Мета: здійснити контроль знань за вивченою темою; перевірити засвоєння термінів із теорії літератури; виховувати прагнення досягти високого результату. Обладнання: картки із завданням. Тип уроку: урок контролю знань. Хід уроку І. Оголошення теми та мети уроку ІІ. Ознайомлення учнів із завданням. Виконання роботи Варіант І Початковий рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал) Завдання з вибором правильної відповіді 1. Укажіть, яке з тверджень є правильним щодо суті романтизму: а) протиставлення ідеальних уявлень буденній реальності; б) наявність правил та канонів; в) тенденція до типізації, настанова на «правдиве» відображення світу; г) гуманізм та зображення гармонійно розвиненої людини. 2. Укажіть добу, до якої зверталися романтики у пошуках естетичного ідеалу: а) Відродження; б) Середньовіччя; в) античність; г) Просвітництво. 3. Укажіть, які твори не належить перу Е. Гофмана: а) «Золотий горнець»; б) «Володар мух»; в) «Лускунчик»; г) «Володар бліх». 4. Укажіть, що слугувало Е. Гофману засобом для розуміння умовностей життя: а) новітня філософія; б) теорія єдності зі світом; в) прагматизм; г) фантастика. Середній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал) Завдання з вибором правильної відповіді 5. Укажіть, що подарувала фея Рожа Гожа малому Цахесові: а) гроші; б) титул; в) золоті волосини; г) чарівний гребінець. 6. Укажіть, у якому місті відбуваються події, зображені в казці Гофмана «Золотий горнець»: а) у Дрездені; б) у Берліні; в) у Празі; г) місто невідоме. 7. Укажіть тему вірша Г. Гейне «Чому троянди…»: а) природа; б) нерозділене кохання; в) поет і поезія; г) самотність. Достатній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал) Завдання з вибором декількох правильних відповідей 8. Укажіть, які твори належать перу Г. Гейне: а) «Лорелей»; б) «Ніч тиха»; в) «Лускунчик»; г) «Самотній кедр…». Завдання відкритої форми з короткою відповіддю 9. Образ героя, переживання, думки і почуття якого відображені в літературному творі, це — … (ліричний герой). 10. Зіткнення яких двох світів відображено у творах Е. Гофмана? (Матеріального та духовного) Високий рівень (2 бали) Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю 11. Коротко охарактеризуйте ліричного героя «Книги пісень» Г. Гейне і скажіть, чи тотожний він авторові. Варіант ІІ Початковий рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал) Завдання з вибором правильної відповіді 1. Укажіть, як називається літературний напрям, якому притаманним є протиставлення ідеальних уявлень буденній реальності. а) імпресіонізм; б) класицизм; в) реалізм; г) романтизм. 2. Укажіть, як називається негативна оцінка предмета або явища через його висміювання; комічний ефект досягається завдяки тому, що справжній смисл висловлювання замаскований. а) сатира; б) гумор; в) іронія; г) сарказм. 3. Укажіть, якій тематиці присвячені перші твори Е. Гофмана: а) музичній; б) пригод та подорожей; в) філософській; г) оспівування природи. 4. Укажіть, ким був Балтазар, герой твору Е. Гофмана «Крихітка Цахес»: а) філософом; б) скептиком; в) філістером; г) поетом. Середній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал) Завдання з вибором правильної відповіді 5. Укажіть, хто допомагає Балтазарові: а) фея Рожа Гожа; б) Ціннобер; в) Проспер Альпанус; г) князь Барсануф. 6. Укажіть, як звати головного героя казки Е. Гофмана «Золотий горнець»: а) Фабіан; б) Анзельм; в) Мош Терпін; г) Пульхер. 7. Укажіть тему вірша Г. Гейне «Не знаю, що стало зі мною…»: а) природа; б) нещасливе кохання; в) поет і поезія; г) самотність. Достатній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал) Завдання з вибором декількох правильних відповідей 8. Укажіть, які з творів належать перу Е. Гофмана: а) «Золотий горнець»; б) «Володар мух»; в) «Лускунчик»; г) «Володар бліх». Завдання відкритої форми з короткою відповіддю 9. Н еіснуюче в дійсності, створене фантазією, уявою — … (фантастика). 10. Яке останнє благодіяння для Ціннобера робить фея Рожа Гожа після його смерті? (Фея перетворює Ціннобера на красеня, а у його матері на городі виросла чудова солодка цибуля.) Високий рівень (2 бали) Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю 11. Н азвіть романтичні риси поезії Г. Гейне (не забудьте при цьому розповісти про почуття і світосприйняття автора). III. Домашнє завдання Повторити вивчене про романтизм; для 2–3 учнів: підготувати повідомлення про життя та творчість Дж. Байрона, підібрати цікаві факти з біографії поета; знайти визначення терміна «карбонарії».
| |
Схожі матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |