Таблиця множення на 5. Розвязування простих задач на збільшення та зменшення числа в кілька раз

Мета: ознайомити учнів із задачами,як містять збільшення (зменшення) числа в кілька разів;закріплювати знання таблиці множення числа 5. 
Обладнання: мультимедійна презентація, , картки з прикладами, сигнальні картки. 
Хід уроку 
І. Організація класу. 
(діти вітаються) 
Дзвоник всім нам дав наказ – 
До роботи швидше в клас. 
Біля парти станем чемно – 
Хай мине час недаремно. 
(діти стоять за партами) 
- До якого уроку ви підготувалися? 
(до математики) 
-Ми сьогодні здійснимо подорож до нашої галактики. 
ІІ. Актуалізація опорних знань. 
Перевірка домашнього завдання. 
- Перевіримо, чи готові ви до подорожі. Щоб отримати дозвіл на подорож, слід дати правильну відповідь на мої питання. 
• Що означає збільшити число у декілька раз?(помножити) 
• Що означає зменшити число у декілька раз? (поділити) 
• Як ви дізались у задачі 872 яка довжина куска дроту,що залишився? (10 м) 
• Скільки дівчат відвідувало у задачі 873 шаховий куточок? (5) 
- Молодці, всі готові до подорожі. Щоб не забути дату подорожі, ми запишемо її в зошит. Відкрийте зошити і запишіть. 
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. 
- А тепер послухаємо,яка біда трапилась 

Нашу принцесу вкрав злий дракон та запрятав її десь у величезній галактиці. Так як наш клас найотважніший нас попросили допомогти знайти принцесу,тому що без неї зупиниться життя на планеті. Допоможемо? (так) Тоді подивимося який шлях нам треба подолати. 
. Але ще одне головне завдання, нам потрібно з кожної планети привезти фотографію з її мешканцем. А як ми їх будемо заробляти, подивимось далі. 
-Перша планета,куди ми відправемось, це найвіддаленіша планета від сонця. Так це плутон. 
- Всі готові? Сіли рівненько,пристебнулись і полетіли. (слайд) 

VІ. Усний рахунок. 
- Ось і перший прибулець нас зустріє. Що він нам говорить? () 
Яке ж завдання він нам пропонує? 

Так,нам потрібно пригадати таблицю множення на 5. Давайте запустимо ракети. 
-Чи був здоволийний нашими відповідями Плутонянин? 
Так ось він нам говорить ((((0)))))) 
Ось і перше фото у нас. 

Полетіли далі? 
Ми з вами вирушаємо на планету Нептун. 
Сіли рівненько. Полетіли 

Тут нас зустрічає такий яскравий прибулець. Давайте у нього запитаємо де знайти принцесу. 

-V. Розвиток математичних знань. 
1. Розв’язання прикладів. Перевірка фронтально 
Подивіться він нам передав завдання на кульках. 
-.Вам потрібно в них виконати роботу. Про закінчення роботи сигналізуйте. 


- -Давайте перевремо відповіді. 

. Погляньте наш прибулець задоволений і пропонує сфотографуватись. 
Ось вже друга фотографія у нас. 
2. Порівняння тверджень за малюнком 
Вирушаємо далі? 
Ми полетімо на планету Уран. 
Всі готові ? 
Сіли рівненько. 
Полетіли. 
Тут нас привітно вітає хтось. Що він нам говорить 

Давайте зробимо його завдання. 

Давайте уважно роздивемося. 
Прочитай ,будь-ласка ,…. перше твердження. 
Так.якщо нам говорять ,що у декілька разів більше,то це яка дія? (множення) 
Запишіть цей вираз у свій зошит та розв яжіть . 
Прочитай,будь-ласка…. друге твердження. 
Так, якщо нам говорять,що на більше, то це яка дія?(додавання) 
Запишіть цей вираз у свій зошит та розв’яжіть. 
Давайте уважно подивимося на ці два вирази. Чим вони відрізняються? 
Молодці ,я вважаю, що ми гарно справились з завданням. Що нам скаже на це Улан-Улан? 

Ось і третю фотографію ми зарокотали своєю кмітливістю 

Вирушаємо далі? 
Нас чекає велика планета Сатурн. 
Всі готові? Сіли рівненько. Полетіли 

Ой хто це такий засмучений? 
Що він нам каже? 
Давайте Павлу покажемо нашу фізкультхвилинку і як ми вміємо відпочивати. 
Фізхвилинка 
Буратіно потягнувся, 
Раз-нагнувся, два-нагнувся, 
Руки в сторону розвів- 
Мабуть, ключик загубив. 
А щоб ключик відшукати, 
Треба нам навшпиньки встати. 
Відпочили, розім ялись 
Й до роботи знову взялись. 

- Добре подивиться, як він зрадів. І дарує нам фотографію. 

- Ось і четверта фотографія вже у нас. Якщо м будемо так працювати, то швидко дістанемо всі фото і визволемо принцесу. 

VІ. Розв’язування задач. 
- Готові далі вирушати? 
(слайд) 
Ми вирушаємо на Юпітер. Сіли рівненько . Полетіли. (слайд) 
Тут нас зустріє ціла сімя , що вони нам кажуть? 
Згодні? (так) 

Тут нас чекає задача. Подивіться на малюнок і складіть за ним задачу. Нам знадобиться для цього наша дошка. Ви працюєте в зошитах, а ….біля дошки. 
(Діти розв’язують задачу) 
- Нарешті з задачею впоралися. 

Ось і сімя Юпіртеців раді. І дарують нам фото. 

Так у нас вже п’ята фотографія. Полетіли далі.(слайд) 
VІІ. Розвиток математичних знань. 
1. Знаходження значень виразів зі зміною. 
Ми вирушаємо на спекотн планету Меркурій. Швидше зручно сідайте і полетіли. (слайд) 
Прочитайте завдання та швидко виконайте його.. А біля дошки нам допоможе 
-. Молодці! Всі впоралися і маємо гарний настрій. 
Посміхниться 

Вже шоста фотографія у нас. Не втомились? Тоді полетіли далі. (слайд) 
Фізхвилинка для очей. 
- А тут нас чекає планета Венера. Завітаємо туди? (слайд) 
Ой які веселі хлопці тут нас зустрічають. Що вони нам кажуть? 

Посміхниться (слайд) 

2. Робота з геометричним матеріалом. 
Ось нарешті сьома фотографія. 
Вирушаємо далі? Сіли рівненько. (слайд) 
Нас чекає дуже відома планета Марс. Полетіли(слайд) 
Ось нарешті ми відшукали нашу принцесу. Але вона нам,щось каже. 



VІІІ. Підсумки уроку. 

Давайте розкажемо принцесі, що ми робили і де ми були.? 
на планеті Плутон ми пригадали таблицю множення на 5. 
на планеті Нептун ми робили приклади в кульках 
на планеті Уран ми порівнювали твердження. 
На планеті Сатурн ми відпочивали 
На планеті Юпітер ми розв’язували задачу. 
На планеті Меркурій ми добирли потрібні числа. 
на планет Венера ми слідкували за зірками 
На планеті Марс ми знайшли принцесу, та знайшли периметр квадрата. 
Чи сподобалося вам? Що запам’яталося? 
- Яке завдання було найважчим? З чим ви впоралися легко і швидко? 
- Молодці! 
- У нас залишилась ще одна планета. (слайд)Вирушаємо туди з принцесою. Сіли рівненько. Полетіли.(слайд) 
А тут нас чекає домашнє завдання №878, 879. Запишіть його у щоденник.


Схожі матеріали:
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: