Ю. Ярмиш «Паличка-рятівниця». В. Чемерис «Чорна кішка, або Магічне число „сім”»

Мета: вдосконалювати уміння орієнтуватися у структурі тексту, аналізувати й виділяти головне у творі; формувати уміння робити висновки, висловлювати своє ставлення до прочитаного; розвивати зв’язне мовлення, техніку читання; виховувати бажання вчитися, працювати.

Хід уроку

І. Організаційний момент

II. Повідомлення теми і мети уроку

— В які ігри ви любите гратися з друзями?

— Чим вам та вашим друзям подобається займатися на дозвіллі?

— Які ви маєте захоплення?

— Прочитайте назву теми, над якою будемо працювати кілька уроків.

ІІІ. Опрацювання казки Ю. Ярмиша «Паличка-рятівниця»

1. Робота над заголовком твору.

— Поміркуйте, про що може йти мова в цьому творі.

— До якого з жанрів може належати цей твір?

2. Словникова робота.

Читання рядків слів у парі «буксиром».

• Вражений звелів боронив

• викрутитись пробурмотів запопадливий

• зачарований свербітимуть халепа

• звичайнісінький червонозоряний споважнів

— Прочитайте спочатку прикметники, а потім — дієслова. (Пояснення окремих слів.)

3. Первинне ознайомлення з твором. Читання тексту учнями.

— Скільки дійових осіб у казці? Назвіть головних персонажів казки.

4. Аналіз змісту казки.

— Яким був хлопчик на початку казки? Як змінювалося його ставлення до роботи, навчання? Поміркуйте, чи такі зміни відбувалися з примусу, чи з його власної волі.

— Коли Микола відчув задоволення від своєї роботи?

— Яку думку передають слова дідуся? Про що міркував Микола?

— Що вирішив зробити хлопчик? Чи правильним було його рішення?

— Чому Микола відмовився від чарівної палички?

5. Вибіркове читання.

— Знайдіть опис незвичайного дідуся.

— Яким було перше завдання дідуся? Прочитайте, як його виконував Микола.

— Що дідусь загадав у другому завданні? Знайдіть рядки, в яких описано, як хлопчик впорався з ним.

— Яким було останнє завдання?

— Знайдіть опис чарівної палички-рятівниці.

— Яким було останнє бажання, що виконала паличка-рятівниця?

6. Читання казки за особами.

7. Розвиток зв’язного мовлення.

— Проаналізуйте, якою могла би бути кінцівка казки, якби Микола залишив паличку в себе.

IV. Опрацювання твору В. Чемериса

«Чорна кішка, або Магічне число „сім”»

1. Робота над заголовком.

— Прочитайте назву твору. Поміркуйте, про що може йти мова у цьому творі. Яким за жанром може бути твір із такою назвою?

2. Словникова робота.

навмисно наврочити зарадити біді

квапливо підстерігає нікому анічичирк

невдача отакезних перестало щастити

всадовила зашепотіла шерсть наїжачить

3. Самостійне читання твору учнями мовчки.

— Хто головний герой твору? Які ще персонажі в ньому зустрічаються?

— Який цей твір за жанром: казка чи оповідання? Доведіть свою думку.

4. Вибіркове читання.

— Прочитайте, як хлопчик зустрічався щоранку з чорною кішкою.

— Знайдіть речення, в яких описано господарку Пуми.

— Прочитайте, яку таємницю розкрила жінка Василькові.

— У чому полягає магія числа «сім»?

5. Читання оповідання за особами.

6. Творчий переказ оповідання.

— Уявіть себе на місці Василька. Перекажіть цю цікаву історію від свого імені.

V. Підсумок уроку

— Що нового ви дізналися на уроці?

— Подумайте і скажіть, для чого потрібно учитися.

— Що ви засуджуєте у поведінці головного героя твору «Чорна кішка, або Магічне число „сім”»?

VI. Домашнє завдання

Читати й переказувати вивчені твори.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: