Закріплення букви б. Мовні ігри, анаграми. П. Король «Снігова баба і зайчик»

Тема. Закріплення букви б. Мовні ігри, анаграми. П. Король «Снігова баба і зайчик». Розвиток мовлення. Диференційований підхід у формуванні вмінь читати . 
Мета: закріплювати вимову звуків [б], [б’]; вчити правильно артикулювати звук, виділяти його у словах; удосконалювати вміння робити звуко-буквений аналіз слів,вдосконалювати навички свідомого, правильного та виразного читання; розвивати пам’ять, увагу, зв’язне мовлення; формувати пізнавальну компетентність; виховувати працелюбність, бажання допомагати; бережливе ставлення до природи. 
Обладнання: плакат з великою і малою літерами Б, б, предметний малюнок бобра, підручник. 
Хід уроку 
I. Організаційний момент. 
Подивилися на мене, 
Усміхнулися усі: 
Всі готові до роботи. 
Всі бадьорі. Молодці! 
Мотивація навчальної діяльності учнів 
Загадка про бобра 
Бубонять буркотуни: 
- Змокли капці і штани! 
Доки греблю ми гатили – 
Хвіст і лапи промочили. 
(Бобри) 
Бобер — рід великих водних гризунів з перетинчастими лапами, широким плоским хвостом і густим, не проникним для води, хутром. Бобри належать до групи немишовидних гризунів і є єдиними у фауні України представниками підряду Бобровидих. Один з найстаранніших будівельників у тваринному світі. Він будує на річках і озерах греблі. Бобри знаходяться під охороною. 

—Бобер у нас сьогодні буде почесним гостем. Він буде спостерігати за вашою роботою. 
II. Мовна розминка 
1 Числова таблиця Шульте 
—Знайдіть усі числа від 1 до 10. 
2 Промовляння складів на одному диханні 
мі-ме-ма-мо-му; пі-пе-па-по-пу; бі-бе-ба-бо-бу. 
3 Скоромовка 
Бобре, друже, друже бобре, 
міст зробив ти дуже добре: 
не бредуть бобри у брід, 
майстрові кричать: «Привіт!» 
III. Повідомлення теми і мети уроку 
— Отже, сьогодні на уроці ми будемо закріплювати знання про звуки [б], [б’] та літеру, якою його позначають на письмі. Навчимося правильно читати склади, слова, речення і тексти з цією літерою. 
IV. Вивчення нового матеріалу 
1. Гра «Зловіть слово» із звуком [б] 
Уранці брів бобер до брата 
Борошна собі набрати, 
Бо бобриха й бобренята 
Пиріг будуть випікати. 
— У яких словах звук [б] зустрічався двічі? (Бобер, бобриха,бобренята) 
2 Звуковий аналіз слів зі звуком [б] 
До дошки виходять двоє учнів, які роблять звуковий аналіз запропо¬нованих слів. 
3 Читання складів (відкритих та закритих) 
4 Читання слів у стовпчиках (с. 110) 
V. Фізкульхвилинка 
VI. Робота з Букварем ( ст. 110 – 111) 
1 Читання вчителем вірша О. Пчілки 
- Про яку пору року йдеться мова? 
- Чим займаються діти? 
- Чим займаються бобри взимку? 
- Взимку активність бобрів знижується. В цю пору року вони майже не з’являються на поверхні. 
- Ми пограємося разом з нашим гостем. Піднімемо йому і собі настрій. 
2 Мовні ігри, анаграми. 
Банка бук 
34512 321 
Барабан - баба,….. 
VII. Фізкультхвилинка 
VIІI.Опрацювання тексту П. Король «Снігова баба і зайчик». 
1 Хвилинка фантазії 
—Розгорніть Букварик на с. 111. 
- Розгляньте малюнки і прочитайте заголовок до тексту. Як ви гадаєте, про що він? 
2.Словникова робота 
а) Відли́га — підвищення температури повітря взимку або навесні. Призводить до часткового або повного танення снігового покриву 
б) Читання слів у стовпчиках (дієслова) 
3 Слухання тексту 
— Послухайте текст і скажіть, про кого йдеться в тексті? 
4.Диференційований підхід у формуванні умінь читати 
5.Розвиток мовлення 
Учні відповідають на запитання та за допомогою вчителя переказують текст. 
— Як ви гадаєте, чому оповідання має таку назву ? Які інші заголовки можна до нього дібрати?
5 Гра «Ввічливість» 
- Які б хороші слова ви сказали дідусю?(до тексту) 
-Чи говорите ви такі слова своїм рідним? Допомагаєте вдома? 
- Які слова скажемо нашому гостю? 
- Чи знаєте ви який вплив на екологію мають бобри? 
Поява бобрів у річках має позитивний вплив на екологію. У цьому розливі оселилися численні молюски і водні комахи, які в свою чергу привертають водоплавних птахів Птахи на лапках приносять риб’ячу ікру. Риби опинившись в сприятливих умовах, починають розмножуватися. Повалені дерева служать кормом для зайців та багатьох тварин. Запруди очищують воду, знижують каламутність, вони затримують іл. 
ІX. Підсумок уроку 
- Яку букву вивчили сьогодні? 
- Що вам запам’яталось? 
- Який у вас настрій ? Задоволенні власною роботою?

Автор: Собецька Світлана Анатоліївна


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: