети при органах місцевого самоврядування;

2) виконавчі комітети всіх рівнів;

3) органи внутрішніх справ, до яких, зокрема належить міліція;

4) органи державної інспекції.

Адміністративні справи також розглядаються у судах.

Кодекс України про адміністративні правопорушення 

Ст. 12. Вік, після досягнення якого настає адміністративна відповідальність.

Адміністративній відповідальності підлягають особи, які досягли на момент скоєння адміністративного правопорушення шістнадцятирічного віку.

За порушення, пов’язані із зберіганням і транспортуванням наркотичних речовин, дрібну крадіжку, правопорушення, пов’язані з використанням транспортних засобів та зброї, порушення правил дорожнього руху, дрібне хуліганство та непокору працівникам правоохоронних органів неповнолітні відповідають на загальних засадах. У цілому адміністративна відповідальність неповнолітніх має свої особливості.

Робота з документом

Кодекс України про адміністративні правопорушення

Ст. 23

Адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення <…>

Ст. 24-1. Заходи впливу, що застосовуються до неповнолітніх.

За вчинення адміністративних правопорушень до неповнолітніх у віці від шістнадцяти до вісімнадцяти років можуть бути застосовані такі заходи впливу:

…зобов’язання в публічній, або в іншій формі попросити вибачення у потерпілого;

…застереження;

…догана або сувора догана;

…передача неповнолітнього під нагляд батьків, або особам, які їх замінюють, чи під нагляд педагогічного, або трудового колективу за їх згодою, а також окремим громадянам на їх прохання.

Запитання

1. Якою є основний вид адміністративної відповідальності?

2. Що таке адміністративне стягнення?

3. Поміркуйте, які стягнення можуть бути застосовані до правопорушників у таких ситуаціях:

а) група 17-річних підлітків, перебуваючи в кафе, вчинила голосну сварку, під час якої допускалися нецензурні висловлювання щодо оточуючих;

б) 16-річний учень десятого класу постійно пропускає заняття у школі;

в) учні одинадцятого класу палили в приміщенні школи.

ІV. Підсумки уроку

У ч и т е л ь. Повернімося знов до епіграфа — слів великого Платона. Тож, як, на вашу думку, пов’язані поняття правової держави та адміністративного права, державного управління? Чи змінилися ваші погляди?

V. Домашнє завдання

1. Опрацювати відповідний матеріал підручника.

2. Наведіть приклади адміністративних правопорушень і поміркуйте, які наслідки вони мають для суспільства.

3. Підготуйте електронні фотопрезентації про різні види злочинів.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: